suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw gru 26, 2024 4:45 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 123 24 25 26 27 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: sob sie 10, 2019 8:04 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lip 21, 2019 7:22 am
Posty: 8
Silnik: 2.5 V6
Model: GV 5d
Rok prod.: 1998
marirus pisze:
Zapraszam do działu "Powitania".


Ach, przepraszam. Jasne. Już nadrobiłem.

marirus pisze:
Do 29" wystarczą 2" liftu do 29,5" już może być mało. Tak że albo lift budy lub zestawy 3" lub 4".

Z felgami to masz złe informacje, a to dla tego żebfelgi w GV I są w rozmiarze śr. 16", szer. 7" i ET 0, a te co podałeś to zą z vitary 2.0 lub GV II(inny rozstaw szpilek).


OK, czyli gumy 225/75-16 mogą obcierać przy 2"?
Ja nie widzę problemu żeby podnieść budę, ale co z tym przednim zderzakiem, czy rzeczywiście nie da rady go zamontować po lifcie budy? Może chociaż 1"?
Chciałbym uniknąć zakładania stalowego zderzaka. To niepotrzebny balast w moim przypadku... Chociaż za jakiś czas może zmienię zdanie...

Czyli na seryjne felgi mogę zakładać gumy 225 lub 235. I może nawet dystanse niepotrzebne?


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: sob sie 10, 2019 10:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Fabryczny rozmiar opony dla GV I 5d to 235/60 R16 więc skąd twoja niepewność? co do 225/75R16, to będą ok. Miej na uwadze to że na ori felgach 29" będzie przycierać o ramę przy max skręconych kołach, więc dystansy się przydadzą ale... Ale będzie konieczne podcięcie zderzaka od strony koła i plastików też wewnątrz nadkola ale od strony drzwi. Tył będzie ok. ale zawsze możesz wydłużyć odboje z tyłu.
Zderzak da się podnieść tylko bodajże trzeba przerobić mocowania w belce która jest pod plastikowym zderzakiem i nie wiem co jeszcze bo tego nie robiłem.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz sie 11, 2019 7:19 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lip 21, 2019 7:22 am
Posty: 8
Silnik: 2.5 V6
Model: GV 5d
Rok prod.: 1998
Dzięki. Te szczegółowe info o przycieraniu jest bardzo pomocne. Wiem czego się spodziewać.

A jak od strony technicznej wygląda różnica między liftem 2" i 3"? Rozumiem, że dla 2" nie trzeba wymieniać wahaczy z przodu, a czy dla 3" trzeba?
Zestaw od BlackRaptor z "extra articulation kit" ma tak po prawdzie amory do liftu 3". Czy to oznacza, że jak dołożę do tego zestawu podkładki do springów, to osiągnę na jednym zestawie 2" lub 3"? W sensie gdyby się okazało, że 2" to za mało, a 3" nie powoduje niepożądanych efektów, to nie muszę nic wymieniać/sprzedawać żeby podwyższyć do 3"?


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz sie 11, 2019 2:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
3" da radę zrobić zostawiając oryginalne wahacze, z tym że dochodzi jeszcze obniżenie przedniego półmostu.żeby zmniejszyć konty pracy przegubów, dystsns panharda i lepiej zamiast podkładek nad sprężyny dać dłuższe sprężyny + obniżenie odbojów z przodu i z tyłu. A, dla obu liftów trzeba wymienić górne śruby przednich amortyzatorów na śruby mimośrodowe które pozwalają na ustawienie kąta pochylenia koła. Tylne amory też zmieniamy na dłuższe.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz sie 11, 2019 7:41 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lip 21, 2019 7:22 am
Posty: 8
Silnik: 2.5 V6
Model: GV 5d
Rok prod.: 1998
marirus pisze:
3" da radę zrobić zostawiając oryginalne wahacze, z tym że dochodzi jeszcze obniżenie przedniego półmostu.żeby zmniejszyć konty pracy przegubów, dystsns panharda i lepiej zamiast podkładek nad sprężyny dać dłuższe sprężyny + obniżenie odbojów z przodu i z tyłu. A, dla obu liftów trzeba wymienić górne śruby przednich amortyzatorów na śruby mimośrodowe które pozwalają na ustawienie kąta pochylenia koła. Tylne amory też zmieniamy na dłuższe.


Co do półmostu, to i tak chciałem go obniżyć, nawet przy 2" lifcie. Koszt nie jest dramatyczny, a zawsze się zmniejszy sporo niepotrzebnego obciążenia na przegubach.
Obniżenie odbojów - o tym zapomniałem.

Domyślam się, że lepiej jest dać springi +3" niż springi +2" + dystanse. Ale chodzi mi o to, że najpierw podnoszę o 2" i gdybym potem stwierdził, że potrzeba jeszcze 1" to wtedy bez żadnej wymiany czegokolwiek wystarczy podnieść dystansami(?) Wiem, gorsze rozwiązanie niż pełne springi, ale w razie "w" możliwe?


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz lis 24, 2019 3:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 17, 2013 11:19 am
Posty: 37
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Panowie...
Mam GV 2.0B 5d. Mam założony zestaw dwa cale z podkladkami i przedluzkami amorow. Moje oryginalne sprężyny tylne się skończyły i tyl strasznie dobija i stoi nizej. Dodam że mam z tylu butle gazowa ze stelarzem w miejscu zbiornika paliwa i czasem na haku woze kosz a na nim różne ładunki (generalne do 100kg). Moje pytanie brzmi jakie założyć sprężyny i przy okazji amory? Naczytalem się o focusie, hondzie crv, gv xl7 ale dalej jestem zielony w temacie. Czy zakładając Focusa potrzebuje jakieś podkładki żeby ustabilizować sprężynę? Myslalem o czyms takim
https://allegro.pl/oferta/sprezyna-ford ... gJqlvD_BwE

proszę o info a może przy okazji jakieś numery katalogowe. Myślę że ta informacja przyda się wielu kolegom zielonym w temacie jak ja.

_________________
lift 4" by Radzikone
polibusze
Yokohama Geolandar 235/70/16


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt lis 26, 2019 3:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Jak tyle wozisz to może spring CRV+podkładka, chociaż stelaż z butlą LPG nie waży chyba dużo więcej niż pełny zbiornik Pb?


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr lis 27, 2019 5:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 17, 2013 11:19 am
Posty: 37
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Myślę że waży trochę więcej ale w sumie to nie jest taka duża różnica. Widzę że małe zainteresowanie w temacie...

_________________
lift 4" by Radzikone
polibusze
Yokohama Geolandar 235/70/16


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr lis 27, 2019 9:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
kamil050 pisze:
Myślę że waży trochę więcej ale w sumie to nie jest taka duża różnica. Widzę że małe zainteresowanie w temacie...

Ja akurat mam taki zestaw ale w 3D i jak jedziemy kompletem 2+2 to widzę jak delikatnie auto siada...


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr lis 27, 2019 11:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 17, 2013 11:19 am
Posty: 37
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Masz oryginalne sprężyny z tylu?

_________________
lift 4" by Radzikone
polibusze
Yokohama Geolandar 235/70/16


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: czw lis 28, 2019 5:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
kamil050 pisze:
Masz oryginalne sprężyny z tylu?

Przecież napisałem że też mam taki zestaw... CRV+W202 sedan+przedłużenie wału i Panharda.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz maja 03, 2020 11:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
Prośba odnośnie przodu. Pokażcie jak siedzą w gnieździe u was sprężyny od Mercedesa.

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr cze 10, 2020 12:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Sylwo pisze:
Prośba odnośnie przodu. Pokażcie jak siedzą w gnieździe u was sprężyny od Mercedesa.

A co Cię konkretnie interesuje ?
Banan czy nie wiesz jak włożyć?


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr cze 10, 2020 6:02 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
Gniazdo. Jak siedzi sprężyna w gnieździe czyli u góry.

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr cze 10, 2020 7:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Sylwo pisze:
Gniazdo. Jak siedzi sprężyna w gnieździe czyli u góry.

Normalnie tak jak oryginał...
Powiedz o co konkretnie chodzi.Sprzedałem krótką na w124 ale mogę Ci pomóc …


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 123 24 25 26 27 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl