suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 10, 2013 9:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 7:46 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lis 20, 2013 1:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
sewmustaf pisze:
kupiłem sprężyny od merca też 210 ale od 2.2 d nie tak jak podawałeś 3,2 są chyba takie same jak te co pokazywałeś na foto tylko boję się ze wiele nie podniesie bo sa dłuższe jakies 3-4 cm ale drut jest cieńszy o 0,5mm tyle tylko że te moje oryginały gv mogą być siadniete trochę i do tego jedną mam strzeloną także POWINNO BYĆ LEPIEJ ???? teraz trochę roboty przy tym jest co robić zakładać czy może założyć nowe oryginał gv i np. zamiast podkładki kórą mam 3,5 dać 4,5 i będzie lepiej???


Na urlopie byłem i nie było mnie na forumie. Długością sa zapewne takie same, tylko pytanie czy twardością też. te moje miały drut cieńszy niż vitarowe ale były sporo twardsze, więc grubością drutu bym się nie sugerował.. Jeśli nie będą za miękkie to powinno być lepiej ;). Ja jak szukałem to w sieci znalazłem tabelę z wagą różnych W210 i tym się sugerowałem.

Ja u siebie miałem jeszcze podkładki 6cm globgumu, ale to było w Vitarze i 3" polcalmini.

Daj znać jak wyszło i jak z twardością.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr lis 20, 2013 9:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:52 am
Posty: 98
założyłem te od 210 2,2d jest troszkę dłuższa tak o jeden zwój i do tego mam 3,5cm podkładkę , bez przedłużki amora by się nie obeszło, wyciągło amory praktycznie do końca , założyłem przedłużki 7cm jest bardzo dobrze komfortowo a twardość mniej więcej podobnie jak miałem, wygląda na to że są takie same jak te co zakładałeś te od 210 3.0d


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 10:10 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
Oczywiście mówicie a springach do Gran Vitary, bo na zdjęciu porównaniu długości były przy Vitarze.
Mowa też oczywiście o całym komplecie.
Moja stoi w tym momencie na podkładkach ale to zły patent w teren bo wykrzywów nic nie zwiększa, skok jest nadal taki sam.
Wywalam podkładki wstawiam sprężyny, oczywiście chce zrobić to jak najtaniej i jak najlepiej (Polak).
Mam 2.0 Hdi z 2004r, wyciągarkę i zderzak stalowy. Potrzebuję więc wzmocnionych. A skoro te z w210 są o pół mm cieńsze to czy mają sens?
No i jeszcze jedno. Czy oryginalne amory wystarczą czy też mają mniejszy skok i musze je zmienić bo będą ograniczały skok sprężyn.
A czy musze delikatnie opuścić most?

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 11:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 7:40 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 1:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
zakamarek pisze:
Oczywiście mówicie a springach do Gran Vitary, bo na zdjęciu porównaniu długości były przy Vitarze.
Mowa też oczywiście o całym komplecie.
Moja stoi w tym momencie na podkładkach ale to zły patent w teren bo wykrzywów nic nie zwiększa, skok jest nadal taki sam.
Wywalam podkładki wstawiam sprężyny, oczywiście chce zrobić to jak najtaniej i jak najlepiej (Polak).
Mam 2.0 Hdi z 2004r, wyciągarkę i zderzak stalowy. Potrzebuję więc wzmocnionych. A skoro te z w210 są o pół mm cieńsze to czy mają sens?
No i jeszcze jedno. Czy oryginalne amory wystarczą czy też mają mniejszy skok i musze je zmienić bo będą ograniczały skok sprężyn.
A czy musze delikatnie opuścić most?


Tak, mówimy o GV. Grubością sie nie sugeruj - liczy się sam materiał z którego jest zrobiony drut, ilość zwojów, średnica... ten w210 z którego ja miałem springi ważył jakoś koło 1700 czy ponad.

Skoku z przodu nie zwiększysz jakoś drastycznie - na IFSie ogranicza Cię praca półosiek. Dlatego przy większych liftach obniża się most. Obiniża się również mocowanie amorów żeby dłuższe sprężyny ich nie rozciągaly i nie obniżały skoku w dół. Staba zdjąłeś? Jak nie to jego zdjęcie poprawi pracę przodu w terenie.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 1:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
Nie kupiłem bez żadnych przeróbek.
Sam dawałem podkładki i sam montowałem najpierw winde , osłony a teraz robie zderzak. Fotki zamieszcze we wtorek.
jutro jade po odbiór fury z przodkiem :)
Co do podkładek.
są +5cm. Na tył założyłem przedłużenie do amorów.
Ale przód nie wymagał tego. Silnik 2.0Hdi jest cięższy jak benzyna. Może sprężyny przysiadły przez 10 lat? Miały prawo.
Teraz myślę o nowych sprężynach i pewnie nie obejdzie się bez nowych amorów.
Dlatego tak dopytuję o te mercedesa, szkoda że amory nie podejdą.
Nie chce by ośki mi wyskoczyły i pytam też o obniżenie mostu. Pewnie nie jeden z was to robił.
Czy moge dostać troche wiadomości na ten temat?

Skok. Jeśli teraz mam np 20cm skoku, montuje podkładki które są sztywne więc dalej mam 20cm skoku, zdejmuje podkładki a montuje o 3cm dłuższe springi. Skok nie rośnie o 3cm lecz jakieś 1,5cm. 1.5 z lewej i 1,5 z prawej, więc razem sie to sumuje. Najade np lewym kołem na wzniesienie o 3cm większe i nie strace tej trakcji całkowicie. A w terenie robi to różnice sporą..
Czy znacie jakiś fajny zamiennik +4cm amora do przodu?

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 2:21 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
W suce najwiecej idzie ugrać wlasnie pracą tyłu. Przez 10 lat springi napewno przysiadly.

Na forum masz naprawdę mnóstwo wiadomości odnośnie liftu, porównań amortyzatorów itp. Z pamięci to Czaya ma fajmy opus lucru swojej aktualnej suczy.

A, w GV jest przekładnia listwowa i ona tez ogranicza podniesienie przodu, ale to dotyczy duzych liftów

Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 3:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
no dobrze
A czy do tyłu też spasują te sprężyny z w210 i z w210 od tyłu też czy od przodu?

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 3:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 7:38 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 4:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
A czy przy liftowaniu tylnego zawiszenia nie trzeba dać dystansu dla wału, jak obliczyć jak duży powinien być owy dystans
..

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 5:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 7:37 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 5:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
Ja nie wiem nie nie mieżyłem jak daleko do ramy, +5cm na podkładkach i opny z deka większe. AT profil 70/16r

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Ostatnio zmieniony ndz gru 01, 2013 5:55 pm przez zakamarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 5:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
opony 225 czy 235 ?


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 5:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
225 ale bieżnik spory- niby wężej ale przy pełnym skręcie ocierają o ramę..

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl