suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 10:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: pn lip 27, 2015 3:58 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
eemeryt pisze:
A co da ci rant do centrowania koła skoro nie masz centrowania na piaście? Każde założenie dystansu będzie zmieniać jego położenie. I zakładając pierwszy raz już nie masz pewności, że dystans jest dobrze względem piasty

Nie rozumiem dlaczego brak centrowania na piaście? Dystans ma otwór centrujący 139,7 więc wychodzi na to, że jest brak centrowania dystans-felga...


Na górę
Post: pn lip 27, 2015 8:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
Nie rozumiemy się

@emeryt - dystans do felgi ma centrowanie. Wchodzi na rant cetrujący tak samo jak oryginalnie felga i nie ma możliwości złego osadzenia dystansu.

Ja chce zrobić na tym dystansie rant który będzie centrował felgę. Czyli z dystansu ztoczyć 2-3mm materiału od strony felgi a przy otworze zostawić rant który będzie centrował felgę na dystansie

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: pn lip 27, 2015 8:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
kozik pisze:
eemeryt pisze:
A co da ci rant do centrowania koła skoro nie masz centrowania na piaście? Każde założenie dystansu będzie zmieniać jego położenie. I zakładając pierwszy raz już nie masz pewności, że dystans jest dobrze względem piasty

Nie rozumiem dlaczego brak centrowania na piaście? Dystans ma otwór centrujący 139,7 więc wychodzi na to, że jest brak centrowania dystans-felga...



nooo właśnie :mrgreen:

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: pn lip 27, 2015 10:54 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
Na spokojnie myślę, że nic Ci nie za zebranie tych 3mm... Jeżeli dystans ma wewnętrzny wymiar 139,7mm to po zebraniu materiału i zostawieniu kołnierza (rantu) zewnętrznie będziesz miał większą średnicę niż 139,7mm o grubość kołnierza...
Dystans powinien być tak zrobiony, że od strony piasty ma wewnętrzny wymiar 139,7mm, a od strony koła ten sam wymiar ale na zewnątrz.


Na górę
Post: pn lip 27, 2015 11:46 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
sciba pisze:
A są dystanse z centrowaniem na rozstaw 5x139.7?
Bo ja nie mogę znaleźć
ja mam takie :
http://allegro.pl/show_item.php?item=5399952109

Wydaję mi się, że nie jesteś wstanie na tych dystansach centralnie dokręcić koła i stąd jest bicie.
Ciekawy jestem czy przyjmą mi te dystanse i oddadzą kasę :roll:


Mam identyczne, tylko że nie biją do 130km/h a szybciej nie jeżdżę...
Przecież dokręcasz dystans do piasty i każda z nakrętek centruje Ci otwór względem szpilki, więc to położenie masz ustalone.
Podobnie ma się rzecz przy feldze.
Problem taki może się chyba pojawić przy dystansach przelotowych a nie takich..

A że tak zapytam jeszcze w temacie tej rozterki, opony nowe założone ? i ... wyważone ? :mrgreen:
Pokaż jak wyszło z dystansem i oponą.

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: pn lip 27, 2015 4:22 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Kozik coś nie tak czaszkujesz bo te 139,7 to jest rozstaw szpilek w dystansie i w piaście po przekątneja nie średnica otworu centrujacego.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn lip 27, 2015 8:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
A no faktycznie... :shock: Jakos sie zasugerowalem, ze to srednica otworu... Duzo mi sie wydawalo ale pomyslalem, ze moze GV tak ma... Sam nigdy tego nie sprawdzalem bo nie mialem takiej potrzeby...
Chodzilo mi wszedzie o otwor entrujacy. Z tego co na szybko wyczytalem to wynosi on 108,3mm


Na górę
Post: wt lip 28, 2015 8:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
Chyba znalazłem proste rozwiązanie
Dokręcanie po kolei śrub po przekątnych o parę obrotów, tak żeby żadna nie przesunęła felgi
całą operację przeprowadziłem na podnośniku z wciśniętym hamulcem.
Próbowałem i nie ma bicia :wink:

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: wt lip 28, 2015 9:35 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
nie ma za co :mrgreen:

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: czw lip 30, 2015 7:30 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
W vitarze nie ma żadnego otworu centrującego(przecież bęben jest płaski) więc dystanse też go nie potrzebują.
Tak jak Czaya pisał to koła centrują się na szpilkach.

PS.
139.7mm to średnica okręgu na którym są osadzone szpilki (na wpisanym pięciokącie)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 05, 2016 2:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
Odkopię trochę temat.
Jakie dystanse założyć do GV/XL7 przy 225/75, felga seria ET5 (raczej stalową będę zakładał), lift 2"
225/70 już teraz obciera, 225/75 teoretycznie 22mm wyższa, faktycznie będzie kilka mm więcej.
Jakiś pomysł jak to upchnąć w nadkola żeby było ok?


Na górę
Post: wt sty 05, 2016 5:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
225/70 obciera przy lifcie? :shock: Ja mam takie przy serii i nic nie trze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl