suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 2:11 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 09, 2015 11:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Witam,
działam z drobnym liftem u mnie w GV 2.0 16V i mam pytanie odnośnie amortyzatorów, ale pierw przedstawię parę faktów odnośnie planów mojego liftu:
- Planowany Lift ok 2,5cala
- sprężyny przód merc W124 (już mam) a tył Ford focus kombi (już mam, możliwe że trzeba będzie wydziergać jakaś podkładke ok 1,5cm, ale to sie okaże)
- przedłużki amortyzatorów przednich ok 65mm (ORI już mam)
- Przedłużki amortyzatorów tył wraz z obróceniem (ORI już mam)
- łapy opuszczające przedni most (ORI już mam)
- Dystans Wału tył (Ori już mam)
- Dystans panharda (ORI już mam)
- śruby mimośrodowe na przód (zamówie w sklepiku)

No i teraz sedno tematu czyli amortyzatory, albo mi sie wydaje albo już tak jest, ale obecnie tłucze autem jak cholera i każda nie równość daje o sobie znać w wysokim stopniu skali Richtera. Plan mam na 4szt nowych amortyzatorów w ori rozmiarze (tak wiem że na tył na dzień dobry mogłem dać Omege i nie musiał bym dawać dystansów) i teraz pytanie, z tego co szukałem to albo mega giga tjuningowo ofroadowe z gruby pieniądz albo tania chińszczyzna na allegro. Jedyne co mnie zainteresowało to amory w forumowym sklepiku, dokładniej to tak:

Przód:
1. SRL po ok 130zł szt
2. Delphi Carbon Cofort po ok 180zł szt

Tył:
1. SRL po 90zł szt
2. Optimal po 95zł szt
3. jakieś Service Parts po 80zł

I teraz pytanie czy te SRL będą wystarczające? dodam że autem jeżdżę na co dzień do pracy po standardowej Polskiej drodze wojewódzkiej (momentami przypomina troche tor testowy ciężarówek tatra :) ) i od czasu do czasu wjade autem do lasu pojeździć w bardzo bardzo lekkim terenie bez żadnych szaleństw. Ciekawy jestem tych SRL i z chęcią bym zanabył komplet jednak zastanawiam się nad innymi, tył to i tak loteria (chyba) za to przód to pytanie czy warto dopłacać do delphi czy nie ma to sensu? sugeruje się też (może i błędnie, ale nie wiem) tym że jeśli te amortyzatory są w forumowym sklepiku to gó.. to to raczej nie jest chyba. A może jakies kompletnie inne, ale dodam że jeśli będą droższe to i tak zostaje przy wyborze z powyższej oferty.

Prosze o rady, musze na dniach zamówić gdyż niedługo urlop i w tym czasie planowałem liftować auto :)

Pozdrawiam Łukasz Kliszewski.


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 12:42 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Będziesz miał tyle różnych odpowiedzi co postów w temacie.
Wszystko zależy od Twojego podejścia.

Ja osobiście jeśli miałbym jeździć dużo po czarnym (dużo, czyli >20000 rok) to zainwestował bym w teoretycznie lepsze amory.
Np. Bilstein B4 lub KYB. Niestety są prawie 2x droższe niż te które wymieniłeś. Można taniej znaleźć, tylko trzeba uważać na podróbki.

Sam mam teraz z przodu Tokico olejowe a z tyłu KYB monomax - ale to ma sie nijak do konfiguracji Twojego samochodu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 1:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Domyślam się że będzie wiele różnych opinii i że wiekszość sprowadzać się będzie do tego że wszystkie co wymieniłem to gó... i za takie pieniądze nie ma sensu brać, może i tak, ale poczekam jeszcze na pare opini :)

P.S rocznie robie ok 13tys km (wychodzi mi ok 1000km miesięcznie + lekki zapas) więc nie ma tragedi a to co jest obecnie to po prostu ping pong hehe :)

P.S jeszcze pytanie odnośnie liftu, czy jak już kupie jakiekolwiek amory to montować je odrazu z nowymi sprężynami czy lepiej zostawić auto na starych amorach i to bez przedłużek tak żeby ściągneły nowe spiringi? dodam że po montażu auto będzie mogło ze dwa dni postać, dodatkowo planuje jakoś przód dociążyć by sprężyny szybciej klapły.


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 2:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Bezimienny pisze:
P.S rocznie robie ok 13tys km (wychodzi mi ok 1000km miesięcznie + lekki zapas) więc nie ma tragedi a to co jest obecnie to po prostu ping pong hehe

Decyzja należy do Ciebie.
Jeśłi lata jak ping-pong to prawdopodobnie amortyzatory nie działają już wcale. Jeśli wstawisz jakiekolwiek to odczujesz różnicę kolosalną. W zależności od jakości użytych komponentów ta różnica będzie się utrzymywała kilka lub kilkanaście miesięcy :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 2:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Wiem i ciekaw jestem ile to potrwa, a domyślam sie że jest to jak z butami, tanie buty padają raz dwa, amory to samo, ale jako że jestem troche wystrzelany z kasy i przez lift i odkładam na kuchenke gazową do auta pokusze sie o komplet SRL, jakie będą to sie okaże, po jakimś czasie zdam relacje :)


Na górę
Post: pt lip 10, 2015 1:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 13, 2013 9:47 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Wawa
Jeżeli chodzi o markę SRL to jest to brand jednego z polskich dystrybutorów. Jako produkt budżetowy produkowany jest wiadomo gdzie :) W porównaniu do produktów markowych (np. KYB) ryzyko reklamacji jest większe, więc podstawowe pytanie czy sam będzięsz montował czy mechanik. Jeżeli mechanik to policz sobie ewentualne koszty w przypadku reklamacji i wybierz najkożytniejszą opcję.


Na górę
Post: pt lip 10, 2015 2:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Montować będe sam, na tyle z mechaniką daje rady by takie rzeczy bez problemu robić :)

Przemyślałem i chyba wstrzymam sie na miesiąc, założę lift ze wszystkiego co mam tylko bez amortyzatorów i śrub mimośrodowych, teraz w tych starych dziergne fasolki a potem jak kupie amortyzatory to i mimośrody, pójde jednak w KYB tylko że przednie kupie za miesiąc a tylne za dwa, jednak nie ma co oszczędzać na amorach :)

Dzięki za rady :)


Na górę
Post: pt lip 10, 2015 3:42 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Bezimienny pisze:
Montować będe sam, na tyle z mechaniką daje rady by takie rzeczy bez problemu robić :)

Raczej chodzi o to że bez kwitu od mechanika za montaż często nie uznają reklamacji.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lip 10, 2015 4:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 10:23 am
Posty: 128
Lokalizacja: Białystok
Często potrzebny jest też wydruk z badania amortyzatorów.


Na górę
Post: pt lip 10, 2015 7:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 13, 2013 9:47 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Wawa
Bezimienny pisze:
Montować będe sam, na tyle z mechaniką daje rady by takie rzeczy bez problemu robić :)

Przemyślałem i chyba wstrzymam sie na miesiąc, założę lift ze wszystkiego co mam tylko bez amortyzatorów i śrub mimośrodowych, teraz w tych starych dziergne fasolki a potem jak kupie amortyzatory to i mimośrody, pójde jednak w KYB tylko że przednie kupie za miesiąc a tylne za dwa, jednak nie ma co oszczędzać na amorach :)

Dzięki za rady :)


dobra decyzja :D


Na górę
Post: pt lip 10, 2015 11:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
W razie w z tym kwitem to nie problem, pracuje na serwisie aut, co prawda glownie ciezarowych ale i osobowki robimy, do tego mamy wlasna stacje diag tak wiec wydruk amorow to nie problem :)

Co do mojej decyzji to po komentarzach, opiniach w necie i w śród znajomych lepiej dołożyć do lepszych amorów niż brać pierwsze lepsze aby nowe.

Pzdr


Na górę
Post: ndz lip 12, 2015 9:44 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
chyba lepiej kupić używane oryginalne amorki z jakiejś świeżej XL7 niż jakieś nowe chińskie...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lip 12, 2015 10:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Tez to zrozumialem i dlatego kupie nowe KYB, zglosze sie w nastepnym miesiacu ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl