suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 21, 2022 3:07 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 20, 2016 1:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 26, 2012 7:32 pm
Posty: 37
Lokalizacja: uzupelnij profil
225 75 16 at2 nie ociera,

_________________
XL7 2.7v6


Na górę
Post: pn kwie 04, 2016 11:16 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 18, 2016 6:47 pm
Posty: 19
Silnik: 2.7 V6
Model: GV XL-7
Rok prod.: 2004
Podłączam się z pytaniem... mam pomysł na body-lift i chcę wiedzieć co o nim myślicie, czy Waszym zdaniem zda egzamin.

Kupiłem moją XL7 trzy tygodnie temu, pierwszym krokiem jaki chcę wykonać to zastąpienie opon szosowych 235/60r16 oponami AT 235/75r16. Oznacza to, że z nadkoli zniknie mi 35 mm przestrzeni i trzeba to jakoś odzyskać. Przeznaczenie wozu to praca na terenach leśnych i rolniczych, nie typowy offroad, także postanowiłem pozostać przy zawieszeniu fabrycznym. Mój pomysł (poskładany ze strzępków informacji zebranych w trakcie lektury forum) to body-lift:

1) podkładki pod sprężyny 5cm z przodu, 7 cm z tyłu. Nie za duże? Mogą być tego jakieś negatywne konsekwencje? to z kolei wydłuża skok amorów, więc..

2) podkładki pod amory, ale takie czy takie? Jest jakaś różnica? W sumie te pierwsze wydają się łatwiejsze w montażu.

3) wiem że most tylny może pójść w bok, więc dystans drążka panharda wchodzi w grę. Będzie konieczny przy takim lifcie?

4) No i na koniec może pojawić się problem z ocieraniem kół przy skręcie. Trzeba będzie dobrać dystanse felg, pytanie tylko jak duże?

Ot mój pomysł, czy powyższa lista zamyka niezbędne modyfikacje? Może powinienem przejąć się "tatrą"? To moja pierwsza terenówka, mechanik ze mnie żaden, wybaczcie więc braki "wiedzy ogólnej" :)


Na górę
Post: pn kwie 04, 2016 11:55 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
2) Pierwsze które pokazałeś to tył do GV i będą ok, te drugie to do Vitary i nie będą pasować do XL7. Poszukaj na forum, dystanse robił kolega ORI. Ewentualnie pomyśl o dłuższych amortyzatorach (tył polonez Caro, przód niestety brak tego typu zamienników więc zostają producenci typu Dobinson, Ironman, OME)

3) Przy lifcie 2" jak najbardziej można założyć dystans na Panharda.

4) Jak na moje 235/75/16 będzie obcierać... U mnie 225/75 obciera jak głupie (lift 2")

A powiedz jeszcze czy Ty chcesz zrobić body lift czy lift zawieszenia...? Piszesz o body, piszesz, że zawias zostawiasz seryjny, a tu nagle opisujesz jak chcesz podnosić zawieszenie...
Body lift, a lift zawieszenia to dwie różne rzeczy...


Na górę
Post: pn kwie 04, 2016 4:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 18, 2016 6:47 pm
Posty: 19
Silnik: 2.7 V6
Model: GV XL-7
Rok prod.: 2004
Tak, racja to co mam na myśli to nie body lift. Sorry, dopiero się wdrażam ;) Więc ok, planuję lift zawieszenia, ale bez wymiany elementów seryjnych.

2) czyli te pierwsze na tył, a na przód? Dystans zdecydowanie tańszy od nowego amorka ;)

3) ok

4) pewnie dlatego że rozstaw kół się zmniejszył po lifcie, dlatego myślę o dystansach felg. Mam nadzieję że to załatwi sprawę.


Na górę
Post: czw kwie 07, 2016 8:43 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 17, 2016 8:37 am
Posty: 20
Lokalizacja: siedlce
Silnik: 2,0 hdi
Model: grand vitara
Rok prod.: 2002
U mnie po założeniu 235/70 r 16, mimo wcześniejszego liftu zawieszenia o 4 cm, koła z przodu obcierały o przód nadkoli, więc zaszła potrzeba modyfikacji nadkoli - szlifierką kątową. Przy takim dystancie jak planujesz zastanowiłbym się nad opuszczeniem mostu.

_________________
GV I 2,5" + goodyear wrangler mtr 235/70 r 16, hyundai terracan 1,5 " + 245/75 r 16 AT, Honda Transalp


Na górę
Post: czw kwie 07, 2016 8:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 18, 2016 6:47 pm
Posty: 19
Silnik: 2.7 V6
Model: GV XL-7
Rok prod.: 2004
Skomplikowana to operacja? Jeden dystans to załatwia czy trzeba mocno się nagrzebać?


Na górę
Post: wt kwie 11, 2017 10:42 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 17, 2016 11:18 am
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 4M40
Model: Pajero II 2.8TD LWB
Rok prod.: 1997
Mocowań jest trzy, obniża się dwa, tzn zakłada się takie obniżające. Moim zdaniem lepiej mniej podnieść przód żeby tego właśnie przedniego dyfra nie ruszać. Ja bym założył podkładki 30mm przód i 50mm tył. To powinno dać jednakowy lift tył/przód z racji konstrukcji zawieszenia.

Reszta już została powiedziana, zaznaczam, że mam GV1, nie XL7 więc pewnie są jakieś różnice, trzeba poczytać manuale serwisowe albo zwyczajnie obejrzeć auto od spodu :)


Na górę
Post: czw lip 12, 2018 7:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 04, 2017 7:02 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów
Silnik: HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2005
I kolejny temat martwy [DISAPPOINTED FACE]
Widać poza dedykowanymi produktami i tzw. bieda liftem hehehe nic się na razie konkretnego nie sprawdziło na 100 % przynajmniej w XL kach

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

_________________
GVXL7 mam, trochę już tam coś się znam.


Na górę
Post: pt lip 27, 2018 7:52 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 14, 2015 10:40 am
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków/Oslo
Silnik: 2,0 HDI(RHR)
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2002
ZOO pisze:
I kolejny temat martwy [DISAPPOINTED FACE]
Widać poza dedykowanymi produktami i tzw. bieda liftem hehehe nic się na razie konkretnego nie sprawdziło na 100 % przynajmniej w XL kach

Nie umiem skonfigurować Tapatalka G (5S) przy użyciu Tapatalka
Chyba nie rozumiem, skoro są zestawy dedykowane i to niektóre az 4 cale i kilka 2 calowych, do tego szereg tu opisywanych "bieda liftów" jak je nazwałeś to czego Ty jeszcze chcesz? Po Polsce śmiga chyba najwięcej w Europie wyliftowanych Gvozdźi.
Dodatkowo powiem że są to sprawdzone i przetestowane rozwiązania.
Zawsze możesz sam kombinować i opisać swoje zmagania.

Wysłane z mojego HTC Desire 10 lifestyle przy użyciu Tapatalka

_________________
Jest wojna są straty.
Bordo Granda +4"


Na górę
Post: śr sie 15, 2018 2:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 04, 2017 7:02 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów
Silnik: HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2005
bartekbp01 pisze:
[quote="ZOO"]I kolejny temat martwy [DISAPPOINTED FACE]
Widać poza dedykowanymi produktami i tzw. bieda liftem hehehe nic się na razie konkretnego nie sprawdziło na 100 % przynajmniej w XL kach

Nie umiem skonfigurować Tapatalka G (5S) przy użyciu Tapatalka
Chyba nie rozumiem, skoro są zestawy dedykowane i to niektóre az 4 cale i kilka 2 calowych, do tego szereg tu opisywanych "bieda liftów" jak je nazwałeś to czego Ty jeszcze chcesz? Po Polsce śmiga chyba najwięcej w Europie wyliftowanych Gvozdźi.
Dodatkowo powiem że są to sprawdzone i przetestowane rozwiązania.
Zawsze możesz sam kombinować i opisać swoje zmagania.

Nie umiem skonfigurować Tapatalka Desire 10 lifestyle przy użyciu Tapatalka[/quote]Masz rację. Jest wystarczająco.
Chodziło mi o rozwiązania..... Niestandardowe. Ale chyba wciąż jeszcze zbyt mało na forum przeczytałem. Bo wiele rozwiązań jest, tylko zagrzebanych w różnych dyskusjach.

Wysłane z Perełki XL7 przy użyciu Tapatalka

_________________
GVXL7 mam, trochę już tam coś się znam.


Na górę
Post: wt paź 01, 2019 2:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 21, 2017 3:27 pm
Posty: 19
Silnik: 2,0 Hdi
Model: xl7
Rok prod.: 2006
Czy ktoś wie ile liftu dają sprężyny przednie z radzikowego liftu 4" do XL7?, Czy można te sprężyny kupić i zastosować do liftu 2" zamiast seryjnej sprężyny i podkładki?


Na górę
Post: wt paź 01, 2019 4:47 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4635
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Sprężyny z GV będą za miękkie do XL7

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt paź 01, 2019 8:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 21, 2017 3:27 pm
Posty: 19
Silnik: 2,0 Hdi
Model: xl7
Rok prod.: 2006
A tez z 4"liftu do XL7, który wiemy że istnieje, mimo iże oficjalnie na Twojej stronie nie?
Problem polega na tym że muszę wymienić swoje ori springi bo poprzedni właściciel nie raczył poinformować że kawałka sprężyny nie mam. Auto ma 2" liftu na podkładkach i dystansach.
Docelowo chciałbym lift 4" do xl7 ten oficjalnie nie istniejący, zwłaszcza że wymieniałem amory na kayaby ultra sr. Więc zanim zbiorę dzięgi na całość liftu to wymienię co trzeba a da się na to z lifu.


Na górę
Post: sob lut 29, 2020 4:00 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4635
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ty masz XL7 HDi i już wiem że lift większy niż 2" wymaga przerobienia tylnego wału, bo jak most idzie w dół, na amorach dłuższych niż 5cm, to wał zaczyna się opierać o ramę. Do liftu 4" trzeba by jakieś 4cm wyciąć belkę poprzeczną ramy, co jest mocną ingerencją. Udało się to już rozwiązać wymieniając wał na podwójny "łamany". Niebawem powinienem już ogarnąć wszystko razem z instrukcją, żeby móc zacząć oficjalną sprzedaż.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lip 14, 2020 1:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2013 1:51 pm
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.7 V6
Model: XL7
Rok prod.: 2004
A czemu w XL7 poliftowy trzeba wymieniać przedni most na przedliftowy by założyć lift 4" od Radka ?

_________________
Off Road to umiejętna sztuka topienia pieniędzy w błocie :)
Głodek Team
była blaszanka 3D 1.6 8V teraz jest prawie seryjna cabrio 1.6 16V oraz long 2.5 V6 :) jest nowy nabytek GV XL7 2.7 V6 :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl