suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=15368 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Myśliwy [ ndz gru 13, 2015 7:58 pm ] |
Tytuł: | Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Tak wiec jako ,iż jestem na tym forum młodym użytkownikiem a także od niedawna posiadaczem gv xl7 , szukam rożnych informacji na ten temat. Jest na tym forum spory potencjał wiedzy praktycznej i chciałbym aby każdy kto ma coś mądrego do powiedzenia na temat prosze o wypowiedz. Tak wiem ze jest wyszukiwarka aczkolwiek pobieżne informacje porozrzucane po rożnych postach. Nie interesuje mnie lift calmini , ome , czy inne firmowe lifty . - tak wiec pierwszym najtańszym liftem sa podkładki pod oryginalne sprężyny i podkładki pod amory+ śruby do regulacji zbieżności. - wymiana na inne springi i inne amory (póki co moja wiedza na ich temat jest nieznana ) jeśli w temacie nie wypowie sie żaden mający lift, będę kupował podobne + parę cm springi i amory z IC i zdam relacje co najlepiej sie sprawdza. Pozdrawiam Kamil. ps ; Liftowałem kilka aut jeśli potrzebujesz się czegoś dowiedzieć wal jak w dym.(samurai x3 ,frontera , patrol k260 , freelander , subaru justy ) , nissan king cab , i teraz przyszedł czas na gv xl7 . |
Autor: | Cyneq [ pn gru 14, 2015 3:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Popieram kolegę. W ogóle GV są jakby nieco osamotnione. Topiców jest kilka, ale jakby takich bez happy endu. Bo są pewne różnice w stosunku do klasycznej Vitary. Może jakiś temat zbiorczy? Ale taki z przykładami co wsadzono i jaki lift otrzymano. Np. jest bardzo dobrze napisany topic o przednich sprężynach w MB W210 w xl7 (nawet porównanie sprężyn z fotką V, GV, FF): http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?t=6486 Ale niestety nie wynika z niego czy te sprężyny w wersji bez dodatkowych podkładek się nadają, i ile podniosłyby bez cięcia - a założę się że ktoś to próbował. Druga kwestia - brak jest jasnego podsumowania jak bardzo w GV zwykłej i w XL7 różni się sprawa z tyłu w stosunku do Vitary. Tu na przykład kolejny fajnie zaczęty topic: http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=14650&p=169020&hilit=focus#p169020 Niestety, początkowa informacja "planuję dwa i pół cala" nigdzie potem nie została potwierdzona ani zweryfikowana. Kolejna sprawa - trochę brak mi informacji jak radzicie sobie z faktem, że sprężyny tylne z FF są innej budowy/średnicy niż oryginał i czy to się trzyma na słowo honoru? Temat liźnięty nieco tu, nawet jest oznaczenie sprężyn: http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=9095 Też niestety brak konkretów z wymiarami. Tutaj sporo informacji, ale brak odniesienia do GV ani do XL7: http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1200&p=97303 Czy felicja nadaje się chociaż do GV? Bo chyba kształt ma nieco lepszy (bardziej podobny do oryginału) niż Focus. Swoją drogą - dziwię się trochę tendencji dawania przy lifcie o klika centymetrów, amortyzatorów dłuższych o aż 18 cm (od omegi) co jest mocno polecane wszędzie na forum. Jednak potem jest sporo tematów o tym, jak sprężyny się luzują lub wypadają, albo coś się urywa (sworzeń od sierżanta w klasykach, w GV przesuwa się Panhard). Dziwicie się? Bo ja jakoś nie Pomijam już tematy, które zeszły na prywatne wojenki, więc w sumie ciężko niestety uzyskać z nich jakąś wiedzę: http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=13898 Podsumowując - czy możnaby w dziale GV, XL7 wrzucić trochę zbiorczego info - chociażby konstruując FAQ na podstawie topiców które podałem, i uzupełniając braki? |
Autor: | sewmustaf [ wt gru 15, 2015 8:57 am ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
w sumie wszystko jest na forum , dobrze szukać, może poprost ktoś pozbiera wszystkie tematy w kupę i było by dobrze, |
Autor: | Niedzwiadz [ wt gru 15, 2015 10:50 am ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
No przeca Cyenq właśnie pozbierał . A - ten mój wątek o springach z W210 dotyczy wsadzania ich do Vitary , a nie XL7 |
Autor: | Myśliwy [ wt gru 15, 2015 12:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Spokojnie Panowie , wróćmy do sedna sprawy , lift miał dotyczyć gv xl7 i nie możemy porównywać zwykłej grand vitki.Wiem ze wkładane sa sprężyny z gr xl7 do zwykłej gv uzyskując lift . Tak wiec:))) temat nadal otwarty i proszę się wypowiadać. |
Autor: | Cyneq [ wt gru 15, 2015 1:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
No więc dodatkowe pytanie: Czy przód w GVI i w XL7 się czymkolwiek różni? Wiem że wątek miał być o xl7, ale postulowałbym FAQi i pomiary dla obu (takie dwie pieczenie przy jednym ogniu). sewmustaf pisze: w sumie wszystko jest na forum , dobrze szukać, może poprost ktoś pozbiera wszystkie tematy w kupę i było by dobrze, Chyba mało uważnie czytałeś to co się naprodukowałem - Właśnie dobrze poszukałem i dokładnie opisałem czego tam NIE MA. Niedzwiadz: rzeczywiście źle zrozumiałem. No to jeszcze gorzej jest, bo to się nie przenosi na GVI ani na XL7 |
Autor: | kipulo [ wt gru 15, 2015 2:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Przód jast chyba na 100 taki sam,ale springi z tyłu od Xl7 są delikatnie szersze na dole niz w Gv. próbowałem założyc do swojej gv od xl7 ,i nie za bardzo pasowały.Ori od którego je dostałem proponował żeby nawinąc wąż ogrodniczy,pewnie zdało by to egzamin ,ale ja kupiłęm nowe orginały i podkłady, i auto stało wyżej niż na tych od xl. |
Autor: | Myśliwy [ wt gru 15, 2015 5:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Dane które udało mi sie zgromadzić z oryginalnych zestawów do liftowania ) +40mm SUZUKI GRAND VITARA XL7 2001 - 2005----40 mm lift. tylny amortyzator Wymiary: 619 x 371 mm Mocowanie: szpilka x oko sprężyn na tył (śr. drutu x wys. x śr. wew.): 14 x 360 x 63/96 mm przedni prawy amortyzator Wymiary: 510 - 315 mm Mocowanie: kolumna MacPhersona sprężyn przednich, WYMIARY (śr. drutu x wys. x śr. wew.): 16 x 345 x 82 mm Ilość zwojów: 9.5 Trzeba teraz dobrać coś z innego auta i lift 40mm gotowy ) odezwę sie jak coś przetestuje. |
Autor: | marirus [ wt gru 15, 2015 6:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Tu jest trochę o modach XL7 by ORI viewtopic.php?f=28&t=1986&start=90 .Może wam coś pomoże i nakieruje na odpowiednie tory |
Autor: | Myśliwy [ wt gru 15, 2015 7:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Miałem cicha nadzieje ze Ori sie odezwie i wypowie w temacie:PP |
Autor: | Cyneq [ śr gru 16, 2015 10:59 am ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Myśliwy pisze: przedni prawy amortyzator Wymiary: 510 - 315 mm Mocowanie: kolumna MacPhersona Hę? Na pewno?? |
Autor: | Myśliwy [ śr gru 16, 2015 4:34 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Cyneq pisze: Myśliwy pisze: przedni prawy amortyzator Wymiary: 510 - 315 mm Mocowanie: kolumna MacPhersona Hę? Na pewno?? Na pewno ??? do czego to ,do wymiaru czy mocowania?? przód w gv jest jest macpersonem, z osobna sprężyna. |
Autor: | ORI [ śr gru 16, 2015 8:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Myśliwy pisze: Miałem cicha nadzieje ze Ori sie odezwie i wypowie w temacie:PP Tak jak Ci napisałem (teraz przed Świętami młyn i brak czasu), mogłeś zacytować W moim wątku napisałem że Xl7 jest za ciężka do liftu forumowego - nawet na sprężynach WZMACNIANYCH merca i focusa, przód klepnął i wysokość była jak na podkładkach, a poza tym bardzo pływała na zakrętach, bo jest cięższa o ponad 400kg od GV. Tył jeszcze jakoś jeździł do grubego upalania, nie miałem dłuższych odbojów i rozwaliło amora. Więc albo podkładki, albo firmowy lift... albo szukać w necie info (ruskie, australia), albo samemu wsadzać springi od innych samochodów i próbować - niech każdy wybierze optymalną opcję czyt. czas i pieniądze. Nie zapomnijcie że z łącznikami stabilizatora będą problemy, da się obniżyć most, ale drążków kierowniczych już nie. Moja opinia. |
Autor: | ORI [ śr gru 16, 2015 9:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
marirus pisze: Tu jest trochę o modach XL7 by ORI viewtopic.php?f=28&t=1986&start=90 .Może wam coś pomoże i nakieruje na odpowiednie tory Ja już miałem Vitarę za sobą, a i tak długo mi zeszło z XL... najdłużej szukanie w necie zanim wystartowałem |
Autor: | Cyneq [ śr gru 16, 2015 10:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7. |
Myśliwy pisze: przód w gv jest jest macpersonem, z osobna sprężyna. Człowiek uczy się całe życie... Dla mnie Macperson z osobną sprężyną brzmi trochę jak długopis z wkładem na zewnątrz. Czyli reasumując - XL7 nie ma w ogóle szans żeby osiągnąć nawet 5 cm lift na zestawie sprężyn (bez dodatkowych podkładek) Mercedes W210 + Focus Kombi (KYB RA5613). Nawet bez cięcia, tak? A teraz kluczowe pytanie - czy ten zestaw powyżej w GV I long sprawdził się komuś w praktyce czy też nic z tego? |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |