suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:48 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 13, 2015 7:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 02, 2015 10:15 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Wojnowo Lubuskie
Silnik: 2700
Model: GV XL7
Rok prod.: 2005
Tak wiec jako ,iż jestem na tym forum młodym użytkownikiem a także od niedawna posiadaczem gv xl7 , szukam rożnych informacji na ten temat. Jest na tym forum spory potencjał wiedzy praktycznej i chciałbym aby każdy kto ma coś mądrego do powiedzenia na temat prosze o wypowiedz. Tak wiem ze jest wyszukiwarka aczkolwiek pobieżne informacje porozrzucane po rożnych postach. Nie interesuje mnie lift calmini , ome , czy inne firmowe lifty .

- tak wiec pierwszym najtańszym liftem sa podkładki pod oryginalne sprężyny i podkładki pod amory+ śruby do regulacji zbieżności.

- wymiana na inne springi i inne amory (póki co moja wiedza na ich temat jest nieznana ) jeśli w temacie nie wypowie sie żaden mający lift, będę kupował podobne + parę cm springi i amory z IC i zdam relacje co najlepiej sie sprawdza. Pozdrawiam Kamil.

ps ; Liftowałem kilka aut jeśli potrzebujesz się czegoś dowiedzieć wal jak w dym.(samurai x3 ,frontera , patrol k260 , freelander , subaru justy :)) , nissan king cab , i teraz przyszedł czas na gv xl7 .

_________________
Nic tak nie wciąga ,jak chodzenie po bagnie;)) :D :wink:


Na górę
Post: pn gru 14, 2015 3:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
Popieram kolegę.
W ogóle GV są jakby nieco osamotnione. Topiców jest kilka, ale jakby takich bez happy endu.
Bo są pewne różnice w stosunku do klasycznej Vitary.

Może jakiś temat zbiorczy?
Ale taki z przykładami co wsadzono i jaki lift otrzymano.

Np. jest bardzo dobrze napisany topic o przednich sprężynach w MB W210 w xl7 (nawet porównanie sprężyn z fotką V, GV, FF):

http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?t=6486

Ale niestety nie wynika z niego czy te sprężyny w wersji bez dodatkowych podkładek się nadają, i ile podniosłyby bez cięcia - a założę się że ktoś to próbował.

Druga kwestia - brak jest jasnego podsumowania jak bardzo w GV zwykłej i w XL7 różni się sprawa z tyłu w stosunku do Vitary.

Tu na przykład kolejny fajnie zaczęty topic:
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=14650&p=169020&hilit=focus#p169020
Niestety, początkowa informacja "planuję dwa i pół cala" nigdzie potem nie została potwierdzona ani zweryfikowana.

Kolejna sprawa - trochę brak mi informacji jak radzicie sobie z faktem, że sprężyny tylne z FF są innej budowy/średnicy niż oryginał i czy to się trzyma na słowo honoru?
Temat liźnięty nieco tu, nawet jest oznaczenie sprężyn:
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=9095
Też niestety brak konkretów z wymiarami.

Tutaj sporo informacji, ale brak odniesienia do GV ani do XL7:
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1200&p=97303
Czy felicja nadaje się chociaż do GV? Bo chyba kształt ma nieco lepszy (bardziej podobny do oryginału) niż Focus.

Swoją drogą - dziwię się trochę tendencji dawania przy lifcie o klika centymetrów, amortyzatorów dłuższych o aż 18 cm (od omegi) co jest mocno polecane wszędzie na forum.
Jednak potem jest sporo tematów o tym, jak sprężyny się luzują lub wypadają, albo coś się urywa (sworzeń od sierżanta w klasykach, w GV przesuwa się Panhard). Dziwicie się? Bo ja jakoś nie :)


Pomijam już tematy, które zeszły na prywatne wojenki, więc w sumie ciężko niestety uzyskać z nich jakąś wiedzę:
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=13898

Podsumowując - czy możnaby w dziale GV, XL7 wrzucić trochę zbiorczego info - chociażby konstruując FAQ na podstawie topiców które podałem, i uzupełniając braki?


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 8:57 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:52 am
Posty: 98
w sumie wszystko jest na forum , dobrze szukać,
może poprost ktoś pozbiera wszystkie tematy w kupę i było by dobrze,


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 10:50 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
No przeca Cyenq właśnie pozbierał :).


A - ten mój wątek o springach z W210 dotyczy wsadzania ich do Vitary , a nie XL7 ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 12:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 02, 2015 10:15 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Wojnowo Lubuskie
Silnik: 2700
Model: GV XL7
Rok prod.: 2005
Spokojnie Panowie , wróćmy do sedna sprawy , lift miał dotyczyć gv xl7 i nie możemy porównywać zwykłej grand vitki.Wiem ze wkładane sa sprężyny z gr xl7 do zwykłej gv uzyskując lift . Tak wiec:))) temat nadal otwarty i proszę się wypowiadać.

_________________
Nic tak nie wciąga ,jak chodzenie po bagnie;)) :D :wink:


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 1:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
No więc dodatkowe pytanie:
Czy przód w GVI i w XL7 się czymkolwiek różni?
Wiem że wątek miał być o xl7, ale postulowałbym FAQi i pomiary dla obu (takie dwie pieczenie przy jednym ogniu).

sewmustaf pisze:
w sumie wszystko jest na forum , dobrze szukać,
może poprost ktoś pozbiera wszystkie tematy w kupę i było by dobrze,


Chyba mało uważnie czytałeś to co się naprodukowałem - Właśnie dobrze poszukałem i dokładnie opisałem czego tam NIE MA.

Niedzwiadz: rzeczywiście źle zrozumiałem. No to jeszcze gorzej jest, bo to się nie przenosi na GVI ani na XL7 :(


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 2:18 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Przód jast chyba na 100 taki sam,ale springi z tyłu od Xl7 są delikatnie szersze na dole niz w Gv. próbowałem założyc do swojej gv od xl7 ,i nie za bardzo pasowały.Ori od którego je dostałem proponował żeby nawinąc wąż ogrodniczy,pewnie zdało by to egzamin ,ale ja kupiłęm nowe orginały i podkłady, i auto stało wyżej niż na tych od xl.


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 5:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 02, 2015 10:15 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Wojnowo Lubuskie
Silnik: 2700
Model: GV XL7
Rok prod.: 2005
Dane które udało mi sie zgromadzić z oryginalnych zestawów do liftowania :)) +40mm




SUZUKI GRAND VITARA XL7 2001 - 2005----40 mm lift
.


tylny amortyzator

Wymiary: 619 x 371 mm
Mocowanie: szpilka x oko
sprężyn na tył

(śr. drutu x wys. x śr. wew.): 14 x 360 x 63/96 mm

przedni prawy amortyzator

Wymiary: 510 - 315 mm
Mocowanie: kolumna MacPhersona



sprężyn przednich,

WYMIARY (śr. drutu x wys. x śr. wew.): 16 x 345 x 82 mm
Ilość zwojów: 9.5


Trzeba teraz dobrać coś z innego auta i lift 40mm gotowy :)) odezwę sie jak coś przetestuje.

_________________
Nic tak nie wciąga ,jak chodzenie po bagnie;)) :D :wink:


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 6:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Tu jest trochę o modach XL7 by ORI viewtopic.php?f=28&t=1986&start=90 .Może wam coś pomoże i nakieruje na odpowiednie tory :wink: :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 7:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 02, 2015 10:15 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Wojnowo Lubuskie
Silnik: 2700
Model: GV XL7
Rok prod.: 2005
Miałem cicha nadzieje ze Ori sie odezwie i wypowie w temacie:PP :D :D

_________________
Nic tak nie wciąga ,jak chodzenie po bagnie;)) :D :wink:


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 10:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
Myśliwy pisze:
przedni prawy amortyzator

Wymiary: 510 - 315 mm
Mocowanie: kolumna MacPhersona



Hę? Na pewno??


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 4:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 02, 2015 10:15 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Wojnowo Lubuskie
Silnik: 2700
Model: GV XL7
Rok prod.: 2005
Cyneq pisze:
Myśliwy pisze:
przedni prawy amortyzator

Wymiary: 510 - 315 mm
Mocowanie: kolumna MacPhersona



Hę? Na pewno??



Na pewno ??? do czego to ,do wymiaru czy mocowania?? przód w gv jest jest macpersonem, z osobna sprężyna.

_________________
Nic tak nie wciąga ,jak chodzenie po bagnie;)) :D :wink:


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 8:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Myśliwy pisze:
Miałem cicha nadzieje ze Ori sie odezwie i wypowie w temacie:PP :D :D


Tak jak Ci napisałem (teraz przed Świętami młyn i brak czasu), mogłeś zacytować

W moim wątku napisałem że Xl7 jest za ciężka do liftu forumowego - nawet na sprężynach WZMACNIANYCH merca i focusa, przód klepnął i wysokość była jak na podkładkach, a poza tym bardzo pływała na zakrętach, bo jest cięższa o ponad 400kg od GV. Tył jeszcze jakoś jeździł do grubego upalania, nie miałem dłuższych odbojów i rozwaliło amora.
Więc albo podkładki, albo firmowy lift... albo szukać w necie info (ruskie, australia), albo samemu wsadzać springi od innych samochodów i próbować - niech każdy wybierze optymalną opcję czyt. czas i pieniądze.
Nie zapomnijcie że z łącznikami stabilizatora będą problemy, da się obniżyć most, ale drążków kierowniczych już nie.
Moja opinia.

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 9:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
marirus pisze:
Tu jest trochę o modach XL7 by ORI viewtopic.php?f=28&t=1986&start=90 .Może wam coś pomoże i nakieruje na odpowiednie tory :wink: :mrgreen:


Ja już miałem Vitarę za sobą, a i tak długo mi zeszło z XL... najdłużej szukanie w necie zanim wystartowałem :D

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 10:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
Myśliwy pisze:
przód w gv jest jest macpersonem, z osobna sprężyna.


Człowiek uczy się całe życie... Dla mnie Macperson z osobną sprężyną brzmi trochę jak długopis z wkładem na zewnątrz.

Czyli reasumując - XL7 nie ma w ogóle szans żeby osiągnąć nawet 5 cm lift na zestawie sprężyn (bez dodatkowych podkładek) Mercedes W210 + Focus Kombi (KYB RA5613). Nawet bez cięcia, tak?
A teraz kluczowe pytanie - czy ten zestaw powyżej w GV I long sprawdził się komuś w praktyce czy też nic z tego?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl