suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=15368
Strona 3 z 4

Autor:  mostowiak [ ndz mar 20, 2016 1:26 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

225 75 16 at2 nie ociera,

Autor:  Kermit [ pn kwie 04, 2016 11:16 am ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

Podłączam się z pytaniem... mam pomysł na body-lift i chcę wiedzieć co o nim myślicie, czy Waszym zdaniem zda egzamin.

Kupiłem moją XL7 trzy tygodnie temu, pierwszym krokiem jaki chcę wykonać to zastąpienie opon szosowych 235/60r16 oponami AT 235/75r16. Oznacza to, że z nadkoli zniknie mi 35 mm przestrzeni i trzeba to jakoś odzyskać. Przeznaczenie wozu to praca na terenach leśnych i rolniczych, nie typowy offroad, także postanowiłem pozostać przy zawieszeniu fabrycznym. Mój pomysł (poskładany ze strzępków informacji zebranych w trakcie lektury forum) to body-lift:

1) podkładki pod sprężyny 5cm z przodu, 7 cm z tyłu. Nie za duże? Mogą być tego jakieś negatywne konsekwencje? to z kolei wydłuża skok amorów, więc..

2) podkładki pod amory, ale takie czy takie? Jest jakaś różnica? W sumie te pierwsze wydają się łatwiejsze w montażu.

3) wiem że most tylny może pójść w bok, więc dystans drążka panharda wchodzi w grę. Będzie konieczny przy takim lifcie?

4) No i na koniec może pojawić się problem z ocieraniem kół przy skręcie. Trzeba będzie dobrać dystanse felg, pytanie tylko jak duże?

Ot mój pomysł, czy powyższa lista zamyka niezbędne modyfikacje? Może powinienem przejąć się "tatrą"? To moja pierwsza terenówka, mechanik ze mnie żaden, wybaczcie więc braki "wiedzy ogólnej" :)

Autor:  kozik [ pn kwie 04, 2016 11:55 am ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

2) Pierwsze które pokazałeś to tył do GV i będą ok, te drugie to do Vitary i nie będą pasować do XL7. Poszukaj na forum, dystanse robił kolega ORI. Ewentualnie pomyśl o dłuższych amortyzatorach (tył polonez Caro, przód niestety brak tego typu zamienników więc zostają producenci typu Dobinson, Ironman, OME)

3) Przy lifcie 2" jak najbardziej można założyć dystans na Panharda.

4) Jak na moje 235/75/16 będzie obcierać... U mnie 225/75 obciera jak głupie (lift 2")

A powiedz jeszcze czy Ty chcesz zrobić body lift czy lift zawieszenia...? Piszesz o body, piszesz, że zawias zostawiasz seryjny, a tu nagle opisujesz jak chcesz podnosić zawieszenie...
Body lift, a lift zawieszenia to dwie różne rzeczy...

Autor:  Kermit [ pn kwie 04, 2016 4:40 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

Tak, racja to co mam na myśli to nie body lift. Sorry, dopiero się wdrażam ;) Więc ok, planuję lift zawieszenia, ale bez wymiany elementów seryjnych.

2) czyli te pierwsze na tył, a na przód? Dystans zdecydowanie tańszy od nowego amorka ;)

3) ok

4) pewnie dlatego że rozstaw kół się zmniejszył po lifcie, dlatego myślę o dystansach felg. Mam nadzieję że to załatwi sprawę.

Autor:  teo [ czw kwie 07, 2016 8:43 am ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

U mnie po założeniu 235/70 r 16, mimo wcześniejszego liftu zawieszenia o 4 cm, koła z przodu obcierały o przód nadkoli, więc zaszła potrzeba modyfikacji nadkoli - szlifierką kątową. Przy takim dystancie jak planujesz zastanowiłbym się nad opuszczeniem mostu.

Autor:  Kermit [ czw kwie 07, 2016 8:29 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

Skomplikowana to operacja? Jeden dystans to załatwia czy trzeba mocno się nagrzebać?

Autor:  gross [ wt kwie 11, 2017 10:42 am ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

Mocowań jest trzy, obniża się dwa, tzn zakłada się takie obniżające. Moim zdaniem lepiej mniej podnieść przód żeby tego właśnie przedniego dyfra nie ruszać. Ja bym założył podkładki 30mm przód i 50mm tył. To powinno dać jednakowy lift tył/przód z racji konstrukcji zawieszenia.

Reszta już została powiedziana, zaznaczam, że mam GV1, nie XL7 więc pewnie są jakieś różnice, trzeba poczytać manuale serwisowe albo zwyczajnie obejrzeć auto od spodu :)

Autor:  ZOO [ czw lip 12, 2018 7:45 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

I kolejny temat martwy [DISAPPOINTED FACE]
Widać poza dedykowanymi produktami i tzw. bieda liftem hehehe nic się na razie konkretnego nie sprawdziło na 100 % przynajmniej w XL kach

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

Autor:  bartekbp01 [ pt lip 27, 2018 7:52 am ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

ZOO pisze:
I kolejny temat martwy [DISAPPOINTED FACE]
Widać poza dedykowanymi produktami i tzw. bieda liftem hehehe nic się na razie konkretnego nie sprawdziło na 100 % przynajmniej w XL kach

Nie umiem skonfigurować Tapatalka G (5S) przy użyciu Tapatalka
Chyba nie rozumiem, skoro są zestawy dedykowane i to niektóre az 4 cale i kilka 2 calowych, do tego szereg tu opisywanych "bieda liftów" jak je nazwałeś to czego Ty jeszcze chcesz? Po Polsce śmiga chyba najwięcej w Europie wyliftowanych Gvozdźi.
Dodatkowo powiem że są to sprawdzone i przetestowane rozwiązania.
Zawsze możesz sam kombinować i opisać swoje zmagania.

Wysłane z mojego HTC Desire 10 lifestyle przy użyciu Tapatalka

Autor:  ZOO [ śr sie 15, 2018 2:43 pm ]
Tytuł:  Re: RE: Re: RE: Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

bartekbp01 pisze:
[quote="ZOO"]I kolejny temat martwy [DISAPPOINTED FACE]
Widać poza dedykowanymi produktami i tzw. bieda liftem hehehe nic się na razie konkretnego nie sprawdziło na 100 % przynajmniej w XL kach

Nie umiem skonfigurować Tapatalka G (5S) przy użyciu Tapatalka
Chyba nie rozumiem, skoro są zestawy dedykowane i to niektóre az 4 cale i kilka 2 calowych, do tego szereg tu opisywanych "bieda liftów" jak je nazwałeś to czego Ty jeszcze chcesz? Po Polsce śmiga chyba najwięcej w Europie wyliftowanych Gvozdźi.
Dodatkowo powiem że są to sprawdzone i przetestowane rozwiązania.
Zawsze możesz sam kombinować i opisać swoje zmagania.

Nie umiem skonfigurować Tapatalka Desire 10 lifestyle przy użyciu Tapatalka[/quote]Masz rację. Jest wystarczająco.
Chodziło mi o rozwiązania..... Niestandardowe. Ale chyba wciąż jeszcze zbyt mało na forum przeczytałem. Bo wiele rozwiązań jest, tylko zagrzebanych w różnych dyskusjach.

Wysłane z Perełki XL7 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Waldi [ wt paź 01, 2019 2:08 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

Czy ktoś wie ile liftu dają sprężyny przednie z radzikowego liftu 4" do XL7?, Czy można te sprężyny kupić i zastosować do liftu 2" zamiast seryjnej sprężyny i podkładki?

Autor:  radzik071 [ wt paź 01, 2019 4:47 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

Sprężyny z GV będą za miękkie do XL7

Autor:  Waldi [ wt paź 01, 2019 8:04 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

A tez z 4"liftu do XL7, który wiemy że istnieje, mimo iże oficjalnie na Twojej stronie nie?
Problem polega na tym że muszę wymienić swoje ori springi bo poprzedni właściciel nie raczył poinformować że kawałka sprężyny nie mam. Auto ma 2" liftu na podkładkach i dystansach.
Docelowo chciałbym lift 4" do xl7 ten oficjalnie nie istniejący, zwłaszcza że wymieniałem amory na kayaby ultra sr. Więc zanim zbiorę dzięgi na całość liftu to wymienię co trzeba a da się na to z lifu.

Autor:  radzik071 [ sob lut 29, 2020 4:00 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

Ty masz XL7 HDi i już wiem że lift większy niż 2" wymaga przerobienia tylnego wału, bo jak most idzie w dół, na amorach dłuższych niż 5cm, to wał zaczyna się opierać o ramę. Do liftu 4" trzeba by jakieś 4cm wyciąć belkę poprzeczną ramy, co jest mocną ingerencją. Udało się to już rozwiązać wymieniając wał na podwójny "łamany". Niebawem powinienem już ogarnąć wszystko razem z instrukcją, żeby móc zacząć oficjalną sprzedaż.

Autor:  Tomi_wawa [ wt lip 14, 2020 1:51 pm ]
Tytuł:  Re: Lift zawiechy , czyli wszystko co wiemy o podnoszeniu gv xl7.

A czemu w XL7 poliftowy trzeba wymieniać przedni most na przedliftowy by założyć lift 4" od Radka ?

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/