suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:45 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 14, 2016 1:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
Postanowiłem zebrać dostępne informacje odnośnie firmowych liftów GV I
Czasem ktoś planuje (aktualnie na przykład ja) skorzystać z jakiegoś "gotowca".

W wypadku GV I mamy niestety głównie ten problem, że brak jest wyboru zestawów podnoszących o więcej niż 35 mm.
W wielu miejscach zestawy są reklamowane jako 2 cale, ale katalogi wskazują na coś innego.

Wyniki dotychczasowych poszukiwań (oznaczenia sprężyn i wielkość liftu):

1. Zestawy około 35 mm:
- Dobinsons:
GV I http://www.dobinsons.pl/reall/adm/upload/File/suzuki/SUZ-57.pdf
Sprężyny przód +30 mm: C57-018, C57-034, C57-042
Sprężyny tył: C57-027 (+30 mm), C57-045, C57-111 (obie 35 mm)
XL7 http://www.dobinsons.pl/reall/adm/upload/File/suzuki/SUZ-56.pdf
Sprężyny przód +45 mm: C57-036 (ciekawe czy to się nadaje do GV I longa, czy będzie mocno za twardo?)
Sprężyny tył +40 mm): C57-039

- Trailmaster:
http://trailmaster.de/multilang/html/produktinfos/produkte/h_fahrwerke_suzuki.htm
GV I short +35 mm: przód: 76048, tył 76150
GV I long +35 mm: przód: 76050, tył 76150

- OME:
(dane ze sklepów, nie znalazlem katalogu producenta)
Przednie +30 mm: OME 2962 (+36-75kg), OME 2959( do +35 kg)
Tylne +30mm, OME2961 (obciążenie średnie), OME 2952 (short, obciążenie średnie)

- Lovells:
GV I long : przód SFR-35, tył SRR-36
Tu jest problem - na wielu stronach piszą że to +50 mm, na niektórych że +35, nie dotarłem do danych producenta.

- Ironman - nie szukalem bo na forum ma prawie wyłącznie złe opinie :)

- JimnyBits (czy to można nazwać zestawem firmowym, czy to w sumie jest samoróbka rzemieślnicza?)

GV I, tylko link, nie dotarłem do oznaczeń części:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-vitara-99-05-/suspension/grand-vitara-1-5-/-38mm-lift-kit/prod_1183.html

2. Zestawy prawdziwe 50 mm:

JimnyBits:
też niepotwierdzone, brak oznaczeń i tylko deklaracja producenta że to właśnie tyle:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-vitara-99-05-/suspension/grand-vitara-2-/-50mm-lift-kit/prod_168.html

3. Zestawy powyżej 50 mm:
- Calmini - 3" - zestaw razem z wahaczami
- 4xfour Art - 3" http://4xfourart.com/Product/190/GRAND-VITARA-3-INCH-SUS-KIT-EXTREME.aspx - również razem z wahaczami.
- JimnyBits (jak wyżej)

Czy to oznacza, że tylko ten JimnyBits robi zestawy 50 mm (a nawet większe)?
Ten producent pomija niestety milczeniem homologacje swojego produktu.

Jeśli ktoś ma inne sprawdzone dane, z oznaczeniami numerów części, to proszę o podzielenie się.
a już jak ktoś zamontował któryś zestaw i zmierzył ile na prawdę podniosło, to już w ogóle będzie super.


Ostatnio zmieniony wt kwie 19, 2016 2:25 pm przez Cyneq, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw kwie 14, 2016 7:33 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jimny Bits to składak coś a'la zestaw od Radka lub Huntera.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw kwie 14, 2016 9:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
Dobre i to.
Niestety u nas do GV nikt składaków nie ma, a wszelkie próby adaptacji forumowych liftów jak na razie kończą się słabo.
Przynajmniej nie wyczytałem żeby komuś pasowało, był zadowolony i jeszcze weszło plug&play (o ile wiem tylne sprężyny z focusa mają zupełnie nie pasujący kształt na przykład).


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 6:28 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to dlatego, że bez wymiany przednich wahaczy na szersze nie da się zrobić w GV dobrego liftu bo półosie się nie mieszczą.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 8:39 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
to dlatego, że bez wymiany przednich wahaczy na szersze nie da się zrobić w GV dobrego liftu bo półosie się nie mieszczą.

A będziesz coś kiedyś próbował zrobić do GV?

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 6:20 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
napisał bym coś ale nie można lokować produktów :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 8:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 4:44 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Konin
Silnik: 2.5 V6
Model: GV I 5D
Rok prod.: 2005
Ja jeżdzę na zestawie firmy 4xFourArt oczywiście w wersji Extreme i jestem mega zadowolony
Tutaj masz całość
http://4xfourart.com/Product/190/GRAND- ... TREME.aspx
a tutaj polskiego dystrybutora
http://truh.pl/zestaw-zawieszenia-suzuki-grand-vitara/

_________________
SUZUKI SAMURAI 1.6 16V, 2 X ARB, 2X ELEKTRYK, 34 CALE - NIESTETY HISTORIA
GRAND VITARA 2.5 V6 LIFT +3 CALE, BODY LIFT +2 CALE, BF GOODRICH MT 245/75/16


Na górę
Post: pn kwie 18, 2016 11:48 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 17, 2016 11:18 am
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 4M40
Model: Pajero II 2.8TD LWB
Rok prod.: 1997
Ja niedługo będę zakładał zestaw Lovellsa ten +2" czyli w teorii 50mm i dam znać ile wyszło rzeczywiście liftu :)


Na górę
Post: wt kwie 19, 2016 2:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
JARO-SŁAW - dzięki, dopisane.
gross - Sprawdziłbyś oznaczenia sprężyn które masz / będziesz miał? I jak założysz to napisz jaki wynik w mm :)


Na górę
Post: śr kwie 20, 2016 10:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Cyneq pisze:
(o ile wiem tylne sprężyny z focusa mają zupełnie nie pasujący kształt na przykład).


:shock:

To jakim cudem ja jeżdżę :shock: tył mam focus kombi HD (pasują bez żadnego ale w całości) a przód merc w124 benz obcięte o 1,5 zwoja wyszlo mi coś ok 60mm liftu jak już siadło , na początku było coś ok 70mm (wyszło tyle pewno dlatego że seria była klepnięta)


Na górę
Post: śr kwie 20, 2016 11:47 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
Czy ja mówię że nie jeździsz? :lol:
Powtarzam co wyczytałem na forum, w tym momencie nie mam pod ręką dokładnego linka, ale na przykład ORI był tak uprzejmy by dokładniej opisać mi kiedyś swoje boje prywatnie, mam nadzieję że mogę zacytować:

Cytuj:
"Z tyłu sprężyna od GV pierwszy zwój od góry ma mniejszy i później szersze, od Focusa wszystkie są równe - ale szersze niż na górze i węższe niż na dole, niby nie wypadną i nie przesuną się ale jest rzeźba jakby nie patrzeć."


Popraw mnie (nas) jeśli to nieprawda.

Poza tym, skoro masz jakiś działający lift niefirmowy, to może napisz co dokładnie włożyłeś, ile osiągnąłeś liftu i jak się to sprawdza, lub skieruj do odpowiedniego topicu?
Kiedyś robiłem przegląd tematów do GV i XL7, nie znalazłem Twojego przypadku : http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=15368


Na górę
Post: czw kwie 21, 2016 7:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Opisywałem już gdzieś na forum co mam ale opisze ponownie:

Przód:
1. sprężyny na przodzie od merca w124 3.0 benzyna ucięte o 1.5 zwoja (choć chyba jednak tylko o 1 zwój, nie pamiętam już) (allegro)
2. dystanse amorów przednich - przedłużki wytoczone przez kolege ORI te co mam wydłużają o 65mm, wkręcane na górze amortyzatora (ORI)
3. śruby regulacji pochylenia koła na zwrotnicy ze sklepiku forumowego (ironamny chyba)
4. Łapy obniżające przedni most (ORI)

Tył:
1. sprężyny na tyle od focusa I kombi bez ciachania pasują i nic nie stuka ani nie puka ani nie wypada (allegro)
2. dystanse amortyzatorów z obróceniem - montowane na dole przy moście (ORI)
3. dystans drążka panharda - mam ale jeszcze nie zamontowałem, w sumie nie odczułem różnicy ale jak będe miał okazje to zamontuje :) (ORI)
4. dystans wału - zamontowałem tak w razie "W" (ORI)

Temat na forum z moim autem gdzie są fotki przed i po lifcie: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=15671 może tego nie widać aż tak, ale opony z liftem to większe od tych co były i dlatego można odniesć wrażenie że auto nie podskoczyło tak bardzo jak ma to miejsce.

Co do wad to trzeba koniecznie zamontować większe odboje z przodu bo dobija amorem w poduche na górze, mo nawet wyrwało mocowanie z poduchy, puki co skręciłem z jebitną podkładką i jeżdżę aż będe miał możliwość wymiany (poduchy i amory mam, czekaja na wymiane), z tyłu nie odniosłem wrażenia dobijania , ale przy okazji też zdystansuje odboje.

Bo dużym błocie nie jeżdżę, troche śmigam po okolicy, po lasach i jest ok, zaczeły mi skrzeczeć wachacze przednie, strzykawka z olejem pomogła, ale przy lifcie warto by wahacze zmienić albo przynajmniej mieć świadomość że długo nie pożyją sworznie :)

Pozdrawiam.


Na górę
Post: czw kwie 21, 2016 7:30 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
Przód:
Sprężyny Dobinsons C57-034 + podkładka elast-pol.pl <3cm
Amortyzator Dobinsons GS57-620
Śruby mimośrodowe amortyzatora (Ironman)
Obinżenie mostu ORI

Tył:
Sprężyny Dobinsons C57-039
Amortyzator Dobinsons GS57-621
Dystanse amortyzatora ORI
Brak dystansu panharda

Działa bardzo dobrze

Obrazek

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: czw kwie 21, 2016 9:49 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
Dzięki Panowie, ładne dokładne opisy.
Czaya - rozumiem że 3 cale?
Bezimienny - ile podniosło?


Na górę
Post: czw kwie 21, 2016 2:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Względem tego co było to od środka piasty do nadkola po lifcie jest ok 62mm wyżej (nie pamiętam ile to było, ale mierzyłem i taka mi wyszła różnica po jakimś czasie jak sie już uklepało, nie wiem również ile klepnięte było fabryczne zawieszenie), ale to jest subiektywne mierzenie.

P.S nie ma sensu mierzenie od ziemi do konkretnego punktu, to nie zbyt mówi nam ile liftu bo różnice są w oponach, najlepiej mierzyć od środka piasty pionowo w góre do nadkola, takie moje zdanie.

Ja postaram się dzisiaj lub jutro zmierzyć ile mam na przodzie i na tyle, można by zrobić spis ile kto ma po lifcie :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl