suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Lifty firmowe GV I i XL7
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=16017
Strona 1 z 2

Autor:  Cyneq [ czw kwie 14, 2016 1:01 pm ]
Tytuł:  Lifty firmowe GV I i XL7

Postanowiłem zebrać dostępne informacje odnośnie firmowych liftów GV I
Czasem ktoś planuje (aktualnie na przykład ja) skorzystać z jakiegoś "gotowca".

W wypadku GV I mamy niestety głównie ten problem, że brak jest wyboru zestawów podnoszących o więcej niż 35 mm.
W wielu miejscach zestawy są reklamowane jako 2 cale, ale katalogi wskazują na coś innego.

Wyniki dotychczasowych poszukiwań (oznaczenia sprężyn i wielkość liftu):

1. Zestawy około 35 mm:
- Dobinsons:
GV I http://www.dobinsons.pl/reall/adm/upload/File/suzuki/SUZ-57.pdf
Sprężyny przód +30 mm: C57-018, C57-034, C57-042
Sprężyny tył: C57-027 (+30 mm), C57-045, C57-111 (obie 35 mm)
XL7 http://www.dobinsons.pl/reall/adm/upload/File/suzuki/SUZ-56.pdf
Sprężyny przód +45 mm: C57-036 (ciekawe czy to się nadaje do GV I longa, czy będzie mocno za twardo?)
Sprężyny tył +40 mm): C57-039

- Trailmaster:
http://trailmaster.de/multilang/html/produktinfos/produkte/h_fahrwerke_suzuki.htm
GV I short +35 mm: przód: 76048, tył 76150
GV I long +35 mm: przód: 76050, tył 76150

- OME:
(dane ze sklepów, nie znalazlem katalogu producenta)
Przednie +30 mm: OME 2962 (+36-75kg), OME 2959( do +35 kg)
Tylne +30mm, OME2961 (obciążenie średnie), OME 2952 (short, obciążenie średnie)

- Lovells:
GV I long : przód SFR-35, tył SRR-36
Tu jest problem - na wielu stronach piszą że to +50 mm, na niektórych że +35, nie dotarłem do danych producenta.

- Ironman - nie szukalem bo na forum ma prawie wyłącznie złe opinie :)

- JimnyBits (czy to można nazwać zestawem firmowym, czy to w sumie jest samoróbka rzemieślnicza?)

GV I, tylko link, nie dotarłem do oznaczeń części:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-vitara-99-05-/suspension/grand-vitara-1-5-/-38mm-lift-kit/prod_1183.html

2. Zestawy prawdziwe 50 mm:

JimnyBits:
też niepotwierdzone, brak oznaczeń i tylko deklaracja producenta że to właśnie tyle:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-vitara-99-05-/suspension/grand-vitara-2-/-50mm-lift-kit/prod_168.html

3. Zestawy powyżej 50 mm:
- Calmini - 3" - zestaw razem z wahaczami
- 4xfour Art - 3" http://4xfourart.com/Product/190/GRAND-VITARA-3-INCH-SUS-KIT-EXTREME.aspx - również razem z wahaczami.
- JimnyBits (jak wyżej)

Czy to oznacza, że tylko ten JimnyBits robi zestawy 50 mm (a nawet większe)?
Ten producent pomija niestety milczeniem homologacje swojego produktu.

Jeśli ktoś ma inne sprawdzone dane, z oznaczeniami numerów części, to proszę o podzielenie się.
a już jak ktoś zamontował któryś zestaw i zmierzył ile na prawdę podniosło, to już w ogóle będzie super.

Autor:  marirus [ czw kwie 14, 2016 7:33 pm ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Jimny Bits to składak coś a'la zestaw od Radka lub Huntera.

Autor:  Cyneq [ czw kwie 14, 2016 9:30 pm ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Dobre i to.
Niestety u nas do GV nikt składaków nie ma, a wszelkie próby adaptacji forumowych liftów jak na razie kończą się słabo.
Przynajmniej nie wyczytałem żeby komuś pasowało, był zadowolony i jeszcze weszło plug&play (o ile wiem tylne sprężyny z focusa mają zupełnie nie pasujący kształt na przykład).

Autor:  radzik071 [ pt kwie 15, 2016 6:28 am ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

to dlatego, że bez wymiany przednich wahaczy na szersze nie da się zrobić w GV dobrego liftu bo półosie się nie mieszczą.

Autor:  biela [ pt kwie 15, 2016 8:39 am ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

radzik071 pisze:
to dlatego, że bez wymiany przednich wahaczy na szersze nie da się zrobić w GV dobrego liftu bo półosie się nie mieszczą.

A będziesz coś kiedyś próbował zrobić do GV?

Autor:  radzik071 [ pt kwie 15, 2016 6:20 pm ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

napisał bym coś ale nie można lokować produktów :mrgreen:

Autor:  JARO-SŁAW [ ndz kwie 17, 2016 8:21 pm ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Ja jeżdzę na zestawie firmy 4xFourArt oczywiście w wersji Extreme i jestem mega zadowolony
Tutaj masz całość
http://4xfourart.com/Product/190/GRAND- ... TREME.aspx
a tutaj polskiego dystrybutora
http://truh.pl/zestaw-zawieszenia-suzuki-grand-vitara/

Autor:  gross [ pn kwie 18, 2016 11:48 am ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Ja niedługo będę zakładał zestaw Lovellsa ten +2" czyli w teorii 50mm i dam znać ile wyszło rzeczywiście liftu :)

Autor:  Cyneq [ wt kwie 19, 2016 2:26 pm ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

JARO-SŁAW - dzięki, dopisane.
gross - Sprawdziłbyś oznaczenia sprężyn które masz / będziesz miał? I jak założysz to napisz jaki wynik w mm :)

Autor:  Bezimienny [ śr kwie 20, 2016 10:17 am ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Cyneq pisze:
(o ile wiem tylne sprężyny z focusa mają zupełnie nie pasujący kształt na przykład).


:shock:

To jakim cudem ja jeżdżę :shock: tył mam focus kombi HD (pasują bez żadnego ale w całości) a przód merc w124 benz obcięte o 1,5 zwoja wyszlo mi coś ok 60mm liftu jak już siadło , na początku było coś ok 70mm (wyszło tyle pewno dlatego że seria była klepnięta)

Autor:  Cyneq [ śr kwie 20, 2016 11:47 am ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Czy ja mówię że nie jeździsz? :lol:
Powtarzam co wyczytałem na forum, w tym momencie nie mam pod ręką dokładnego linka, ale na przykład ORI był tak uprzejmy by dokładniej opisać mi kiedyś swoje boje prywatnie, mam nadzieję że mogę zacytować:

Cytuj:
"Z tyłu sprężyna od GV pierwszy zwój od góry ma mniejszy i później szersze, od Focusa wszystkie są równe - ale szersze niż na górze i węższe niż na dole, niby nie wypadną i nie przesuną się ale jest rzeźba jakby nie patrzeć."


Popraw mnie (nas) jeśli to nieprawda.

Poza tym, skoro masz jakiś działający lift niefirmowy, to może napisz co dokładnie włożyłeś, ile osiągnąłeś liftu i jak się to sprawdza, lub skieruj do odpowiedniego topicu?
Kiedyś robiłem przegląd tematów do GV i XL7, nie znalazłem Twojego przypadku : http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=15368

Autor:  Bezimienny [ czw kwie 21, 2016 7:11 am ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Opisywałem już gdzieś na forum co mam ale opisze ponownie:

Przód:
1. sprężyny na przodzie od merca w124 3.0 benzyna ucięte o 1.5 zwoja (choć chyba jednak tylko o 1 zwój, nie pamiętam już) (allegro)
2. dystanse amorów przednich - przedłużki wytoczone przez kolege ORI te co mam wydłużają o 65mm, wkręcane na górze amortyzatora (ORI)
3. śruby regulacji pochylenia koła na zwrotnicy ze sklepiku forumowego (ironamny chyba)
4. Łapy obniżające przedni most (ORI)

Tył:
1. sprężyny na tyle od focusa I kombi bez ciachania pasują i nic nie stuka ani nie puka ani nie wypada (allegro)
2. dystanse amortyzatorów z obróceniem - montowane na dole przy moście (ORI)
3. dystans drążka panharda - mam ale jeszcze nie zamontowałem, w sumie nie odczułem różnicy ale jak będe miał okazje to zamontuje :) (ORI)
4. dystans wału - zamontowałem tak w razie "W" (ORI)

Temat na forum z moim autem gdzie są fotki przed i po lifcie: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=15671 może tego nie widać aż tak, ale opony z liftem to większe od tych co były i dlatego można odniesć wrażenie że auto nie podskoczyło tak bardzo jak ma to miejsce.

Co do wad to trzeba koniecznie zamontować większe odboje z przodu bo dobija amorem w poduche na górze, mo nawet wyrwało mocowanie z poduchy, puki co skręciłem z jebitną podkładką i jeżdżę aż będe miał możliwość wymiany (poduchy i amory mam, czekaja na wymiane), z tyłu nie odniosłem wrażenia dobijania , ale przy okazji też zdystansuje odboje.

Bo dużym błocie nie jeżdżę, troche śmigam po okolicy, po lasach i jest ok, zaczeły mi skrzeczeć wachacze przednie, strzykawka z olejem pomogła, ale przy lifcie warto by wahacze zmienić albo przynajmniej mieć świadomość że długo nie pożyją sworznie :)

Pozdrawiam.

Autor:  czaya [ czw kwie 21, 2016 7:30 am ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Przód:
Sprężyny Dobinsons C57-034 + podkładka elast-pol.pl <3cm
Amortyzator Dobinsons GS57-620
Śruby mimośrodowe amortyzatora (Ironman)
Obinżenie mostu ORI

Tył:
Sprężyny Dobinsons C57-039
Amortyzator Dobinsons GS57-621
Dystanse amortyzatora ORI
Brak dystansu panharda

Działa bardzo dobrze

Obrazek

Autor:  Cyneq [ czw kwie 21, 2016 9:49 am ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Dzięki Panowie, ładne dokładne opisy.
Czaya - rozumiem że 3 cale?
Bezimienny - ile podniosło?

Autor:  Bezimienny [ czw kwie 21, 2016 2:45 pm ]
Tytuł:  Re: Lifty firmowe GV I i XL7

Względem tego co było to od środka piasty do nadkola po lifcie jest ok 62mm wyżej (nie pamiętam ile to było, ale mierzyłem i taka mi wyszła różnica po jakimś czasie jak sie już uklepało, nie wiem również ile klepnięte było fabryczne zawieszenie), ale to jest subiektywne mierzenie.

P.S nie ma sensu mierzenie od ziemi do konkretnego punktu, to nie zbyt mówi nam ile liftu bo różnice są w oponach, najlepiej mierzyć od środka piasty pionowo w góre do nadkola, takie moje zdanie.

Ja postaram się dzisiaj lub jutro zmierzyć ile mam na przodzie i na tyle, można by zrobić spis ile kto ma po lifcie :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/