suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Proszę o poradę http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=16110 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | borsuq [ pn paź 24, 2016 3:30 pm ] |
Tytuł: | Re: Proszę o poradę |
Na auto centrum same pozytywne komentarze czyli jak się nic nie zmieni to mój następny samochód . Mam takie pytanie bo do jeepa kupiłem sobie bfg at 225/75/16 czy wejdą bez liftu do grand vitary czy będzie raczej kiepsko? Jeszcze pytanie czy w tym aucie jest dwu-masa i filtr cząsteczek stałych ? |
Autor: | Niedzwiadz [ pn paź 24, 2016 5:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Proszę o poradę |
Nie i nie . EGR jest, ale i problemów nie robi. |
Autor: | biela [ wt paź 25, 2016 7:01 am ] |
Tytuł: | Re: Proszę o poradę |
borsuq pisze: Jeżeli chodzi o benzynę to taką pod gaz, ale szczerze nie wiem czy nie wolałbym jednak diesla. Miałem 2.5 V6 tylko pb ale pod gaz mają ludzie i śmigają. Plus silnika to moc (siła) i dźwięk. Naprawdę fajne to działa. Spalanie w mało korkowym ruchu miejskim miałem koło 12l. Minus to koszt instalacji, do V6 krzyczą po około 4tys. Dodatkowo dobrze osłuchać rozrząd, bo często gęsto powinien być już do wymiany (łańcuch). |
Autor: | teo [ śr paź 26, 2016 7:45 am ] |
Tytuł: | Re: Proszę o poradę |
borsuq pisze: Na auto centrum same pozytywne komentarze czyli jak się nic nie zmieni to mój następny samochód . Mam takie pytanie bo do jeepa kupiłem sobie bfg at 225/75/16 czy wejdą bez liftu do grand vitary czy będzie raczej kiepsko? Jeszcze pytanie czy w tym aucie jest dwu-masa i filtr cząsteczek stałych ? DO takich kół lift zdecydowanie się przyda, bo inaczej mogą obcierać, w 2,0 hdi dwumasy nie ma. Co do EGR - a, to problemów nie miałem, ale i tak zaślepiłem, bo po co truć silnik i efekt na niskich i średnich obrotach bardzo pozytywny, przy czym zaślepienie EGR -a nie wymaga ingerencji w komputer. |
Autor: | Daqla [ ndz paź 30, 2016 11:36 am ] |
Tytuł: | Re: Proszę o poradę |
Co do 2,0 hdi to mogę powiedzieć źe jest to bardzo fajny silnik, o ile serwisuje sie go z głową. W GV występuje w dwóch wersjach : 2.0 hdi RHZ (110 km, 8 zaworów, chyba 250nm ) oraz chyba po 2003r hdi RHW (109 KM, 16 zaworów, 270nm) różnią sie głównie głowicą, dół silnika jest taki sam. Obydwa bezawaryjne pod warunkiem dobrego traktowania. Napisze troche o 16v bo takowy posiadam. Podstawowym usprawnieniem które powinno sie wykonać zaraz po zakupie to zaślepienie tego nieszczęsnego EGR . Cofanie spalin w kolektor dolotowy w połączeniu z przeważnie lejącym troche oleju turbo nie jest dobrym połączeniem. Kolektor zarasta mazią olejowo-spalinowa, w 16v stają klapki w kolektorze (solidna konstrukcja klapek nie pozwoli im sie urwac - bez obaw ) actualator klapek sie ułamuje (plastik- wymagane usprawnienie ) auto w rezultacie ma okolo 30km mniej i nie jedzie. Wszystkiemu winne nieszczelne turbo (chyba tylko nowe nie leje oleju) i egr. Przy czym zaslepienie egr spowoduje zaświecenie kontrolki silnika (błąd p0401, p0402). Trybu awaryjnego nie bedzie ale swieci po oczach wiec wypadalo by wykasowac w ecu. Tak przynajmniej jest w hdi RHW. Często dośc spotkałem sie z uszkodzonymi turbosprężarkami. Ale pewnie ze względu na niewłaściwe urzytkowanie i błedy serwisowe (olej). Wymiana rozrządu nominalnie co 90kkm - zalecam co 60 - 80kkm - nie jest drogi a lubi strzelić. W 16v rhw jest jeszcze łańcuszek spinający wałki - wymieniac jak słuchać dość głośny klekot po stronie zaworów dolotowych (tu również olej ma duże znaczenie dla żywotności łancucha) Układ wtryskowy - Bosch edc15c2 - prosty i niezawodny, pompa WC bosch CP3 jest prosta w budowie, najczęściej występującymi usterkami są wycieki spod dekli, uszkodzenia regulatora ciśnienia, łuszczenie sie pompy. Z wyciekami można sobie poradzic samemu o ile ma sie wiedze mechaniczna w stopniu srednio zaawansowanym - sa zestawy naprawcze. Regulator cisnienia jest dość drogi i raczej nienaprawialny. Łuszczenie sie pompy to praktycznie jej remont generalny wraz z wtryskami, płukaniem układu itd. Łuszczenie to wariant najgorszy, spowodowany głównie marną jakością paliwa. Wtryski są raczej dość odporne na wszelkie niejasności a przy tym tanie w regeneracji. Jedynym problemem może sie okazać ich wyciągnięcie. Czesto są "zaspawane" w głowicy i bardzo cieżko je wyrwać (może być potrzebny ściągacz hydrauliczny 15T ) . Doradzam obejżeć pompe niskiego ciśnienia przy zbiorniku. Potrafi skorodowac (korozja galwaniczna aluminium-stal) i ciec a przy tym korozja sciska ja w uchwycie i ta pompa również lubi sypnąć "brokatem" - czyli opiłkami metalu. Obudowa filtra paliwa Bosch również może sie czasami okazać trudna do uszczelnienia. Jesli już zaczeła ciec i nie daje sie dokrecić to najczęściej tylko wymiana pozostaje. Układ paska wielorowkowego: rolki metalowe i napinacz są drogie i tyle. I tu przydaje sie pomysłowość- należy wyprasować i wymienić łożyska i dorobić napinacz. W wolnej chwili zrobie jakąś porade. Do tego dochodzi koło pasowe na wale które powinno być wymieniane razem z rozrządem. Cały układ paska wielorowkowego jest dość wrażliwy i nie wybacza niedbałości. Wypracowane rolki lub uszkodzone koło pasowe zemści sie bardzo szybko. Może dojść nawet do zcięcia klina i uszkodzenia wału korbowego, odpadniecia koła pasowego, zerwania rozrządu w skutek uszkodzenia go przez elementy paska wielorowkowego. Uff. To by było chyba tyle z mojej wiedzy na temat hdi. Przerabiam już teraz 3-ciego. Wszystkie 16v. Z ciekawostek powiem tylko że teraz zamieniam silniki w moich GV. Silnik 80kkm zamieniam na mój silnik który ma 160kkm. Niestety 80kkm złego serwisowania zabiły silnik i kopci na niebiesko, klekocze przerazliwie i ocieka olejem. Wiec stwierdzilem ze mimo malego przebiegu nie ma sensu już sie pocic z naprawą i zamieniam na moj wychuchany silnik który mimo 2x wiekszego przebiegu chodzi o niebo lepiej. Tak wiec silnik silnikowi nie równy a dobrze wyserwisowany hdi bedzie służył bezawaryjnie bardzo długo. Pozdrawiam. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |