suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Proszę o poradę
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=16110
Strona 2 z 2

Autor:  borsuq [ pn paź 24, 2016 3:30 pm ]
Tytuł:  Re: Proszę o poradę

Na auto centrum same pozytywne komentarze czyli jak się nic nie zmieni to mój następny samochód ;). Mam takie pytanie bo do jeepa kupiłem sobie bfg at 225/75/16 czy wejdą bez liftu do grand vitary czy będzie raczej kiepsko?

Jeszcze pytanie czy w tym aucie jest dwu-masa i filtr cząsteczek stałych ?

Autor:  Niedzwiadz [ pn paź 24, 2016 5:19 pm ]
Tytuł:  Re: Proszę o poradę

Nie i nie ;). EGR jest, ale i problemów nie robi.

Autor:  biela [ wt paź 25, 2016 7:01 am ]
Tytuł:  Re: Proszę o poradę

borsuq pisze:
Jeżeli chodzi o benzynę to taką pod gaz, ale szczerze nie wiem czy nie wolałbym jednak diesla.


Miałem 2.5 V6 tylko pb ale pod gaz mają ludzie i śmigają. Plus silnika to moc (siła) i dźwięk. Naprawdę fajne to działa. Spalanie w mało korkowym ruchu miejskim miałem koło 12l. Minus to koszt instalacji, do V6 krzyczą po około 4tys. Dodatkowo dobrze osłuchać rozrząd, bo często gęsto powinien być już do wymiany (łańcuch).

Autor:  teo [ śr paź 26, 2016 7:45 am ]
Tytuł:  Re: Proszę o poradę

borsuq pisze:
Na auto centrum same pozytywne komentarze czyli jak się nic nie zmieni to mój następny samochód ;). Mam takie pytanie bo do jeepa kupiłem sobie bfg at 225/75/16 czy wejdą bez liftu do grand vitary czy będzie raczej kiepsko?

Jeszcze pytanie czy w tym aucie jest dwu-masa i filtr cząsteczek stałych ?


DO takich kół lift zdecydowanie się przyda, bo inaczej mogą obcierać, w 2,0 hdi dwumasy nie ma.
Co do EGR - a, to problemów nie miałem, ale i tak zaślepiłem, bo po co truć silnik i efekt na niskich i średnich obrotach bardzo pozytywny, przy czym zaślepienie EGR -a nie wymaga ingerencji w komputer.

Autor:  Daqla [ ndz paź 30, 2016 11:36 am ]
Tytuł:  Re: Proszę o poradę

Co do 2,0 hdi to mogę powiedzieć źe jest to bardzo fajny silnik, o ile serwisuje sie go z głową. W GV występuje w dwóch wersjach : 2.0 hdi RHZ (110 km, 8 zaworów, chyba 250nm ) oraz chyba po 2003r hdi RHW (109 KM, 16 zaworów, 270nm) różnią sie głównie głowicą, dół silnika jest taki sam. Obydwa bezawaryjne pod warunkiem dobrego traktowania. Napisze troche o 16v bo takowy posiadam.

Podstawowym usprawnieniem które powinno sie wykonać zaraz po zakupie to zaślepienie tego nieszczęsnego EGR :twisted: . Cofanie spalin w kolektor dolotowy w połączeniu z przeważnie lejącym troche oleju turbo nie jest dobrym połączeniem. Kolektor zarasta mazią olejowo-spalinowa, w 16v stają klapki w kolektorze (solidna konstrukcja klapek nie pozwoli im sie urwac - bez obaw 8) ) actualator klapek sie ułamuje (plastik- wymagane usprawnienie 8) ) auto w rezultacie ma okolo 30km mniej i nie jedzie. Wszystkiemu winne nieszczelne turbo (chyba tylko nowe nie leje oleju) i egr. Przy czym zaslepienie egr spowoduje zaświecenie kontrolki silnika (błąd p0401, p0402). Trybu awaryjnego nie bedzie ale swieci po oczach wiec wypadalo by wykasowac w ecu. Tak przynajmniej jest w hdi RHW.
Często dośc spotkałem sie z uszkodzonymi turbosprężarkami. Ale pewnie ze względu na niewłaściwe urzytkowanie i błedy serwisowe (olej). Wymiana rozrządu nominalnie co 90kkm - zalecam co 60 - 80kkm - nie jest drogi a lubi strzelić. W 16v rhw jest jeszcze łańcuszek spinający wałki - wymieniac jak słuchać dość głośny klekot po stronie zaworów dolotowych (tu również olej ma duże znaczenie dla żywotności łancucha)
Układ wtryskowy - Bosch edc15c2 - prosty i niezawodny, pompa WC bosch CP3 jest prosta w budowie, najczęściej występującymi usterkami są wycieki spod dekli, uszkodzenia regulatora ciśnienia, łuszczenie sie pompy. Z wyciekami można sobie poradzic samemu o ile ma sie wiedze mechaniczna w stopniu srednio zaawansowanym - sa zestawy naprawcze. Regulator cisnienia jest dość drogi i raczej nienaprawialny. Łuszczenie sie pompy to praktycznie jej remont generalny wraz z wtryskami, płukaniem układu itd. Łuszczenie to wariant najgorszy, spowodowany głównie marną jakością paliwa.
Wtryski są raczej dość odporne na wszelkie niejasności a przy tym tanie w regeneracji. Jedynym problemem może sie okazać ich wyciągnięcie. Czesto są "zaspawane" w głowicy i bardzo cieżko je wyrwać (może być potrzebny ściągacz hydrauliczny 15T ) .
Doradzam obejżeć pompe niskiego ciśnienia przy zbiorniku. Potrafi skorodowac (korozja galwaniczna aluminium-stal) i ciec a przy tym korozja sciska ja w uchwycie i ta pompa również lubi sypnąć "brokatem" - czyli opiłkami metalu.
Obudowa filtra paliwa Bosch również może sie czasami okazać trudna do uszczelnienia. Jesli już zaczeła ciec i nie daje sie dokrecić to najczęściej tylko wymiana pozostaje.
Układ paska wielorowkowego: rolki metalowe i napinacz są drogie i tyle. I tu przydaje sie pomysłowość- należy wyprasować i wymienić łożyska i dorobić napinacz. W wolnej chwili zrobie jakąś porade. Do tego dochodzi koło pasowe na wale które powinno być wymieniane razem z rozrządem. Cały układ paska wielorowkowego jest dość wrażliwy i nie wybacza niedbałości. Wypracowane rolki lub uszkodzone koło pasowe zemści sie bardzo szybko. Może dojść nawet do zcięcia klina i uszkodzenia wału korbowego, odpadniecia koła pasowego, zerwania rozrządu w skutek uszkodzenia go przez elementy paska wielorowkowego.

Uff. To by było chyba tyle z mojej wiedzy na temat hdi. Przerabiam już teraz 3-ciego. Wszystkie 16v. Z ciekawostek powiem tylko że teraz zamieniam silniki w moich GV. Silnik 80kkm zamieniam na mój silnik który ma 160kkm. Niestety 80kkm złego serwisowania zabiły silnik i kopci na niebiesko, klekocze przerazliwie i ocieka olejem. Wiec stwierdzilem ze mimo malego przebiegu nie ma sensu już sie pocic z naprawą i zamieniam na moj wychuchany silnik który mimo 2x wiekszego przebiegu chodzi o niebo lepiej. Tak wiec silnik silnikowi nie równy a dobrze wyserwisowany hdi bedzie służył bezawaryjnie bardzo długo.

Pozdrawiam.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/