suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 15, 2016 10:54 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 17, 2016 11:18 am
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 4M40
Model: Pajero II 2.8TD LWB
Rok prod.: 1997
Witam,

Autko to GV1 2004 LWB 2.0b. Założony mam lift Lovellsa +2" (kompletny) i oponki AT 225/70/16 i szczerze powiedziawszy liczyłem na lepszy efekt, tzn. wzrost prześwitu nie jest kosmiczny.

Zastanawiam się nad założeniem zestawu podkładek z Deutera - 30mm przód i 50mm tył.

Czy przy "doliftowaniu" auta w ten sposób muszę obawiać się o kąty wałów, półosi itd. ?

Auto użytkuję na codzień + naprawdę lekki teren, żadnego upalania, głębokiego błota (bo i jak na ATkach?) i tego typu akcji.

Z góry dzięki za Wasze zdanie.


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 11:38 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Musisz dać dystanse do tego. 50 + 35 to już około 3,5" liftu.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 12:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 17, 2016 11:18 am
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 4M40
Model: Pajero II 2.8TD LWB
Rok prod.: 1997
Dzięki za wypowiedzenie się.

Jeszcze będę pytał Deutera czy nie będzie 30/30mm...bo do niedawna był taki zestaw...

ale zobacz, tak realnie, mówi się że lift do 2" jest bezpieczny, zestaw Lovellsa dal ok 30-35mm, podkładki 30mm dadzą ok 25mm realnego liftu, więc suma to 60mm czyli zaledwie 10mm powyżej "granicy bólu" - ma sens moje rozumowanie?


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 12:53 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Do 2" już trzeba było mieć dystans pod wał i pod amortyzatory żeby było "bezpiecznie". I to wystarczyło. Pamiętaj że jak dasz podkładki to skok zawieszenia się nie zwiększy.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 12:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 17, 2016 11:18 am
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 4M40
Model: Pajero II 2.8TD LWB
Rok prod.: 1997
Ale czekaj, amory Lovellsa są dłuższe od serii...muszę mieć jeszcze do nich dystans?

Odnośnie dystansu wału - przybliżyłbyś temat?


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 2:15 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nie znam zawieszenia Lovellsa więc się nie wypowiadam. Dystans wału to toczona podkładka między wał a flanszę w tylnym moście, ale Ty masz GV to nie wiem czy tam jest potrzebny. Na pewno do drążka panharda już tak.

Tutaj masz coś więcej o podkładach w GV do seryjnego zawieszenia:

viewtopic.php?f=22&t=3534

I tutaj:
viewtopic.php?f=22&t=16017

Można wywnioskować po tych tematach że problem będzie większy jak ożenisz dodatkowe podkładki z liftem 35mm.

Edit: Przeniosłem temat do działu GV.

Edit2: W sumie to nie wiem po chooj się tu udzielam :mrgreen: Są tu lepsi znawcy :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 2:53 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Amortyzatory masz do liftu dobrane, jak dasz podkładki to musisz o tyle samo przedłużyć amortyzatory. NuVo już wspomniał dystansie wału i panharda, dojdzie do tego jeszcze obniżenie mostu z przodu. A i licz się z tym że w czasie jazdy w terenie może ci wyrywać stabilizator, jeśli go zostawisz.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 9:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Stabilizator w GV to złooo , wypierdziela gumy na łącznikach momentalnie przy lifcie, ja w sobote wymieniam kolejny raz.


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 12:46 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Dając podkładki sprężyn wyjmuję się oryginalne 5mm gumy więc zawsze tyle trzeba odjąć.
z tyłu podkładki 30mm dadzą 25mm liftu
z przodu podkładki 30mm dadzą jakieś 40mm liftu

Przednie amortyzatory Lovels są oryginalnej długości wiec już z liftem 35mm skoku amorka w dół jest na styk.
Większy lift będzie już wymagał dystansów amorków i likwidacji tatry.
Dystanse amorów do ~45mm nie będą wymagać obniżenia mostu (przy amorkach oryginalnej długości jak lovels)

Z tyłu tak w skrócie, tyle ile podkładki sprężyn tyle przedłużasz amorki.

Dystans panharda już by się przydał(taki ile liftu) tylko uważaj na te mocowane do pochwy mostu bo lubią się odkręcać (mocowane bez sensu tylko jedną śrubą)
Dystans panharda nie ma wpływu na wysuwanie się wału z reduktora bo kieruje mostem na boki a nie przód-tył
Dystans na wał nie jest potrzebny bo nie zmieniasz kąta pracy tylnego mostu (wahacze zostają oryginalne)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 12:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Co do dystansu wału na tył do w sumie racja że nie powiniem być potrzebny, jednak praca zawiasu zmienia swój zakres i ten dystans by chyba nie zawadził, ja jak z ORI'm zbierałem części do mojego liftu to wziołem u niego też i dystans wału, może niepotrzebnie.


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 1:41 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
To po lifcie zawieszenia w GV wał napędowy się nie wysunie więcej na wieloklinie?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 3:50 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
W swojej GV z liftem 4" i amorkami +11cm wyszło, że wał najbliżej do reduktora ma 8mm. trzeba zawsze zostawić zapas na dobicie ze 3mm więc wychodzi dystans wału 5mm.
Osobiście dla mnie zbędny balast bo w oryginale wał też nigdy nie chowa się do końca.

PS.
W Vitarach jest inna bajka bo zakładając dystans sierżanta zmienia się kąt pracy główki i wał wysuwa się więcej.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 6:07 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
A no tak. W GV z tyłu jest coś a'la 4link.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob wrz 17, 2016 11:29 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
nawet 5 link bo jest panhard :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw wrz 22, 2016 6:39 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 17, 2016 11:18 am
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 4M40
Model: Pajero II 2.8TD LWB
Rok prod.: 1997
Po pierwsze to dzięki chłopy za wypowiedzi!

A po drugie: czy ktoś może kuma czemu Deuter oferuje podkładki 30/50mm oraz 50/50mm? Czemu nie ma 30/30mm? Pytałem ich, to oni powiedzieli, że się nie znają tylko "tak ludzie chcieli"...
czy to może wynika z konstrukcji zawieszenia - t.j. że z przodu sprężyna jest bliżej środka auta i jak da się podkładki 30mm przód i 50mm tył to jest "równo"? To by dla mnie miało sens, ale myli mnie ten zestaw 50/50mm ?

A po trzecie, reasumując, jeśli chce coś dowalić liftu to muszę:

- obniżyć przedni dyfer
- dać dystanse nad przednie amortyzatory
- dać dystanse (przedłużacze) tylnich amortyzatorów
- dać dystans drążka Panharda
- (to mi się przypomniało) kupić specjalne śruby do przednich amortyzatorów żeby zniwelować tatrę - jak mniemam, przy takim lifcie ten efekt powinien być ledwo lub w ogóle nie zauważalny, ale gdybym chciał się go w pełni pozbyć należałoby zmienić wahacze na dłuższe?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl