suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt kwie 16, 2024 9:16 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 27, 2009 8:10 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
konrad pisze:
Masmo pisze:
Ja bym zrobił lift na podkłądkach takich:
http://moto.allegro.pl/item583291056_su ... zesci.html
1 Pród podkładki +3 cm i obrócenie mocowania amora plus Bilstein B6
2. Tył podkładki +5 cm i amor dobrany od innego auta o długości +jakieś 10 cm (najlepiej B6 :wink:


będzie to lepsze od zestawu np Dobinsonsa ?
bo koszt chyba porównywalny - amory 2x450(przód)+2x360(tył), springi 2x640 - łącznie ok 3kzł


:shock: Jaki porównywalny :?:

4 podkładki pod springi 200 zł :!: 4 spreżyny Dobinson czy OME kosztują sporo drożej. Jak podkładki Ci nie będą odpowiadać zawsze można sobie później fundnąć OME które ma lepsze notowania niż Dobinson.
Amortyzatory cena podobna, ale Bilstein B6 jakściowo to extraklasa.

Uważam że spreżyny mają mniejsze znaczenie dla zachowania auta niż amortyzatory. Spreżyna tylko musi tylko być dostosowana twardością tak aby nie siadała zbyt mocno a z drugiej strony żeby zawias pracował zapobiegajac przez urwaniem wątroby. :wink: :lol: Coś takiego chyba zapewnia seryjna sprężyna. Amortyzatory zaś odpowadają za pracę zawiasu przy dynamicznej jeździe, zapewniają pewność prowadznia, hamowania itp....

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 10:56 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 5:21 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa, Międzylesie
Masmo pisze:
Uważam że spreżyny mają mniejsze znaczenie dla zachowania auta niż amortyzatory. Spreżyna tylko musi tylko być dostosowana twardością tak aby nie siadała zbyt mocno a z drugiej strony żeby zawias pracował zapobiegajac przez urwaniem wątroby. :wink: :lol: Coś takiego chyba zapewnia seryjna sprężyna. Amortyzatory zaś odpowadają za pracę zawiasu przy dynamicznej jeździe, zapewniają pewność prowadznia, hamowania itp....


Co do sprezyny to ona ma na moje rozumienie 3 parametry:

1. Sprezystosc
2. napiecie wstepne
3. Charakterystyke - liniowe albo progresywne

I po mojemu (takie mam odczucie, ktore moze byc prawidlowe lub nie) podkladki to mocno zmieniaja wartosc w p. 2 co moze w terenie nie jest dokuczliwe ale na asfalcie bedzie i to wg mnie mocno negatywne.

Dowiedzialem sie ze w Mielcu mozna nawinac sprezyny na wzor i cena jest zdecydowanie lepsza niz OME.
Jesli nawijaja z tego samego drutu (znaczy od tego samego producenta) ktory idzie na ich produkcje lotnicza to uwazam ze bedzie to trwale i wtedy bym u nich zamowil. Na razie sprawdzam szczegoly.

Co do amora to juz zdecydowanie trudniejsza sprawa do zrobienia i zostalbym przy OME, bo wszyscy o nich dobrze mowia nawet tych podwojnych na przod, tylko chcialbym byc czyms takim przewieziony zeby zobaczyc jaki naprawde jest efekt.

Generalnie jestem w stanie wydac kilka zlotych na to auto i chcialbym zeby to byly pieniadze ktory dadza oczekiwany efekt (lekkie podniesienie auta, ale przede wszystkim poprawa pracy zawieszenia i prowadzenie sie auta).

Co do motocykli to mam: BMW R61 1938, enduro yamahy Dt125 i Suzuki GSXR 1000 K1

Kurde, jest czym jezdzic, nie ma kiedy jezdzic.
;-)

KJ

_________________
GV 99, 2,5V6, 5 drzwi


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 11:14 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
KJ Siła Słów pisze:
Co do sprezyny to ona ma na moje rozumienie 3 parametry:

1. Sprezystosc
2. napiecie wstepne
3. Charakterystyke - liniowe albo progresywne

I po mojemu (takie mam odczucie, ktore moze byc prawidlowe lub nie) podkladki to mocno zmieniaja wartosc w p. 2 co moze w terenie nie jest dokuczliwe ale na asfalcie bedzie i to wg mnie mocno negatywne.
Po mojemu to zmieni się jedynie punkt pracy sprężyny, i tyle. Sprężyna jaka była taką pozostanie, dlaczego miałoby się cokolwiek zmienić ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 11:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
KJ Siła Słów pisze:
Masmo pisze:
Uważam że spreżyny mają mniejsze znaczenie dla zachowania auta niż amortyzatory. Spreżyna tylko musi tylko być dostosowana twardością tak aby nie siadała zbyt mocno a z drugiej strony żeby zawias pracował zapobiegajac przez urwaniem wątroby. :wink: :lol: Coś takiego chyba zapewnia seryjna sprężyna. Amortyzatory zaś odpowadają za pracę zawiasu przy dynamicznej jeździe, zapewniają pewność prowadznia, hamowania itp....


Co do sprezyny to ona ma na moje rozumienie 3 parametry:

1. Sprezystosc
2. napiecie wstepne
3. Charakterystyke - liniowe albo progresywne

I po mojemu (takie mam odczucie, ktore moze byc prawidlowe lub nie) podkladki to mocno zmieniaja wartosc w p. 2 co moze w terenie nie jest dokuczliwe ale na asfalcie bedzie i to wg mnie mocno negatywne......


Jeśli dasz dłuższy amor (lub odpowiedni dystans) o taką samą wartość jak podkładki to napięcie wstępne zostanie bez zmian.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 1:19 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 5:21 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa, Międzylesie
Masmo pisze:

Jeśli dasz dłuższy amor (lub odpowiedni dystans) o taką samą wartość jak podkładki to napięcie wstępne zostanie bez zmian.


fakt.

Ale chyba lift na dłuższej sprężynie da większy skok pracy niż lift na podkładkach ?

Tak się pytam dla podtrzymania konwersacji, bo co do moich planów to i tak zamierzam zmienić sprężyny, bo lift to jedno, a zmęczenie sprężyn po 10 latach to drugie.

KJ

_________________
GV 99, 2,5V6, 5 drzwi


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 1:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
KJ Siła Słów pisze:
Masmo pisze:

Jeśli dasz dłuższy amor (lub odpowiedni dystans) o taką samą wartość jak podkładki to napięcie wstępne zostanie bez zmian.


fakt.

Ale chyba lift na dłuższej sprężynie da większy skok pracy niż lift na podkładkach ?

Tak się pytam dla podtrzymania konwersacji, bo co do moich planów to i tak zamierzam zmienić sprężyny, bo lift to jedno, a zmęczenie sprężyn po 10 latach to drugie.

KJ


ogólnie lift na podkładkach był odradzany np
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=579&hilit=lift+na+podk%C5%82adkach
Nawet Masmo pisał że to kicha, więc nie rozumiem skąd nagle taka zmiana ;)

Jak chcesz wymieniać org sprężyny, to ja bym już dołożył te kilka stówek i wziął kpl do liftu
jak ma być taniej to szukać zamienników

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 3:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Ogólnie to nie jest aż tak złe rozwiąanie :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 4:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
konrad pisze:
ogólnie lift na podkładkach był odradzany np
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=579&hilit=lift+na+podk%C5%82adkach
Nawet Masmo pisał że to kicha, więc nie rozumiem skąd nagle taka zmiana ;)


Podkładki bez zmian na dłuższe czy dołożenia dystansów (czy odwrócenia mocowania) do amorów. Czytaj ze zrozumieniem. Co innego auto głównie w teren, co innego auto głównie na czarne.

KJ Siła Słów pisze:
....Ale chyba lift na dłuższej sprężynie da większy skok pracy niż lift na podkładkach ?....

Może toretycznie tak ale zakładjąc większe koła i nie tnąc błotników nie możesz doprowadzić do zbyt dużego ugięcia (bo opona przytrze)!
Jak masz kasę to bierz OME, ale nie spodziewaj się w terenie jakiejś rewelacji (i tak będzie nisko).

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 6:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Dokładnie tak :D

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 7:45 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Masmo pisze:
Jak masz kasę to bierz OME, ale nie spodziewaj się w terenie jakiejś rewelacji (i tak będzie nisko).


Dlatego ja bym zrobil bodylifta. Wyżej niż te 3,5 cm nie da się raczej podnieść zawiechy bez dodatkowego motania.

Swoją drogą wydać 3 tysie na 3 cm liftu. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 7:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
KozioŁ pisze:
...Swoją drogą wydać 3 tysie na 3 cm liftu. :mrgreen:

No :lol:
Łatwo policzyć 1000 zł za 1 cm :wink: :lol:
Dlatego proponowałem podkładki i nowe amory było 500 za cm i pewnie nie gorzej :mrgreen:

To mi wyszło PolCalmini całkiem tanio biorąc pod uwagę 3" :mrgreen:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: sob mar 28, 2009 10:58 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
KJ Siła Słów pisze:
...
Co do amora to juz zdecydowanie trudniejsza sprawa do zrobienia i zostalbym przy OME, bo wszyscy o nich dobrze mowia nawet tych podwojnych na przod, tylko chcialbym byc czyms takim przewieziony zeby zobaczyc jaki naprawde jest efekt.

Generalnie jestem w stanie wydac kilka zlotych na to auto i chcialbym zeby to byly pieniadze ktory dadza oczekiwany efekt (lekkie podniesienie auta, ale przede wszystkim poprawa pracy zawieszenia i prowadzenie sie auta).

Byliśmy z Anką w podobnej sytuacji jak Ty: seryjna długa Vitka z przeznaczeniem do lekkiego uterenowienia w proporcjach 80% droga, 20% lekki teren z naciskiem na zainwestowanie w solidność i trwałość podzespołów
Też rozważaliśmy gotowe komplety OME albo Dobbinsona, ale sobie odpuściliśmy, bo do naszych zastosowań to byłby przerost fory nad treścią - dodatkowy wydatek nieadekwatny do uzyskanych kożyści.
Jeśli chodzi o OME to amorki są większe i mają więcej gazu, dlatego wolniej się nagrzewają i później tracą tłumienie. Ale różnicę do standardowych gazówek (B6) pewnie można poczuć dopiero na jakimś szybkościowym rajdzie po kilku godzinach ostrej jazdy. A dodatkowo przy tak ciężkim silniku jak u Ciebie, to nawet nie poczujesz amorków haevy-duty w czasie jazdy jazdy.

My podjechaliśmy do warszawskiego Guru i jemu powierzyliśmy sprawę. Z przodu slaw założył podcięte sprężyny od merca 300D + odwrócenie mocowań amorków, z tyłu jakieś mocniejsze i dłuższe zamienniki amorków (ucho-ucho) i hipertwarde sprężyny jego pomysłu. Efekt jest nawet bardziej niż dobry - samochód prowadzi się znakomicie (nie przechyla się tak na zakrętach jak poprzednio) a do tego poszedł do góry 4-5 cm przód i 8-10 tył.
Koszty, jak można się spodziewać, niskie a wątpię żeby jakość naszego rozwiązania odstawała od zestawu OME przy zastosowaniach nieekstremalnych :-) (zaoszczędzona kasa pójdzie na komplet MT+felgi - to dużo bardziej podniesie właściwości jezdne w ternie niż amorki za 3kpln)

KJ Siła Słów pisze:
Co do motocykli to mam: BMW R61 1938, enduro yamahy Dt125 i Suzuki GSXR 1000 K1

Kurde, jest czym jezdzic, nie ma kiedy jezdzic.

Dlatego z Anką odłożyliśmy zakup motorków zanim nie najeździmy się terenówką ;-)

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: sob mar 28, 2009 11:07 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
x-bowman pisze:
........Jeśli chodzi o OME to amorki są większe i mają więcej gazu, dlatego wolniej się nagrzewają i później tracą tłumienie. Ale różnicę do standardowych gazówek (B6) pewnie można poczuć dopiero na jakimś szybkościowym rajdzie po kilku godzinach ostrej jazdy....

Kolego nie wiesz o czym piszesz :!:
B6 to nie są standartowe gazówki. B6 to jeden z lepszych sportowych amorów który zupełnie zmienia pracę zawasu....
Nie jeździłem na OME, ale podejrzewam że B6 co do siły tłumienia nie odstaje od OME a może nawet odwrotnie :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: sob mar 28, 2009 3:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Masmo pisze:
x-bowman pisze:
........Jeśli chodzi o OME to amorki są większe i mają więcej gazu, dlatego wolniej się nagrzewają i później tracą tłumienie. Ale różnicę do standardowych gazówek (B6) pewnie można poczuć dopiero na jakimś szybkościowym rajdzie po kilku godzinach ostrej jazdy....

Kolego nie wiesz o czym piszesz :!:

OK Masmo, masz rację, mea culpa, dzięki za czujność.
Źle to ująłem - chodziło mi o dobre gazówki w standardowych cenach, w odróżnieniu do tych OME za 1.5kPLN/sztuka, o których wcześniej pisał KJ
(Masmo, zgodzisz się, czy dalej błądzę ???)

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: sob mar 28, 2009 9:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
x-bowman pisze:

(Masmo, zgodzisz się, czy dalej błądzę ???)

:D
BTW normalne Bilstainy nazywają się B4, a B6 to rewelwcyjny sportowy amor. Mam je też w płaskim i nie chce innych :mrgreen: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl