suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 2:53 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 25, 2009 9:44 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 5:21 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa, Międzylesie
Witam,

Model GV 1999 2,5V6, 5 drzwi, fabryczne wszystko.

Nie mogę podnieść za dużo bo samochód ma jeszcze cywilne zastosowania.
I po lifcie ma się dawać jeździć na czarnym.
Tak sobie wymyśliłem, że 4-5 cm byłoby nienajgorzej.

Pytanie zasadnicze:

Gdzie jest granica do której mozna podnosić samymi sprężynami i amorami (tak amortyzatory też chce inne, te oryginalne za bardzo bujają na boki) ?
35 mm ? 40? 50 ? (cały czas mówimy o zachowaniu zdolności do jazdy po asfalcie - tak do 120)
Czy wartość liftu jaka podają producenci zawieszeń to dokładnie wartość o jaka podnosi się podłoga auta od podłoża ?

Pytania:

1. jest zestaw Dobinsonsa http://www.dobinsons.pl/?id=365 - daje 30 mm przód i 35 tył. Na przód dostępne są wersje sprężyn w zależności od obciążenia dodatkowego. Jakie w praktyce będą różnice jesli włożę te przeznaczone do 35-80 kg accesories w porownaniu do tych 35 kg accesories ? (auto jest fabryczne i nie ma żadnych accesories)

Chyba będzie nieco wyżej bo ugięcie statyczne/napięcie wstępne (sag) będzie mniejsze. Będzie twardziej, ale czy praca zawieszenia będzie twardsza, szybsza i auto będzie się lepiej prowadzić czy zrobi się ping-pong ?

2. Jest Old Man Emu który podnosi ? no właśnie chyba można mieć sprężyny podnoszące o 2 i więcej cali, ale co z amortyzatorami ? Nie bardzo potrafię nawigować po ich stronie.

3. Jest zestaw Calmini 2,5" - koło 1100 USD za granica w Polsce pewnie +50%.
Zmiana wysokości spora, zestaw zawiera mnóstwo fajnych części :-)
Jak to jeździ po asfalcie i jak jest z trwałością ?

pozdro

KJ

_________________
GV 99, 2,5V6, 5 drzwi


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 9:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
jak chcesz trwałość i legalność na drogach to idz w OME, są zestawy do konkretnego samochodu, najlepiej zadzwoń do traska ( www.trasek.com.pl dystrybutor na Polskę ) powiedz co i jak dostaniesz komplet informacji. A i pamiętaj OME podaje lift od seryjnego ale niemęczonego zawieszenia , u mnie vitarę podniosło o 5cm od tego co było po 14 latach użytkowania.

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 10:06 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
duzo pytan
ile podnosi lif to zalezy od producenta ale z reguły tyle podnosi sie samochód
moge wypowiedziec sie o calmini
to chyba dobra zawiecha ale terenowa sa problemy ze sprezynami i amorkami jak samochód dostanie zderzaki wyciagarke itp
ale ich zestaw jest bardzo dopracowany np opuszczenie mostu inne koncówki drązków itp czego inni producenci nie przewidują

ale to pewnie dlatego ze calmini jest zawiechą terenową nie doopuszczoną tak naprawde do ruchu i mogą sobie pozwolic na wiecej zmian

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 10:19 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 5:21 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa, Międzylesie
WOLVERINE pisze:
jak chcesz trwałość i legalność na drogach to idz w OME, są zestawy do konkretnego samochodu, najlepiej zadzwoń do traska ( http://www.trasek.com.pl dystrybutor na Polskę ) powiedz co i jak dostaniesz komplet informacji. A i pamiętaj OME podaje lift od seryjnego ale niemęczonego zawieszenia , u mnie vitarę podniosło o 5cm od tego co było po 14 latach użytkowania.


Mój ma tylko 10 lat, ale rozumiem, że OME byłoby OK do tego co chcę zrobić.

I rozumiem, że te 4 cm mogę zrobić na samych sprężynach i amorach ?
A centymetr dostanę gratis za wysługę lat ?
;-)

KJ

_________________
GV 99, 2,5V6, 5 drzwi


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 2:48 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 5:21 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa, Międzylesie
KJ Siła Słów pisze:
Mój ma tylko 10 lat, ale rozumiem, że OME byłoby OK do tego co chcę zrobić.


KJ


Trasek mi odpisał i zaparoponował + 30 mm.
Ceny do przełknięcia, oprócz przednich amorów, które są podwójne i przez to kosztują oba 1,5 kPLN.

Powiecie mi czy warto aż tak profesjonalnie czy wystarczy coś prostszego ?

KJ

_________________
GV 99, 2,5V6, 5 drzwi


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 4:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Warto, nie warto ?! Jeżeli nie masz czasu na motanie samemu to pozostaje ci tylko zakup gotowca. Nie ukrywajmy motanie samemu jest czasochłonne, właśnie to przerabiam na Vitarce 3d 1.6. Zresztą zmotanie GV jest mniej praktykowane u nas w Polsce. Mdeja to motał w własnym zakresie.Z tego co pamiętam uzyskał 4cm liftu zawiechy.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 7:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Jak bym kupił sprężyny i tylne amorki np. Ome, Dobinsons czy coś tam, przednie amortyzatory Bilstein B6, plus bodylift 3-5 cm i do tego opony 245/75/16. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 7:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
po co mieszać 2 firmy, skąd wiesz czy sprezyny jednych będą dobrze pracować z amorami drugich ?

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 7:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Moj były szef ma taką GV...Fajne auto. Jakbyś posiedział w garażu, to byś coś wykombinował sam...

Stary - tutaj większość jest też cywilna :mrgreen:

Jakim moto jeździsz?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 7:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
WOLVERINE pisze:
po co mieszać 2 firmy, skąd wiesz czy sprezyny jednych będą dobrze pracować z amorami drugich ?


To z tyłu też Bilsteiny, tak żeby sprawdzić czy naprawde są takie zajebiste. :lol:

Sprężyn do vitary bilstein chyba nie robi. :cry:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 7:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
KozioŁ pisze:
...Sprężyn do vitary bilstein chyba nie robi. :cry:

Robi, robi w końcu mam z przodu B6 :mrgreen:

KJ Siła Słów pisze:
Nie mogę podnieść za dużo bo samochód ma jeszcze cywilne zastosowania.
I po lifcie ma się dawać jeździć na czarnym.
Tak sobie wymyśliłem, że 4-5 cm byłoby nienajgorzej.

Ja bym zrobił lift na podkłądkach takich:
http://moto.allegro.pl/item583291056_su ... zesci.html
1 Pród podkładki +3 cm i obrócenie mocowania amora plus Bilstein B6
2. Tył podkładki +5 cm i amor dobrany od innego auta o długości +jakieś 10 cm (najlepiej B6 :wink: )
no i koła jakie tam wepchniesz 29-30". Tył to bym zrobił tak w Vitarze. Nie wiem czy GV z Panhardem tyle zniesie.... Może bezpieczniej też dać +3 cm.
auto będzie w miare sobie radzić w terenie, zachowa orginalne tłumienie na spreżynie i sporo lepsze tłumienie (B6!). Będzie się tym jeździć na asfalcie całkiem przyzwoicie.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 10:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Masmo pisze:
KozioŁ pisze:
...Sprężyn do vitary bilstein chyba nie robi. :cry:

Robi, robi w końcu mam z przodu B6 :mrgreen:



Sprężyny? :shock: :wink:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 10:25 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
KozioŁ pisze:
Masmo pisze:
KozioŁ pisze:
...Sprężyn do vitary bilstein chyba nie robi. :cry:

Robi, robi w końcu mam z przodu B6 :mrgreen:



Sprężyny? :shock: :wink:


:oops:
Sorrki..... Czytam za szybko :oops:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 7:31 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
Masmo pisze:
Ja bym zrobił lift na podkłądkach takich:
http://moto.allegro.pl/item583291056_su ... zesci.html
1 Pród podkładki +3 cm i obrócenie mocowania amora plus Bilstein B6
2. Tył podkładki +5 cm i amor dobrany od innego auta o długości +jakieś 10 cm (najlepiej B6 :wink:


będzie to lepsze od zestawu np Dobinsonsa ?
bo koszt chyba porównywalny - amory 2x450(przód)+2x360(tył), springi 2x640 - łącznie ok 3kzł

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: pt mar 27, 2009 7:35 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
cena blisko OME, dalej obstawiam pędzącego dorosłego strusia ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl