suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Wszystko o body lifcie do GV 1 http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=18112 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lukaszb [ ndz wrz 03, 2017 6:13 pm ] |
Tytuł: | Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Witajcie, Właście decyduje się na body lift swojej Grand Vitary i postanowiłem założyć temat w którym będą przydatne informacje dotyczące tej modyfikacji. Powiedzcie mi, kto ma body lift ? Jakie przeszkody napotkaliście przy montażu? co trzeba przenieść, przedłużyć itp. Robiliście sami czy zlecaliście jakiemuś warsztatowi ? Jeżeli warsztat to ile Was to kosztowało? Jak macie jakieś fotki z montażu, fotki przed i po to też proszę wstawiajcie Wiem, że zestaw do liftu ma Radzik ale czy są jakieś inne rozwiązania ? A i przy okazji, czy ktoś podjął by się montażu takiego body liftu i za ile ? (chodzi mi o kogoś z doświadczeniem kto zrobi to porządnie, najlepiej niedaleko Tarnowa, 33-100. Ale mogę dojechać dalej zależy mi na dobrej robicie, na zasadzie odebrać samochód i zapomnieć o temacie ) Chyba, że to nic trudnego i poradzi sobie z tym zwykły mechanik |
Autor: | radzik071 [ pn wrz 04, 2017 5:34 pm ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Strasznie nie chciałem, ale robiłem raz Bodylifta 2" (w swojej GV 2.5V6 automat) - nigdy więcej nie zamierzam tego robić w żadnej GV bo to niewdzięczna robota Samo włożenie między budę a ramę podkładek BodyLift to najprostsza robota. Dopiero potem zaczynają się zmotki: - wlew paliwa sięga. - mieszek reduktora (wersja 2004 czyli po lifcie) wyrobił na styk i nie trzeba było go przeginać ani wydłużać - mieszek biegów (automat) też nie wymagał żadnych modyfikacji. W manualu, nacinałem mieszek na 2/3 grubości, przeginałem i spawałem (jak najbliżej skrzyni) albo można go przegiąć na zwykłej prasie (też jak najbliżej skrzyni). - jest problem z podniesieniem przedniego oryginalnego zderzaka bo jest "wkładany do ramy" (ja na szczęście miałem zderzak stalowy z mocowaniami pod bodylifta) - tylny zderzak bardzo łatwo się liftuje (3 tulejki 5cm , gumówka, wiertarka i parę śrubek) - żeby dało się zamontować rozpórkę, wyciąłem trochę blachy z nadkoli koło mocowań rozpórki (brzeszczot, młotek i 15 minut roboty). Można też po prostu zaklepań nadkole w miejscu gdzie haczy o rozpórkę - idzie jak masełko. - przedłużyłem drążek kolumny kierowniczej - (są drążki w wersji zanitowanej) ja to robiłem na drążku w wersji rozkręcanej jak na foto: zgodnie z opisem na foto. Wymieniłem 2 śruby na dłuższe i dobrałem dłuższe tulejki dystansowe (te dwie białe). - gumowa rura łącząca kolektor dolotowy z puszką filtra napina się za bardzo (obróciłem lekko rurę plastikową tą co idzie od przepustnicy i przykręciłem jej prawe mocowanie pod zamiast nad kolektor aluminiowy, co zmieniło jej kąt wystarczająco) - trójnik hamulcowy przykręcony do ramy (koło rozrusznika) trzeba było dać lekko wyżej (zrobiłem wyższe mocowanie z kawałka płaskownika z 2 otworami) Coś tam pewnie jeszcze było ale nie pamiętam teraz. W większości GV będzie potrzebna ingerencja blacharska w okolicy szpilek wspawanych w budę, więc byle mechanik raczej nie ogarnie tematu jak należy. Raczej musi to być ktoś z doświadczeniem blacharza i wiedzący co to jest auto na ramie. |
Autor: | lukaszb [ wt wrz 05, 2017 12:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Pomyślałem o body lifcie przy okazji robienia konserwacji, bo itak uniesiemy budę żeby wszędzie dojść. Jeżeli konieczna będzie naprawa blacharska to z tym nie będzie problemu choć po konkretnych oględzinach na podnośniku wygląda na to, że mam tylko gdzieniegdzie powierzchowne naloty korozji. Zobaczymy co będzie jak te miejsca wypiaskujemy Wszystko wydaje mi się dość proste, poza przedłużeniem kolumny kierowniczej. Dlatego w tej chwili odpuszczam body lift. Jestem umówiony z kolegą który buduje rajdówki, na poprawę wydechu i kilka modyfikacji (zderzaki, progi i takie tam) i wtedy zrobimy body lifta, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Postaram się, przygotować z tego jakąś relację zdjęciową |
Autor: | lukaszb [ czw paź 12, 2017 7:06 am ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Szybkie pytanie, Body lift do Granv Vitary i Vitary jest taki sam ? |
Autor: | radzik071 [ czw paź 12, 2017 9:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
jest kilka małych różnic |
Autor: | kwiatek.pl [ śr maja 26, 2021 2:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Czy byłby ktoś uprzejmy podrzucić foto jak ułożyć prawidłowo podkładki BODYLIFTU 5cm wraz z tymi co były oryginalnie przy nadwoziu i tymi dodanymi do zestawu oraz śrubami? Chciałbym to jakoś prawidłowo połączyć, odkupiłem Radzikowy nowy zestaw od kolegi i trochę mam niespòjności |
Autor: | radzik071 [ czw maja 27, 2021 7:58 am ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Podkładki bodylifta te z otworem mają dotykać budy. Te bez otworu mają leżeć na ramie. Oryginalne gumowe poduchy między ramą a budą zostają tam gdzie były czyli maja dotykać ramy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |