Sylwo pisze:
Pytanko:
Główka tylnego mostu w GVI jest zamienna z główką tylnego mostu Vitary? (GV I poliftowa 2,5 V6)
GVI 1998-2005 z silnikami 1.6 16v , 2.0 16v oraz 2.5v6 mają główki mostu zamienne z wszystkimi Vitarowymi 1989-1998 oraz Vitarami Hiszpankami (santana) 1995-2008
GVI 1998-2005 z silnikami 2.0TD RF oraz 2.0 HDI mają większe tylne główki mostu oraz pochwy i nie są zamienne z Vitarami (można do takiej Grandy przełożyć pochwę i półosie z GV benzynowej i wtedy dać główkę mostu z vitary - tak robimy jak wkładamy blokadę ARB do GVI diesel)
GVI XL7 2001-2005 z silnikami 2.7v6 oraz 2.0 HDi mają jeszcze większe główki mostu i pochwy i nie są zamienne ani z Vitarami ani z innymi GVI
Sylwo pisze:
Przednie półosie GV I - jaka jest różnica pomiędzy tymi do automatycznej skrzyni , a manualnej (również 2,5 v6 polift) ?
W GVI 1998-2005 (wszystkie silniki) oraz XL7 przedlift (2001-2003) mamy dwie grubości półosi (długość ta sama i wszystkie są zamienne):
- Cienkie (ośka 24mm 29zębów, średnica przegubu wewnętrznego 76mm i zewnętrznego 76mm) - występują w parze z aluminiowym mostem (1.6 16v, 2.0 16v oraz 2.5 v6 automat przedlift)
- Grube (ośka 25mm 30zębów, średnica przegubu wewnętrznego 79mm i zewnętrznego 83mm) - występują w parze ze stalowym mostem (TD, HDi i V6 manual) oraz w poliftowej 2.5v6 automat(mimo mostu alu)
Oczywiście rodzaj półosi najlepiej sprawdzić suwmiarką a nie w dowodzie rejestracyjnym
PS.
Tak na szybko to z głowy napisałem. Wrzucę to niedługo z fotkami do poradnika:
https://radzikone.pl/poradnik
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !