suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 29, 2019 8:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
Pytanko:
Główka tylnego mostu w GVI jest zamienna z główką tylnego mostu Vitary? (GV I poliftowa 2,5 V6)


Przednie półosie GV I - jaka jest różnica pomiędzy tymi do automatycznej skrzyni , a manualnej (również 2,5 v6 polift) ?


Radzik pisał w którymś temacie , że tylne główki są niby zamienne , tylko nie wiem czy do przed czy poliftowej? (a może bez różnicy).

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Na górę
Post: pn wrz 30, 2019 11:20 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Sylwo pisze:
Pytanko:
Główka tylnego mostu w GVI jest zamienna z główką tylnego mostu Vitary? (GV I poliftowa 2,5 V6)


GVI 1998-2005 z silnikami 1.6 16v , 2.0 16v oraz 2.5v6 mają główki mostu zamienne z wszystkimi Vitarowymi 1989-1998 oraz Vitarami Hiszpankami (santana) 1995-2008

GVI 1998-2005 z silnikami 2.0TD RF oraz 2.0 HDI mają większe tylne główki mostu oraz pochwy i nie są zamienne z Vitarami (można do takiej Grandy przełożyć pochwę i półosie z GV benzynowej i wtedy dać główkę mostu z vitary - tak robimy jak wkładamy blokadę ARB do GVI diesel)

GVI XL7 2001-2005 z silnikami 2.7v6 oraz 2.0 HDi mają jeszcze większe główki mostu i pochwy i nie są zamienne ani z Vitarami ani z innymi GVI

Sylwo pisze:
Przednie półosie GV I - jaka jest różnica pomiędzy tymi do automatycznej skrzyni , a manualnej (również 2,5 v6 polift) ?


W GVI 1998-2005 (wszystkie silniki) oraz XL7 przedlift (2001-2003) mamy dwie grubości półosi (długość ta sama i wszystkie są zamienne):
- Cienkie (ośka 24mm 29zębów, średnica przegubu wewnętrznego 76mm i zewnętrznego 76mm) - występują w parze z aluminiowym mostem (1.6 16v, 2.0 16v oraz 2.5 v6 automat przedlift)
- Grube (ośka 25mm 30zębów, średnica przegubu wewnętrznego 79mm i zewnętrznego 83mm) - występują w parze ze stalowym mostem (TD, HDi i V6 manual) oraz w poliftowej 2.5v6 automat(mimo mostu alu)

Oczywiście rodzaj półosi najlepiej sprawdzić suwmiarką a nie w dowodzie rejestracyjnym :wink:

PS.
Tak na szybko to z głowy napisałem. Wrzucę to niedługo z fotkami do poradnika: https://radzikone.pl/poradnik

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn wrz 30, 2019 4:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
Konkretnie i rzeczowo. Wielkie dzięki.

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Na górę
Post: pt kwie 01, 2022 3:30 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 01, 2020 6:43 am
Posty: 2
Silnik: 2,0 16v
Model: zielona :)
Rok prod.: 1999
Halu Błotne Mobilki!:)
Ja tu praktycznie jak dziewica, tak szukam i szukam ale najwyraźniej ślepy jestem.
Podrzućcie proszę temat lub udzielcie info.
Pacjent to GV 2.0 '99r 3d w automacie, mosty 5.125. Jeżdzę na 30" AT ale wsadziłbym nawet ciut większę MT bo na stromych mokrych zboczach aż w jajcach ściska, tak at się ślizgają, stąd moja myśl o stalowym moście. Wiem że to połowiczne rozwiązanie bo chcę zostawić pneumatyke, w piastach nie mam sprzęgiełek, półosie idą na sztywno i bardzo leży mi że nie muszę wysiadać przy załączaniu przodu;)) Nie jeżdzę extremalnie ale jak się trafi na trasie błotko to nie odpuszczam:) a że wyciągarki brak, jedynie trapy i szpadel to muszę depnąć;)
Moje pytanie, czy do główki obecnego alusa mogę dołożyć obudowę stalową mostu czy potrzebuje też gruchy od ew zakupionej stalówki? Podkreślam, chcę zostawić pneumatyczne załączanie, działa to dobrze i bardzo mi leży, przełożenia 5,125 też muszą zostać.
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
A jak ktoś z ok Wrocka, chętnie pośmigam, byle nie w jeziorze bo zabudowę mam z kartonów:))) A jak trzeba będzie to karchera z najazdem też mam na podwórku:)
Pozdro!:)


Na górę
Post: pn kwie 04, 2022 8:51 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Chcesz zrobić podstawowy błąd czyli "wzmocnić pół mostu". Aluminiowa obudowa potrafi wytrzymać a rozwala się kosz satelit. Zostawianie kosza, który może się rozlecieć tak samo szybko jak alu obudowa jest zupełnie bez sensu. Jest to poza tym najdroższe rozwiązanie bo będziesz most robił nie raz, tylko 2-3 razy :wink:
Tu masz to rozjaśnione: https://radzikone.pl/most-stalowy-suzuki-vitara-gv

Druga najgorsza rzecz to nie posiadanie sprzęgiełek w piastach. To że półosie kręcą się cały czas (nawet jak jedziesz 140km/h po autostradzie) powoduje ogromne zużycie uszczelniaczy na przegubach zewnętrznych i w zwrotnicach czy wycieranie się wspaniałego grandowego kosza satelit, który chcesz zostawić. Przez to przegub prawy wewnętrzny zaczyna latać w moście, opiłkuje do oleju i rozwala uszczelniacz. Nie trzeba chyba tłumaczyć jaki wpływ mają opiłki w oleju. Tak jest w KAŻDEJ GV I 1998-2005. Dlatego zawsze rekomendujemy montaż sprzęgiełek w piasty, szczególnie jak ktoś rzadko jeździ 4x4. Nikt nie karze Ci wysiadać za każdym razem jak rozłączasz napęd. Jadę w piątek np trasą w góry, po dojechaniu, przy wjeździe na pierwszy teren załączam sprzęgiełka, potem jeżdżę przez 3 dni trochę teren 4x4, trochę asfalt 2x4 potem znów teren itd... Nie wysiadam za każdym razem z auta :mrgreen: jak w niedzielę wjeżdżamy na trasę na Wrocław to dopiero wtedy rozłączam sprzęgiełka. Sprzęgiełka to luxus, który pozwala nam rozłączyć napęd wtedy, kiedy wiemy że przez dłuższy czas nie będziemy go potrzebować. Dzięki temu wielokrotnie zwiększasz żywotność przedniego układu napędowego. Nie ma minusów posiadania sprzęgiełek - jak nie masz ochoty to ich po prostu nie rozłączasz i jeździsz jak seryjną GV.

Na dłuższą metę najtaniej jest posiadać stalową obudowę z koszem 4 satelitowym i sprzęgiełkami w piastach. Jak nie, to będzie drogo i awaryjnie.

Zapomniałem jeszcze o membranie załączającej napęd i kompresorku, który pompuje w nią powietrze. To tylko kwestia czasu kiedy jedno lub drugie ulegnie awarii ze starości. Oczywiście w najmniej oczekiwanym dla Ciebie momencie :mrgreen: Tradycyjny kosz 4 satelitowy, traktowany odpowiednio, jest praktycznie wieczny...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw cze 16, 2022 11:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw gru 23, 2021 9:50 pm
Posty: 48
Silnik: 2.7 6v
Model: XL7
Rok prod.: 2004
radzik071 pisze:
Sylwo pisze:
Pytanko:

Sylwo pisze:
Przednie półosie GV I - jaka jest różnica pomiędzy tymi do automatycznej skrzyni , a manualnej (również 2,5 v6 polift) ?


W GVI 1998-2005 (wszystkie silniki) oraz XL7 przedlift (2001-2003) mamy dwie grubości półosi (długość ta sama i wszystkie są zamienne):
- Cienkie (ośka 24mm 29zębów, średnica przegubu wewnętrznego 76mm i zewnętrznego 76mm) - występują w parze z aluminiowym mostem (1.6 16v, 2.0 16v oraz 2.5 v6 automat przedlift)
- Grube (ośka 25mm 30zębów, średnica przegubu wewnętrznego 79mm i zewnętrznego 83mm) - występują w parze ze stalowym mostem (TD, HDi i V6 manual) oraz w poliftowej 2.5v6 automat(mimo mostu alu)

Oczywiście rodzaj półosi najlepiej sprawdzić suwmiarką a nie w dowodzie rejestracyjnym :wink:

PS.
Tak na szybko to z głowy napisałem. Wrzucę to niedługo z fotkami do poradnika: https://radzikone.pl/poradnik



A dla silników 2.7 V6 polift XL7 ? też jest gruba, mimo aluminiowego mostu ?


Na górę
Post: pt cze 17, 2022 12:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
XL7 poilift 2003-2006 (zawsze stalowy most ale inny - skręcany i elektrycznie załączany) ma jeszcze inne półosie (grubszy patyk na 32 zęby i charakterystyczne zgrubienie na środku patyka. Przeguby na 8 kulek a nie na 6).
-półoś lewą XL7 polift (przykręcaną na 3 śruby) można zamontować do każdej GV I 1998-2005 i "XL7 przedlift 2001-2003" oraz
-półoś prawa XL7 polift jest krótsza i nie pasuje do żadnej innej GV I 1998-2005 ani XL7 przedlift 2001-2003 ani "XL7 pół lift 2003r" (to dlatego że poliftowy most XL7 jest szerszy po prawej stronie)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl