suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt gru 27, 2024 6:19 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 03, 2017 6:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 21, 2017 8:30 am
Posty: 79
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara 5D
Rok prod.: 1998
Witajcie,
Właście decyduje się na body lift swojej Grand Vitary i postanowiłem założyć temat w którym będą przydatne informacje dotyczące tej modyfikacji.

Powiedzcie mi, kto ma body lift ? Jakie przeszkody napotkaliście przy montażu? co trzeba przenieść, przedłużyć itp. Robiliście sami czy zlecaliście jakiemuś warsztatowi ? Jeżeli warsztat to ile Was to kosztowało?

Jak macie jakieś fotki z montażu, fotki przed i po to też proszę wstawiajcie :)

Wiem, że zestaw do liftu ma Radzik ale czy są jakieś inne rozwiązania ?

A i przy okazji, czy ktoś podjął by się montażu takiego body liftu i za ile ? (chodzi mi o kogoś z doświadczeniem kto zrobi to porządnie, najlepiej niedaleko Tarnowa, 33-100. Ale mogę dojechać dalej zależy mi na dobrej robicie, na zasadzie odebrać samochód i zapomnieć o temacie :) ) Chyba, że to nic trudnego i poradzi sobie z tym zwykły mechanik :)

_________________
Potrzebujesz samochodu ?

www.automp.pl


Na górę
Post: pn wrz 04, 2017 5:34 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Strasznie nie chciałem, ale robiłem raz Bodylifta 2" (w swojej GV 2.5V6 automat) - nigdy więcej nie zamierzam tego robić w żadnej GV bo to niewdzięczna robota :)

Samo włożenie między budę a ramę podkładek BodyLift to najprostsza robota. Dopiero potem zaczynają się zmotki:
- wlew paliwa sięga.
- mieszek reduktora (wersja 2004 czyli po lifcie) wyrobił na styk i nie trzeba było go przeginać ani wydłużać
- mieszek biegów (automat) też nie wymagał żadnych modyfikacji. W manualu, nacinałem mieszek na 2/3 grubości, przeginałem i spawałem (jak najbliżej skrzyni) albo można go przegiąć na zwykłej prasie (też jak najbliżej skrzyni).
- jest problem z podniesieniem przedniego oryginalnego zderzaka bo jest "wkładany do ramy" (ja na szczęście miałem zderzak stalowy z mocowaniami pod bodylifta)
- tylny zderzak bardzo łatwo się liftuje (3 tulejki 5cm , gumówka, wiertarka i parę śrubek)
- żeby dało się zamontować rozpórkę, wyciąłem trochę blachy z nadkoli koło mocowań rozpórki (brzeszczot, młotek i 15 minut roboty). Można też po prostu zaklepań nadkole w miejscu gdzie haczy o rozpórkę - idzie jak masełko.
- przedłużyłem drążek kolumny kierowniczej - (są drążki w wersji zanitowanej) ja to robiłem na drążku w wersji rozkręcanej jak na foto: zgodnie z opisem na foto. Wymieniłem 2 śruby na dłuższe i dobrałem dłuższe tulejki dystansowe (te dwie białe).
Obrazek

- gumowa rura łącząca kolektor dolotowy z puszką filtra napina się za bardzo (obróciłem lekko rurę plastikową tą co idzie od przepustnicy i przykręciłem jej prawe mocowanie pod zamiast nad kolektor aluminiowy, co zmieniło jej kąt wystarczająco)
- trójnik hamulcowy przykręcony do ramy (koło rozrusznika) trzeba było dać lekko wyżej (zrobiłem wyższe mocowanie z kawałka płaskownika z 2 otworami)

Coś tam pewnie jeszcze było ale nie pamiętam teraz.

W większości GV będzie potrzebna ingerencja blacharska w okolicy szpilek wspawanych w budę, więc byle mechanik raczej nie ogarnie tematu jak należy. Raczej musi to być ktoś z doświadczeniem blacharza i wiedzący co to jest auto na ramie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pn sty 31, 2022 11:07 am przez radzik071, łącznie zmieniany 10 razy.

Na górę
Post: wt wrz 05, 2017 12:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 21, 2017 8:30 am
Posty: 79
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara 5D
Rok prod.: 1998
Pomyślałem o body lifcie przy okazji robienia konserwacji, bo itak uniesiemy budę żeby wszędzie dojść. Jeżeli konieczna będzie naprawa blacharska to z tym nie będzie problemu :) choć po konkretnych oględzinach na podnośniku wygląda na to, że mam tylko gdzieniegdzie powierzchowne naloty korozji. Zobaczymy co będzie jak te miejsca wypiaskujemy ;)

Wszystko wydaje mi się dość proste, poza przedłużeniem kolumny kierowniczej. Dlatego w tej chwili odpuszczam body lift. Jestem umówiony z kolegą który buduje rajdówki, na poprawę wydechu i kilka modyfikacji (zderzaki, progi i takie tam) i wtedy zrobimy body lifta, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Postaram się, przygotować z tego jakąś relację zdjęciową :)

_________________
Potrzebujesz samochodu ?

www.automp.pl


Na górę
Post: czw paź 12, 2017 7:06 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 21, 2017 8:30 am
Posty: 79
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara 5D
Rok prod.: 1998
Szybkie pytanie, Body lift do Granv Vitary i Vitary jest taki sam ?

_________________
Potrzebujesz samochodu ?

www.automp.pl


Na górę
Post: czw paź 12, 2017 9:59 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jest kilka małych różnic

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr maja 26, 2021 2:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Czy byłby ktoś uprzejmy podrzucić foto jak ułożyć prawidłowo podkładki BODYLIFTU 5cm wraz z tymi co były oryginalnie przy nadwoziu i tymi dodanymi do zestawu oraz śrubami?
Chciałbym to jakoś prawidłowo połączyć, odkupiłem Radzikowy nowy zestaw od kolegi i trochę mam niespòjności :mrgreen:


Na górę
Post: czw maja 27, 2021 7:58 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Podkładki bodylifta te z otworem mają dotykać budy.
Te bez otworu mają leżeć na ramie.
Oryginalne gumowe poduchy między ramą a budą zostają tam gdzie były czyli maja dotykać ramy.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl