suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 21, 2022 3:08 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 20
Autor Wiadomość
Post: śr sie 14, 2019 8:27 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4635
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Pytałem o "współczesną nową oponę" a odpowiadasz konkretnie modelami opon. Jak piszesz o nalewkach też trzeba pisać konkretnie.

Dakar to najgorszy MT od Insy ale i tak dzięki miękkiej gumie lepiej się trzyma niż drewniane KM1.

Kiedyś robiłem z himselfem test:
On miał używane KL71 a ja miałem nówki Sahary. Trochę śniegu i lekkie wzniesienie na łące. KL71 nie mogły wjechać nawet z rozpędu a Sahara wjeżdżała bez problemu. Było widać naprawdę przepaść. KL71 ma bardzo dużo kostki przez co mało przerw między kostkami a to w nich wbija się śnieg a już od dawana wiadomo że najlepiej w zimie robią opony do których klei się śnieg. To dlatego że lepiej trzyma się śnieg śniegu niż guma śniegu. Widać to nieraz w nowych autach w zimie że jadąc po śniegu bieżnik jest cały biały zabity śniegiem.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 14, 2019 9:24 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Mi się na KL71 najlepiej ze wszystkich MTków jeździło zimą. Miękka mieszanka, dawały radę.

Ale na zimę nie kupuje się szerokich opon, a Wyście pewnie mieli jakieś walce 265 pod lekkim autem :mrgreen:


Porównania do KM1 byłem ciekaw, bo widziałem ostatnio wóz na praktycznie nowym komplecie tych starych BFG i zatęskniło mi się :)


Na górę
Post: śr sie 14, 2019 10:03 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Franek_ pisze:
widziałem ostatnio wóz na praktycznie nowym komplecie tych starych BFG i zatęskniło mi się :)


Nie, nie... Nie o-)
Źle pamiętasz, nie rób tego o-)

Miałem chwilę BFG KM1 31" na Vitarze Long 1.6. Opony wiadomo, stare były, ale bieżnika myślę, że jeszcze coś pod 10mm było.
Auto miałem jakieś 3 tygodnie, z czego jakieś 2,5 w garażu rozbabrane o-) Ale raz pojechałem na lajtowy rajdzik nocny po znanym terenie. Z tym, że akurat deszcz popadał.
Nie. No zupełnie to nie działało. Sahary 235/75r15 w drugiej vitarze, krótkiej objeżdżały to bez scen a na BFG jak było choć trochę pod górkę to tylko dwójka i but w podłodze coś mogły zdziałać.
Ale long 1.6 na 31" nie ma zaimplementowanej funkcji "dwójka pod górkę" o-)


Na górę
Post: czw sie 15, 2019 5:42 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lip 21, 2019 7:22 am
Posty: 8
Silnik: 2.5 V6
Model: GV 5d
Rok prod.: 1998
No, wreszcie ktoś coś z doświadczenia i konkretnie napisał. Dzięki Radzik.

Apropos białych napisów - chciałem. Ale z opon, które wymieniłem chyba żadna nie ma białych napisów w rozmiarach, o których mowa, prawda?
Przypominam, że chodzi o 225/75/16 lub 235/70/16. Może jestem w błędzie...

Na dzień dzisiejszy najbliżej mi do:
Federal MT - plus za wagę (niecałe 18kg)
Cooper STT - powyższe opinie
Insa Risko - powyższe opinie
Linglong - kostka sprawia wrażenie mało agresywnej (dla mnie dobrze) i plus za wagę (17kg)


Na górę
Post: pt sie 16, 2019 9:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Falubaz pisze:
Federal MT - plus za wagę (niecałe 18kg)


Federal Couragia mega szybko się wycierają. nie wiem jak pod lekkim autem, ale pod cięższymi robią ledwie 30'000km..


Na górę
Post: wt sie 20, 2019 3:02 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
Panowie właśnie stałem się posiadaczem granda. Idzie na podkładkach 2" w górę. W razie potrzeby naturalnie mogę podciąć jakieś tam plastiki itp. Moje pytanie brzmi.

Czy opona 74cm wysoka i 24cm szeroka (bieżnik) wejdzie na 2" liftu? Felgi seryjne alu. Ma to być kopia trepadora (polska). Mam je na pininie i jestem przeszczęśliwy po zmianie z kopii simex.

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: czw sie 22, 2019 5:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Teoretycznie przy 2"liftu powinno być ok, a praktycznie to samo wyjdzie trzeba "coś tam" podciąć i tarcie o ramę przy max skręconych kołach nieuniknione.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw sie 22, 2019 10:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
A jakie ET trzeba by wrzucić żeby nie tarło ale i w miarę możliwości nie wystawało?

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: pt sie 23, 2019 6:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Nie wiem czy ET 0 wystarczy ale od ET -10 jest już ok. I miej na uwadze że mało która felga pasuje na przód do GV I

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: sob sie 24, 2019 9:40 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
marirus pisze:
Nie wiem czy ET 0 wystarczy ale od ET -10 jest już ok. I miej na uwadze że mało która felga pasuje na przód do GV I


a co z GV jest nie tak? ;)

dystanse 30mm kosztują do suzuk teraz 430zł więc chyba problem się sam rozwiąże. Z racji że nie mam teraz auta w domu... do kół GV1 ma śruby czy nakrętki? Nie mam jak podejrzeć. Jeżeli śruby to kupię sobie delikatne dystanse 10mm na stronę i dłuższe śruby i będzie chyba optymalnie.

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: sob sie 24, 2019 2:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Przednie zaciski hamulców "jest nie tak".
Nakrętki te same co w V i średnica piasty też ta sama.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz sie 25, 2019 6:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
marirus pisze:
Przednie zaciski hamulców "jest nie tak".
Nakrętki te same co w V i średnica piasty też ta sama.

Chyba że ma się mniejsze tarcze z przodu bo jest to GV 1.6 8)


Na górę
Post: ndz sie 25, 2019 3:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
kwiatek.pl pisze:
marirus pisze:
Przednie zaciski hamulców "jest nie tak".
Nakrętki te same co w V i średnica piasty też ta sama.

Chyba że ma się mniejsze tarcze z przodu bo jest to GV 1.6 8)




No ty chyba nie bo mam 2.5 v6 ;)

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: pn paź 04, 2021 12:56 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz gru 27, 2020 11:11 am
Posty: 1
Powrócę do wątku, bo właśnie kupiłem nowe opony do Grand Vitary. Auto użytkowane jest głównie weekendy - trasa po 80km w każdą stronę i jakieś 20km po górach - drogi kamieniste, leśne.
W pierwszej kolejności zdecydowałem się na lift 3" z Radzikone, bo seryjny prześwit GV jest bardzo mały, a następnie na opony Yokohama Geolander 225/75/16. Rozważałem między nimi a BFG A/T, które kiedyś miałem 10 lat w Chevrolecie Blazer. O ile w terenie, na piasku byłem bardzo zadowolony z BFG, to ich największy minus to słabe radzenie sobie na mokrym asfalcie. Już po pierwszych próbach GV w terenie z zawieszeniem Radzikone i na starych oponach zimowych przekonało mnie, że prześwit i zawieszenie robią już rewelacyjną robotę i opony moga być bardziej cywilizowane.

Radzikone poleca rozmiar 245/70-75/16 do GV przy lifcie 3" i felgi o większym ET niz fabryczne aby nie ocierały przy skręcie. Ja nie chciałem zmieniać felg więc polecono mi rozmiar 225. Niestety po zamontowaniu okazało się, że jednak ocierają - przednie koła przy skręcie o nadkola z przodu. W zasadzie to jest tak na styk, ale bieżnik ociera o nadkole. Teoretycznie wystarczyłoby to nadkole wewnętrzne jakoś wygiąć o pół centymetra do przodu.

Na razie mam doświadczenia z asfaltu. Pewnie z racji większej wysokości opony, Geolandar lepiej tłumi drobne nierówności ale też nieco pewniej prowadzi auto ( na razie na suchym) niż stare opony zimowe 225/65/16. Są też na pewno cichsze niż BFG, które było słychać dość mocno powyżej 100km/h.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 20

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl