suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:20 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 304 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 21 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 11, 2019 1:21 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lip 21, 2019 7:22 am
Posty: 8
Silnik: 2.5 V6
Model: GV 5d
Rok prod.: 1998
Koledzy i koleżanki,

Potrzebne są delikatne MTki do GV. Praktycznie tylko w teren, jazda po czarnym jedynie w trakcie dojazdu do terenu. Auto używane okazjonalnie.
Jednak nie chcę agresywnych MTków. Ma być tak, żeby po czarnym jechało się z godnością.

Chciałem kupić nalewajki, bo przebiegi będą niskie, auto będzie częściej stało niż jeździło, ale mnie znajomy przestraszył, że są ciężkie. Patrząc w tabelki to nie do końca, ale w praktyce może jest inaczej. Ktoś potwierdzi?
Jeśli nalewajki, to który bieżnik pasowałby do moich potrzeb biorąc pod uwagę np. Insa Turbo: Sahara, Risko czy Dakar?

Rozmiary, jakie wchodzą w grę: 225/75-16, 235/70-16 ew. 245/70-16

A gdybym musiał pójść w firmowe ogumienie, to chciałbym wybrać coś z:
1. Federal Couragia MT
2. Cooper Discoverer STT PRO
3. Kumho Roadventure MT51
4. Hankook Dynapro RT-03
5. Nereus NS523
6. Linglong Crosswind MT

Cooper-y trochę drogie, ale biorę pod uwagę, bo są dostępne prawie nówki za rozsądną cenę. Jestem ciekaw zwłaszcza tych chińczyków nr 5 i 6. Miał ktoś z tym do czynienia?
Wszystko jest dostępne w rozmiarze 225/75, choć wolałbym 235/70.


Na górę
Post: pn sie 12, 2019 11:44 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Franek_ pisze:
rav13 pisze:
Czy ktoś użytkował opony bieżnikowane Malatesta Kobra Trac NT? Jeśli tak, to proszę o opinię.


wszystkie nalewki to zło i chujnia

kup sobie normalne opony

Nie bredź...


Na górę
Post: pn sie 12, 2019 11:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
rav13 pisze:
Czy ktoś użytkował opony bieżnikowane Malatesta Kobra Trac NT? Jeśli tak, to proszę o opinię.

Mam takowe w rozmiarze 205/80R16 i złego słowa nie powiem.
Pisz co dokładnie chcesz wiedzieć ?


Na górę
Post: pn sie 12, 2019 12:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lip 19, 2019 1:47 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Myślenice
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara I 5d
Rok prod.: 2003
kwiatek.pl pisze:
rav13 pisze:
Czy ktoś użytkował opony bieżnikowane Malatesta Kobra Trac NT? Jeśli tak, to proszę o opinię.

Mam takowe w rozmiarze 205/80R16 i złego słowa nie powiem.
Pisz co dokładnie chcesz wiedzieć ?


Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym się przede wszystkim dowiedzieć jaka jest jakość wykonania, czy dają radę w błotnistym terenie oraz czy da się w miarę komfortowo jeździć po asfalcie.


Na górę
Post: pn sie 12, 2019 12:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
kwiatek.pl pisze:
Franek_ pisze:
rav13 pisze:
Czy ktoś użytkował opony bieżnikowane Malatesta Kobra Trac NT? Jeśli tak, to proszę o opinię.


wszystkie nalewki to zło i chujnia

kup sobie normalne opony

Nie bredź...


Nic nie bredzę.

Pozorna oszczędność, kosztem późniejszych kłopotów w eksploatacji, większej wagi, historii z wyważaniem, odłażącymi klockami, ujowej trakcji na mokrym i sliskim, i to wszystko po co? Żeby zaoszczędzić 30 złotych na oponie?


Na górę
Post: pn sie 12, 2019 2:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Nie chcę mi się dalej dywagować z Tobą na ten temat , bo każdy może mieć swoje zdanie w tej kwestii :mrgreen:
Ale Twoje tezy na pewno nie odnoszą się do firm Insa i Malatesta, gdzie opony tych firm mam ja i znajomi i nikt by Cię nie poparł w tym co napisałeś :wink:
A jak oczekujesz od opony typu MT własności szosówki to dalej już nic nie mówię :wink:


Na górę
Post: pn sie 12, 2019 4:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Franek_ pisze:
Żeby zaoszczędzić 30 złotych na oponie?

Możesz wskazać opony ori i nalewki w tym samym rozmiarze i bieżniku, gdzie różnica to będzie faktycznie 30zł na oponie (niech nawet będzie 50zł)?


Na górę
Post: pn sie 12, 2019 7:07 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lip 21, 2019 7:22 am
Posty: 8
Silnik: 2.5 V6
Model: GV 5d
Rok prod.: 1998
Byście pomogli, poradzili zamiast się przekomarzać... beznadzieja :roll:


Na górę
Post: pn sie 12, 2019 8:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Falubaz pisze:
Byście pomogli, poradzili zamiast się przekomarzać... beznadzieja :roll:

Raczej codzienna codzienność :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt sie 13, 2019 6:29 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Jak nalewka to bierz Insa Sahara.
Jak nowa to bierz Coopery STT PRO.

Sahary pewnie będą nieco lepsze w terenie.


Na górę
Post: wt sie 13, 2019 4:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Franek_ pisze:
wszystkie nalewki to zło i chujnia
...
Nic nie bredzę.
...
Pozorna oszczędność, kosztem późniejszych kłopotów w eksploatacji, większej wagi, historii z wyważaniem, odłażącymi klockami, ujowej trakcji na mokrym i sliskim, i to wszystko po co? Żeby zaoszczędzić 30 złotych na oponie?


Wagi dobrych nalewek nie są dużo większe od oryginalnych opon (nie mówimy o nalewkach po 250zł za sztukę :wink:

Historie z wyważaniem:
Kupiłem Cooper STT PRO 305/70R16 - Opony były okrągłe, wyważały się pięknie bo max 80g
Kupiłem Cooper ST MAXX 265/70R16 - Opony krzywe, bieżnik tańczył na boki, i wyważały się gorzej niż nalewki (na jednej było ponad 300g)
Kupiłem BFG KM3 285/75R16 - Opony biją góra dół, wyważały się średnio (100 - 220g) a w terenie robią jak ATeki :lol:
(Wyważanie opon to loteria a nie reguła jak twierdzisz - możesz trafić na idealne nalewki albo nie wyważalne nowe opony jak ja)

Odłażące klocki to domena tanich nalewek a nie np Insy Turbo (Kupiłem Vitarę na nalewkach Pershini czy jakoś tak i pełno kostek było powyrywanych - takie tanie badziewne nalewki psują opinie wszystkim oponom regenerowanym)

Trakcja na mokrym i śliskim:
Mam BFG KO2 i gorszych opon na śliskim asfalcie nie miałem (kopia BFG KO czyli insa turbo Ranger dużo lepiej trzyma się mokrego asfaltu)
Risko też się lepiej trzyma niż np CooperSTT PRO(te Coopery mam tylko dlatego że nie ma Risko 33" które są dodatkowo dużo cichsze na asfalcie)

Pozorna oszczędność ?
Np. Sahara jest dożo tańsza niż oryginał YOKOHAMA GEOLANDAR i robi też większe przebiegi (ma dużo więcej bieżnika).

To nie jest tak jak piszesz że wszystkie nalewki to badziewie a wszystkie opony nowe są super.
Moje zdanie jest takie że 80% nowych opon na rynku to szajs.
Tak samo 80% nalewek na rynku to szajs.

Podaj Franek może konkretne przykłady z którymi nalewkami miałeś złe doświadczenia, żeby ludzie wiedzieli czego unikać.

Generic pisze:
Jak nalewka to bierz Insa Sahara.
Jak nowa to bierz Coopery STT PRO.

Sahary pewnie będą nieco lepsze w terenie.


Sahary bardzo dobre w terenie ale nie wiem czy lepsze niż STT PRO
STT PRO genialnie wyjeżdża z kolein i świetnie się oczyszcza ale jest głośna na asfalcie.
Sahara jest cichsza i lepiej robi w śniegu.
Ja z tych dwóch wybrał bym Risko :mrgreen: (Dla mnie Risko to "drogowy MT" nr1 - gdy by STT PRO były cichsze na asfalcie to były by moim nr1 bo mają dodatkowo białe napisy 8) )

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sie 13, 2019 4:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
głośność STT Pro zależy od szerokości

31x10,5 też mi hałasowały

obecne nie hałasują prawie wcale

30 złotych na oponie - się przyczepiliście

na komplecie opon niech to będzie różnica półtora - dwóch baków paliwa

a jest sprawnie działający system gwarancyjny, jest niższa waga, jest praca na niskim ciśnieniu a nie drewniane nalewki... opona jest nowa, a nie na karkasie z ubiegłej dekady..

nie wiem, chyba że faktycznie takie zajebiste te współczesne nalewane opony, jak tak Radku reklamujesz. z tymże nie rozumiem w takim razie, dlaczego na tą zajebistość miałby wpaść typ od Insa Turbo czy inna Malatesta Kobra, a nie mieliby wpaść w Yokohamie czy Maxxisie...

jest wreszcie dostępność rozmiarów - Risko wyglądają fajniej od BFG MT KM2, ale rozmiarów jak na lekarstwo. kopii Trepadorów również..


szczerze jakby money was not a factor cioralibyście też te nalewki, mogąc w hipotetycznej sytuacji za ten sam pieniądz kupić nowe, oryginalne opony?


Na górę
Post: wt sie 13, 2019 4:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
To ostatnie pytanie to chyba retoryczne, co ? ;)


Na górę
Post: wt sie 13, 2019 7:40 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Czyli tak jak można było się spodziewać. Negujesz coś z czym nie miałeś do czynienia.
To tak jak słyszę opinie kolegów co że nigdy więcej LPG bo same kłopoty i że to badziewie. Po czym okazuje się że ostatnio styczność z LPG mieli 20 lat temu w polonezie z instalacją pierwszej generacji :lol:

Franek_ pisze:
a jest sprawnie działający system gwarancyjny,

Tak, Kupiłem ST MAXX 265/70R16 na portalu internetowym w promocji. Po tygodniu chciałem wziąć FV. Sklep się zamknął. Ani FV ani gwarancji :lol:
Do Marka z Insy mogę dzwonić kiedy chcę a reklamacje załatwia natychmiastowo.

Franek_ pisze:
jest niższa waga

To jest największy plus nowych opon.
Teraz kupiłem Insa Turbo kopie trepadora 35" *waga 36kg a oryginał Maxisa 33kg i cena ponad 2 razy wyższa.

Franek_ pisze:
jest praca na niskim ciśnieniu a nie drewniane nalewki...

Cały czas wrzucasz opony regenerowane do jednego worka. Co innego polskie nalewki a co innego np Insa
proszę konkrety... https://www.youtube.com/watch?v=07VGfdb_4Pk&t=1533s
Drewno faktycznie jest, ale pod oponą Insa Turbo Special Track :wink:

Franek_ pisze:
opona jest nowa, a nie na karkasie z ubiegłej dekady..

Widzę że masz szpiegów w fabrykach, że takie tajemnice firmowe znasz.
Taką Ci ciekawostkę powiem, że karkasy z Insy nie mogą być stare i nie kupują karkasów na nalewki m.in z Polski :lol:


Franek_ pisze:
nie wiem, chyba że faktycznie takie zajebiste te współczesne nalewane opony, jak tak Radku reklamujesz.

Franek... co to jest współczesna nalewka ? nie znam takiej firmy.
To ja Ci zadam pytanie: Czy współczesna nowa opona jest dobra na śniegu ?
I nie reklamuję tylko piszę moje osobiste doświadczenia z przeróżnymi oponami. Moja przygoda z Insa Turbo zaczęła się gdy w miejsce BFG AT kupiłem (jako przeciwnik nalewek bo przecież odpadają kostki) komplet Ranger 31x10,5R15 https://www.youtube.com/watch?v=_0crvpSRfvM
Po dłuższej eksploatacji okazało się że wcale nie odpadają kostki, że wcale nie jest ciężka, że się dobrze wyważa i od tamtej pory miałem już z 10 rożnych kompletów opon Insa i z 10 innych firm. Po nabyciu trochę praktycznej wiedzy (nie wyczytanej z forum) zacząłem sprzedawać te opony.
Wiec jak widzisz nie chwalę tych opon dlatego, ze je sprzedaję tylko sprzedaje je dlatego że je sobie chwalę 8)

Franek_ pisze:
z tymże nie rozumiem w takim razie, dlaczego na tą zajebistość miałby wpaść typ od Insa Turbo czy inna Malatesta Kobra, a nie mieliby wpaść w Yokohamie czy Maxxisie...

Myślę że to jest powód do dumy dla Firmy Insa, że Risko robi lepiej niż KM2 a Sahara robi lepiej niż Geolandar i nie ma co tu szukać teori spiskowych.
Trepadora jeszcze nie ujeżdżałem ale po budowie bieżnika myślę że oryginał będzie lepszy w terenie. (nie mogę teraz znaleźć fotki ale jak w GV z Maxisa spuściłem powietrze do zera to ugiął się dużo mnie niż Insa w Vitarze Justyny - czyżby nowe opony były drewniane ? to jak te jedne, to pewnie wszystkie :wink: )

PS.
przypominam pytanie:
Czy współczesna nowa opona jest dobra na śniegu ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sie 13, 2019 8:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Mądrego miło posłuchać.

Które MTki robią w śniegu? KL71 robią na pewno. Cooperów nie testowałem. Stare BFG były drewniane i nie robiły wcale. Na KM2 nie jeździłem po śniegu. Simexoidalne wszystko na śliskim strach.

Jak w temacie opon jesteśmy i tego, że Risko robi lepiej od KM2 - powiedz, masz porównanie jak Dakar (Insa) robi w stosunku do KM1?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 304 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 21 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl