suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 10:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7
Autor Wiadomość
Post: sob maja 30, 2015 3:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
radzik071 pisze:
ale w podkładce na samej górze nie ma okrągłego otworu.
A jest to po to, żeby było za co trzymać przy odkręcaniu górnej śruby amora, żeby tłok amora nie kręcił się razem z nakrętką.

ORI pisze:
Kombinuj dalej, bo z tego chyba nici :(
...


Nici nici

Vitarowa poduszka nic nie da bo i tak nie zmieści się przesunięcia anty tatra a dodatkowo utracimy mocowanie rozpórki.

Tak z grubsza się przyglądałem i jak na razie najprostszym rozwiązaniem wydają się przedłużki do amorów nakręcane na górną śrubę + śruby mimośrodowe na dole

A Ty Ori coś wymondziłeś fajnego ?


Nawet jakby robić coś a'la Twoje to nie da rady bo kielich jest wysoki (żeby rozpórkę przykręcić) i nie byłoby jak zespawać podstaw nie w osiach, wiesz Radek jak jest lepsze jest wrogiem dobrego. A robić dwa dystansy na górę i na dół to chyba przesrost formy nad treścią

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: sob maja 30, 2015 4:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Można też przerobić mocowanie rozporki do kielicha na wzór tego z longa V6 lub 16V zamiast do górnego mocowania amora i wtedy bystans amortyzatora a'la vitarowy nie badzie problemem.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: sob maja 30, 2015 9:55 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
będzie, bo górna poducha amora w GV po obniżeniu na dystansie wychodzi w środku ramy i nie ma gdzie jej przesunąć

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob maja 30, 2015 11:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Pewnie masz racje bo poniewaz gdyż poducha w GV ma inną konstrukcję, ale bez przesunięcia temat jest do ogarniecia raczej :roll:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn cze 01, 2015 5:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 22, 2011 7:30 pm
Posty: 34
Lokalizacja: wilkolaz woj lubelskie
Od wiek wieków nadwiślańscy blacharze przerabiający sprasowane przystanki autobusowe na samochody rozwiercali otwory mocujące amortyzator ze zwrotnicą żeby w ten sposób klepany przez nich szrot jakkolwiek się prowadził.
Sposób ten często służy do ustawiania kół w "negatyw" /\ w samochodach przeznaczonych na tor lub do wyścigów górskich. Oczywiście jeżeli ten kto buduje auto nie decyduje się na ingerencję w kielichy.

Dla leniwych którym nie będzie chciało się szukać na forum oraz zaczepiać zapracowanych blacharzy:
Przy rozwierceniu górnego otworu mocującego amortyzator ze zwrotnicą powstaje możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
Dla bardziej ambitnych po rozwierceniu i ustawieniu kąta pochylenia koła można przyspawać podkładkę do amortyzatora. Wskazane jest jednak aby podkładkę przyspawać dopiero po "ułożeniu się" sprężyn.
Sposób odrobinę druciarski ale prosty tani i skuteczny.
Wydaje mi się iż był poruszany w temacie liftu Vitar.

Drugi sposób to śruby mimośrodowe.


Na górę
Post: pn cze 01, 2015 6:49 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Drzewiej praktykowane to było tutaj na szeroką skalę.
Później pojawiły się mimosrody i dystanse.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn cze 01, 2015 7:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
NuVo pisze:
Później pojawiły się mimosrody i dystanse.


...samoloty, amfetamina, świat pooszedł do przodu... :mrgreen:

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: pn cze 01, 2015 7:49 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Kilka ładnych lat wstecz to łatwo nie było. Wiesz ile niektórzy okrągłych pilników nałamali... :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn cze 01, 2015 8:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
NuVo pisze:
Kilka ładnych lat wstecz to łatwo nie było. Wiesz ile niektórzy okrągłych pilników nałamali... :mrgreen:

powymyślali te śruby bo siły w ręcach nie mieli

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl