suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:43 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 28, 2012 8:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lis 02, 2011 4:38 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Barwałd koło Wadowic
Chciałem się podzielić moim patentem na przedłużenie przednich amortyzatorów w Grandzierze.
Po pierwsze w GV w odróżnieniu od Vitarki mocowanie górne amortyzatora jest w kielichu co uniemożliwia jego odwrócenie.
Rozwiązaniem możne być obniżenie kielicha co spowoduje jednocześnie obniżenie górnego mocowania amortyzatorów.
Monza to zrobić w rożne sposoby potrzebny jest dystans miedzy rant kielicha a mocowanie kielicha do nad kola. Moze to być za pomocą toczonego aluminiowego walca ale ze względu na cenę użyłem podkładek pod sprężyny chyba od Terrano w każdym razie o średnicy wewnętrznej 10 cm i grubości równej wysokości liftu.
Z podkładki poliuretanowej odcinamy fleksem albo nożykiem ten cienki rant.
Z kielicha wybijamy oryginalne śruby.
Nakładamy poliuretan na kielich, wiercimy na wylot wg dziur od oryginalnych mocowań.
Skręcamy powrotem za pomocą nowych dłuższych śrub.
Po skręceniu kwestia amorka jest załatwiona.
C.D.N


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Grandziara 2.0 16v Cabrio vel Żabka


Na górę
Post: wt lut 28, 2012 8:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lis 02, 2011 4:38 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Barwałd koło Wadowic
CD.
Następnie pozostaje kwesta rozpórki.
Jako ze amory i kielichy idą pod skosem po ich obniżeniu nie mamy możliwości montowania poprzeczki w ten sam sposób.
Lekarstwem na to mogą być tulejki ( 6 sztuk) o długości równej grubości podkładki pod kielich.
Montujemy poprzeczkę na tulejkach z użyciem dłuższych śrub i wszystko jest w normie.
Koszt:
Podkładki pod kielich 100 zł ( para )
Śruby 30 zł (12 sztuk raczej twardsze opcje)
Tulejki 30 zł ( 6 sztuk wg mojego tokarza)
Co o tym myślicie?
Dodam ze jeżdżę już tak około 12 tys km i w sumie nie ma problemów a przysiągł bym ze przód zrobił się bardziej komfortowy.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Grandziara 2.0 16v Cabrio vel Żabka


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 9:11 am 
Krzys2.0 pisze:
Co o tym myślicie?
Dodam ze jeżdżę już tak około 12 tys km i w sumie nie ma problemów a przysiągł bym ze przód zrobił się bardziej komfortowy.

Jeśli mam się wypowiedzieć to tylko w ten sposób: Domyślam się czemu przód jest bardziej komfortowy - pracują śruby między rozpórką a kielichem. Osobiście bym tak nie jeźdźił...


Na górę
   
Post: śr lut 29, 2012 9:25 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Co do podkładek z terrano nad mocowanie amora to ciekawe rozwiązanie w sumie ale z tą rozpórką to fakt trochę niebezpieczne może być chyba.Zmniejszona powierzchnia styku plus dłuższe śruby chyba mogą narobić biedy ale to tylko takie tam przemyślenia z mojej strony.

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 10:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lis 02, 2011 4:38 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Barwałd koło Wadowic
Faktycznie macie racje nie pomyslalem o tym ze jest mniejsza powieszchnia styku. Trza zamienic tulejki na jakis pełny dystans.
Co do komfortowosci to ja mysle ze ten poliuretan pochłania czesc drgan ale jakos nie pracuje za bardzo bo to nie jest guma to jednak jest twarde i jest skręcone miedzy dwoma metalowymi kołnierzami.

Po zrobieniu tego byłem pojezdzic po wykrzyzach po wyjebach po lekkich trawersach itp na bierząco patrzac czy to tam cos pracuje czy tez nie, po czym robiłem 8 tys km ( nie na raz oczywiscie :lol: ) i znów taki sam przjazd w teren no i potem do teraz juz jest na tym 12 tys zrobione i nie pracuje tam nic nie ma zadych luzów ani sladów popuszczania sie czegokolwiek wiec mysle ze do normalnej jazdy i lekkiego terenu daje rade.
Ale tulejki faktycznie zamienie na pełny dystans to bedzie pewniejsze rozwiązanie.

_________________
Grandziara 2.0 16v Cabrio vel Żabka


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 3:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
Witam
ciekawy pomysł ale ja jednak będę chciał iść w kierunku proponowanych przez forumowiczów samych przedłużek.

W samym kielichu miejsca jest sporo, to nie musi byc takie delikatne można z grubszego metalu aby gwint i średnica końcówki była jak oryginał. Sama śrubka kontrująca może być większa i nie jedna.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 6:27 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Rozumiem, że wewnętrzna część tulejki jest gwintowana?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 6:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
heh na moje oko przydał by się tam gwint :D

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 7:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
jest jest też myślę nad tym rozwiązaniem tylko muszę kumatego tokarza znaleźć ten patent stosują z powodzeniem za wielką wodą i sobie chwalą

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 8:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
Ma ktoś może wymiary gwintu i średnice powierzchni przylegania?

Mam dostęp do zakładu który na pewno by to zrobił , łącznie w ewentualnym profesjonalnym hartowaniem jeśli było by potrzebne.
http://www.plytnik.pl/
Kwiestia kosztów.

Jakby nazbierać odpowiednią ilość osób , np na 10 sztuk (5kpl.) to mogę zrobić rozeznanie jaki koszt.

Bo po 2 sztuki to nie będę im zawracał głowy.

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 8:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Nie znam parametrów, ale na wzór mogę podesłać we wskazane miejsce obcięty tłok amortyzatora na wzór.
Nie wiem po co go obciąłem przed wyrzuceniem starych amorów, ale teraz może się przydać 8)
Może byłbym zainteresowany takim kompletem.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 8:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
,


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:04 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 29, 2012 8:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:03 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 29, 2012 8:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
Długość to myślę 5cm.
Jak masz obcięte to zmierz jaka jest średnica i długość tej części podtoczonej. Sprawdź jaki to gwint nakręcając nakrętkę. Wygląda na drobnozwojowy.

W razie co to odkręcę u siebie i z mierze.

Nie mam pojęcia jaki to był by koszt.
Dajcie wymiary to narysuje coś żeby móc porozsyłać zapytania.

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 9:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
kufcio to może niech jeden obcięty ci wyśle tylko koniecznie musi być kontra w postaci małej śrubki imbusowej nie chciał bym żeby rozkręciło sie po trasie :D

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl