suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:39 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26 27 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: sob kwie 20, 2019 10:45 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Sprężyny tylne, które dobre są w 3d, w 5d będą za miękkie

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: sob kwie 20, 2019 5:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
kwiatek.pl pisze:
Ale kto tak pisał?
Amortyzatory może mu tłukły a nie sprężyna...
Ja mam w 3D i jest idealnie...druga sprawa to kwestia dobrania odpowiednich amortyzatorów do sprężyny

Odpowiednich to znaczy jakich? Oryginalne z dystansami nie dadzą radę z tą spreżyną?

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz kwie 21, 2019 7:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
hans pisze:
kwiatek.pl pisze:
Ale kto tak pisał?
Amortyzatory może mu tłukły a nie sprężyna...
Ja mam w 3D i jest idealnie...druga sprawa to kwestia dobrania odpowiednich amortyzatorów do sprężyny

Odpowiednich to znaczy jakich? Oryginalne z dystansami nie dadzą radę z tą spreżyną?

Jest wątek o amortyzatorach albo nawet w tym wątku było tylko trzeba poczytać...


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz kwie 21, 2019 8:58 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
kwiatek.pl pisze:
hans pisze:
kwiatek.pl pisze:
Ale kto tak pisał?
Amortyzatory może mu tłukły a nie sprężyna...
Ja mam w 3D i jest idealnie...druga sprawa to kwestia dobrania odpowiednich amortyzatorów do sprężyny

Odpowiednich to znaczy jakich? Oryginalne z dystansami nie dadzą radę z tą spreżyną?

Jest wątek o amortyzatorach albo nawet w tym wątku było tylko trzeba poczytać...


Przeczytałem cały ten wątek od początku i niczego konkretnego się nie dowiedziałem, wiecej w nim pojawia sie pytań niż odpowiedzi.
Jedyne co udało mi się ustalić po wpisach to to, że:

- CR-V RD1 na tył do GV1 5d bedą za miekkie do 3d są dobre i daja 6 do 7 cm liftu
- tył focus nie pasuje i tłucze się w gnieździe
- w miare sprawdza się "bieda lift" na podkładkach sprezyn i dystansach amorów (ORE)
- jak ktoś chce kompleksowo i dobrze to zamawia u Radka za 4,8 tys i wtedy temat załatwiony

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz kwie 21, 2019 12:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Trochę sprzeczne informacje piszesz...
Focus pasuje też ale nie tak dobrze jak CRV
Wątek o amortyzatorach jest w dziale Vitary,tam masz wszystko przyklejone u góry.
Bieda lift może i się nada ale do pseudo lansu :D
U mnie w 3D jest tak :
Przód: Sprężyna MB W124 ucięta 2 zwoje,amor seria+przedłużenie by ORIśruby mimośrodowe,obniżenie przedniego mostu by ORI,wywalony stab
Tył: przedłużenie wału 10mm by ORI,sprężyna CRV i amor MB W202+przedłużenie nowego typu 2.5cm z obróceniem by ORI(ale będę wkładal od Lanosa),przedłużenie do drążka Panharda by ORI
Wszystko jest ok :mrgreen:


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz kwie 21, 2019 7:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
kwiatek.pl pisze:
U mnie w 3D jest tak :
Przód: Sprężyna MB W124 ucięta 2 zwoje,amor seria+przedłużenie by ORIśruby mimośrodowe,obniżenie przedniego mostu by ORI,wywalony stab
Tył: przedłużenie wału 10mm by ORI,sprężyna CRV i amor MB W202+przedłużenie nowego typu 2.5cm z obróceniem by ORI(ale będę wkładal od Lanosa),przedłużenie do drążka Panharda by ORI
Wszystko jest ok :mrgreen:


Zaczyna mi się dzieki Twojemu wpisowi powoli to wszystko klarować ale pojawiają się pytania:

- W 124 na przód ucięta o 2 zwoje dobrana od beny czy może twardsza od 3.0 od diesla? (u mnie w GV1 póki co bez windy, stal-zderzaka nie będzie, ale za to ciężki diesel pod maską)
- śruby mimośrodowe mam, wywalić staba żaden problem, obniżenie mostu by ORI widzę, że jest do kupienia na stronie tyle ze chwilowo niedostępne, pytanie gdzie dorwać: przedłużenie wału 10 mm, przedłużenie Panharda i te przedłużenia tylnych amorów nowego typu (mam stare)

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt kwie 23, 2019 6:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Napiszesz do ORIego poprzez np OLX i on wszystko ma,nieraz trzeba czekać :wink:
Ja pierw założyłem z diesle sprężyny nowe i obciąłem półtora zwoja ale było mało,potem już nie ciąłem tylko wziąłem od kolegi używane też z diesla obcięte 2 zwoje i tatry już prawie nie ma,na uklepanych zdecydowanie lepiej się jeździ :mrgreen:
Ja mam 1.6 16V


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt kwie 23, 2019 6:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
kwiatek.pl pisze:
Ja pierw założyłem z diesle sprężyny nowe i obciąłem półtora zwoja ale było mało,potem już nie ciąłem tylko wziąłem od kolegi używane też z diesla obcięte 2 zwoje i tatry już prawie nie ma,na uklepanych zdecydowanie lepiej się jeździ :mrgreen:
Ja mam 1.6 16V


na nowych 3.0 diesel bylo mało? czy za wysoko przód stał?

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt kwie 23, 2019 9:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Za wysoko wydęło auto :wink: Za lekki przód... Tak 3.0d Lesjofors ale nr dopiero koło weekendu mógłbym Ci podać


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn kwie 29, 2019 9:17 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
kwiatek - z tego co czytam Ty masz krótką GV do 5d focus czy crv strasznie miękkie.
z amorem dobinsona pracowało to ok ale szybko go zniszczyła - tak wnioskuję.
teraz mam na standardowym amorze (+ dystans) i jest słabo. Dlatego pytam jaki amor dać do tych sprężyn
żeby nie płacić w cenie dobinsona a żeby tłumił bardziej niż oryginał.

_________________
Rower


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn maja 06, 2019 1:34 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
nikt nic... :?

_________________
Rower


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn maja 06, 2019 6:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Przejrzyj wątek amory do liftu Vitary,ja bym testował...na początek Lanos...Omega,przeczytaj cały wątek a na pewno dojdziesz do jakichś wniosków...


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr lip 24, 2019 8:30 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lip 19, 2019 1:47 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Myślenice
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara I 5d
Rok prod.: 2003
Przymierzam się do zamontowania do Grand Vitary I (wersja 5 drzwi) zestawu IRONMAN 2". Spotkałem się z opinią, że z uwagi na konstrukcję samochodu z przodu uzyskuje się podniesienie maksymalnie o 3-3,5 cm, a z tyłu około 5 cm. Proszę o informację czy rzeczywiście tak to wychodzi i jeśli tak, to czy różnica wysokości między przodem i tyłem auta jest widoczna.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pt sie 09, 2019 5:33 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lip 21, 2019 7:22 am
Posty: 8
Silnik: 2.5 V6
Model: GV 5d
Rok prod.: 1998
No dobra, przebrnąłem przez wątek, ale parę kwestii nadal pozostaje do wyjaśnienia.
Pacjent, to GVI 2.5 aut. bez LPG. Ma służyć jako zabawka w teren, przeważnie turystycznie, ale czasami powinien też umieć wjechać w piasek, błotko, górki, wąwozy itp. Szacuję, że okazjonalnie po czarnym będzie jeździł, ale nie na codzień, żadnych tras poza dojazdem na turystyki.

Myślę sobie, że gumy będą delikatne MT w rozmiarze 235/70-16 ew. 245/70-16. Generalnie 29" do max 29.5"
Trzeba pacjenta podnieść, aby zwiększyć dzielność i zrobić miejsce na koła. Odrzucam chyba lift 4", aby utrzymać względną niezawodność i nie podnosić środka ciężkości nadmiernie. Koła nie będą duże, więc chyba nie ma potrzeby?
Nie wiem, czy kolega Radzik ma zestaw 2" do GV, jeśli tak to raczej taki wybiorę. Ale mam na oku jeszcze ciekawą opcję z UK:
https://www.jimnybits.com/grand-vitara-99-05/suspension/suzuki-grand-vitara-black-raptor-2-50mm-extra-articulation-lift-kit.html
W każdym razie chcę czegoś kompletnego (z dobrymi springami i amorkami), żebym założył raz i się nie martwił, nie kombinował i żeby to działało, nie stukało, nie ocierało.

Chciałem kupować nowe fele z odpowiednim ET - rozumiem, że najlepiej będzie około 0? Ale ostatnio pomyślałem, że zostawię seryjne. One mają ET +25, więc trzeba będzie zastosować dystanse 25, czy może nawet 30? Przy okazji, czy na seryjne felgi 6.5" wejdą takie gumy jak chcę, czyli 235-245?

Pozostaje pytanie, czy 2" wystarczą? Idealnie byłoby podnieść też lekko budę, ale słyszałem, że w takim przypadku jest problem z przednim zderzakiem - nie pasuje i źle wygląda. Czy to prawda? Może chociaż 1" bez problemów ze zderzakiem się da? Nie planuję wstawiać stalowego. Czy do wyciągarki może zostać ori zderzak?

Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoc.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: sob sie 10, 2019 8:52 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Zapraszam do działu "Powitania".
Do 29" wystarczą 2" liftu do 29,5" już może być mało. Tak że albo lift budy lub zestawy 3" lub 4".

Z felgami to masz złe informacje, a to dla tego żebfelgi w GV I są w rozmiarze śr. 16", szer. 7" i ET 0, a te co podałeś to zą z vitary 2.0 lub GV II(inny rozstaw szpilek).

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26 27 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl