suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Lift GV I
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7963
Strona 24 z 27

Autor:  radzik071 [ sob kwie 20, 2019 10:45 am ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

Sprężyny tylne, które dobre są w 3d, w 5d będą za miękkie

Autor:  hans [ sob kwie 20, 2019 5:04 pm ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

kwiatek.pl pisze:
Ale kto tak pisał?
Amortyzatory może mu tłukły a nie sprężyna...
Ja mam w 3D i jest idealnie...druga sprawa to kwestia dobrania odpowiednich amortyzatorów do sprężyny

Odpowiednich to znaczy jakich? Oryginalne z dystansami nie dadzą radę z tą spreżyną?

Autor:  kwiatek.pl [ ndz kwie 21, 2019 7:04 am ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

hans pisze:
kwiatek.pl pisze:
Ale kto tak pisał?
Amortyzatory może mu tłukły a nie sprężyna...
Ja mam w 3D i jest idealnie...druga sprawa to kwestia dobrania odpowiednich amortyzatorów do sprężyny

Odpowiednich to znaczy jakich? Oryginalne z dystansami nie dadzą radę z tą spreżyną?

Jest wątek o amortyzatorach albo nawet w tym wątku było tylko trzeba poczytać...

Autor:  hans [ ndz kwie 21, 2019 8:58 am ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

kwiatek.pl pisze:
hans pisze:
kwiatek.pl pisze:
Ale kto tak pisał?
Amortyzatory może mu tłukły a nie sprężyna...
Ja mam w 3D i jest idealnie...druga sprawa to kwestia dobrania odpowiednich amortyzatorów do sprężyny

Odpowiednich to znaczy jakich? Oryginalne z dystansami nie dadzą radę z tą spreżyną?

Jest wątek o amortyzatorach albo nawet w tym wątku było tylko trzeba poczytać...


Przeczytałem cały ten wątek od początku i niczego konkretnego się nie dowiedziałem, wiecej w nim pojawia sie pytań niż odpowiedzi.
Jedyne co udało mi się ustalić po wpisach to to, że:

- CR-V RD1 na tył do GV1 5d bedą za miekkie do 3d są dobre i daja 6 do 7 cm liftu
- tył focus nie pasuje i tłucze się w gnieździe
- w miare sprawdza się "bieda lift" na podkładkach sprezyn i dystansach amorów (ORE)
- jak ktoś chce kompleksowo i dobrze to zamawia u Radka za 4,8 tys i wtedy temat załatwiony

Autor:  kwiatek.pl [ ndz kwie 21, 2019 12:29 pm ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

Trochę sprzeczne informacje piszesz...
Focus pasuje też ale nie tak dobrze jak CRV
Wątek o amortyzatorach jest w dziale Vitary,tam masz wszystko przyklejone u góry.
Bieda lift może i się nada ale do pseudo lansu :D
U mnie w 3D jest tak :
Przód: Sprężyna MB W124 ucięta 2 zwoje,amor seria+przedłużenie by ORIśruby mimośrodowe,obniżenie przedniego mostu by ORI,wywalony stab
Tył: przedłużenie wału 10mm by ORI,sprężyna CRV i amor MB W202+przedłużenie nowego typu 2.5cm z obróceniem by ORI(ale będę wkładal od Lanosa),przedłużenie do drążka Panharda by ORI
Wszystko jest ok :mrgreen:

Autor:  hans [ ndz kwie 21, 2019 7:46 pm ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

kwiatek.pl pisze:
U mnie w 3D jest tak :
Przód: Sprężyna MB W124 ucięta 2 zwoje,amor seria+przedłużenie by ORIśruby mimośrodowe,obniżenie przedniego mostu by ORI,wywalony stab
Tył: przedłużenie wału 10mm by ORI,sprężyna CRV i amor MB W202+przedłużenie nowego typu 2.5cm z obróceniem by ORI(ale będę wkładal od Lanosa),przedłużenie do drążka Panharda by ORI
Wszystko jest ok :mrgreen:


Zaczyna mi się dzieki Twojemu wpisowi powoli to wszystko klarować ale pojawiają się pytania:

- W 124 na przód ucięta o 2 zwoje dobrana od beny czy może twardsza od 3.0 od diesla? (u mnie w GV1 póki co bez windy, stal-zderzaka nie będzie, ale za to ciężki diesel pod maską)
- śruby mimośrodowe mam, wywalić staba żaden problem, obniżenie mostu by ORI widzę, że jest do kupienia na stronie tyle ze chwilowo niedostępne, pytanie gdzie dorwać: przedłużenie wału 10 mm, przedłużenie Panharda i te przedłużenia tylnych amorów nowego typu (mam stare)

Autor:  kwiatek.pl [ wt kwie 23, 2019 6:36 am ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

Napiszesz do ORIego poprzez np OLX i on wszystko ma,nieraz trzeba czekać :wink:
Ja pierw założyłem z diesle sprężyny nowe i obciąłem półtora zwoja ale było mało,potem już nie ciąłem tylko wziąłem od kolegi używane też z diesla obcięte 2 zwoje i tatry już prawie nie ma,na uklepanych zdecydowanie lepiej się jeździ :mrgreen:
Ja mam 1.6 16V

Autor:  hans [ wt kwie 23, 2019 6:30 pm ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

kwiatek.pl pisze:
Ja pierw założyłem z diesle sprężyny nowe i obciąłem półtora zwoja ale było mało,potem już nie ciąłem tylko wziąłem od kolegi używane też z diesla obcięte 2 zwoje i tatry już prawie nie ma,na uklepanych zdecydowanie lepiej się jeździ :mrgreen:
Ja mam 1.6 16V


na nowych 3.0 diesel bylo mało? czy za wysoko przód stał?

Autor:  kwiatek.pl [ wt kwie 23, 2019 9:59 pm ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

Za wysoko wydęło auto :wink: Za lekki przód... Tak 3.0d Lesjofors ale nr dopiero koło weekendu mógłbym Ci podać

Autor:  polopony [ pn kwie 29, 2019 9:17 am ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

kwiatek - z tego co czytam Ty masz krótką GV do 5d focus czy crv strasznie miękkie.
z amorem dobinsona pracowało to ok ale szybko go zniszczyła - tak wnioskuję.
teraz mam na standardowym amorze (+ dystans) i jest słabo. Dlatego pytam jaki amor dać do tych sprężyn
żeby nie płacić w cenie dobinsona a żeby tłumił bardziej niż oryginał.

Autor:  polopony [ pn maja 06, 2019 1:34 pm ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

nikt nic... :?

Autor:  kwiatek.pl [ pn maja 06, 2019 6:56 pm ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

Przejrzyj wątek amory do liftu Vitary,ja bym testował...na początek Lanos...Omega,przeczytaj cały wątek a na pewno dojdziesz do jakichś wniosków...

Autor:  rav13 [ śr lip 24, 2019 8:30 am ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

Przymierzam się do zamontowania do Grand Vitary I (wersja 5 drzwi) zestawu IRONMAN 2". Spotkałem się z opinią, że z uwagi na konstrukcję samochodu z przodu uzyskuje się podniesienie maksymalnie o 3-3,5 cm, a z tyłu około 5 cm. Proszę o informację czy rzeczywiście tak to wychodzi i jeśli tak, to czy różnica wysokości między przodem i tyłem auta jest widoczna.

Autor:  Falubaz [ pt sie 09, 2019 5:33 am ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

No dobra, przebrnąłem przez wątek, ale parę kwestii nadal pozostaje do wyjaśnienia.
Pacjent, to GVI 2.5 aut. bez LPG. Ma służyć jako zabawka w teren, przeważnie turystycznie, ale czasami powinien też umieć wjechać w piasek, błotko, górki, wąwozy itp. Szacuję, że okazjonalnie po czarnym będzie jeździł, ale nie na codzień, żadnych tras poza dojazdem na turystyki.

Myślę sobie, że gumy będą delikatne MT w rozmiarze 235/70-16 ew. 245/70-16. Generalnie 29" do max 29.5"
Trzeba pacjenta podnieść, aby zwiększyć dzielność i zrobić miejsce na koła. Odrzucam chyba lift 4", aby utrzymać względną niezawodność i nie podnosić środka ciężkości nadmiernie. Koła nie będą duże, więc chyba nie ma potrzeby?
Nie wiem, czy kolega Radzik ma zestaw 2" do GV, jeśli tak to raczej taki wybiorę. Ale mam na oku jeszcze ciekawą opcję z UK:
https://www.jimnybits.com/grand-vitara-99-05/suspension/suzuki-grand-vitara-black-raptor-2-50mm-extra-articulation-lift-kit.html
W każdym razie chcę czegoś kompletnego (z dobrymi springami i amorkami), żebym założył raz i się nie martwił, nie kombinował i żeby to działało, nie stukało, nie ocierało.

Chciałem kupować nowe fele z odpowiednim ET - rozumiem, że najlepiej będzie około 0? Ale ostatnio pomyślałem, że zostawię seryjne. One mają ET +25, więc trzeba będzie zastosować dystanse 25, czy może nawet 30? Przy okazji, czy na seryjne felgi 6.5" wejdą takie gumy jak chcę, czyli 235-245?

Pozostaje pytanie, czy 2" wystarczą? Idealnie byłoby podnieść też lekko budę, ale słyszałem, że w takim przypadku jest problem z przednim zderzakiem - nie pasuje i źle wygląda. Czy to prawda? Może chociaż 1" bez problemów ze zderzakiem się da? Nie planuję wstawiać stalowego. Czy do wyciągarki może zostać ori zderzak?

Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoc.

Autor:  marirus [ sob sie 10, 2019 8:52 am ]
Tytuł:  Re: Lift GV I

Zapraszam do działu "Powitania".
Do 29" wystarczą 2" liftu do 29,5" już może być mało. Tak że albo lift budy lub zestawy 3" lub 4".

Z felgami to masz złe informacje, a to dla tego żebfelgi w GV I są w rozmiarze śr. 16", szer. 7" i ET 0, a te co podałeś to zą z vitary 2.0 lub GV II(inny rozstaw szpilek).

Strona 24 z 27 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/