suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 9:32 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: z 16'' na 15''
Post: czw gru 27, 2012 11:14 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
chodzi mi po glowie Duratrack jako uniwersalna opona.
jako ze rozmiarowo szalu nie ma na 16" obrecze (zaczyna sie od 245/75/16)
- jak porządny obywatel RP - szukam kombinacji.
GV bedzie podniesiona ale tylko na zawiasie - budy nie ruszam (jeszcze)
chytry plan zaklada 235/75/15

pytanie: ma sens takie motanie? co by ewentualnie trzeba bylo zmotac zeby zaciski pogodzily sie z felga 15''

czekam na wiadro zimnej wody :mrgreen: lub ewentualnie podpowiedzi

_________________
Rower


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 11:25 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zwróć uwagę na to, że już opony 16" robią się tańsze i jest coraz większy wybór rozmiarów. 15" odchodzi do lamusa powoli. Ja planowałem przejść na 15" ale sie rozmyśliłem.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 11:35 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
Duratraki

245/75/16 --> 661,00zl
235/75/15 --> 480,00zl

sprawdzone na szybko, roznica spora,

_________________
Rower


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 11:39 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Jeżeli chcesz wkładać 15" to max ET-30, ja mam 235/75/15 i musiałem szlifowac zaciski bo mam tarcze gv. Zastanów sie dobrze bo bez cięcia nadkoli albo liftu budy może być cieżko z 235/75, opony moga obcierac nie tylko na wykrzyzach ale przy skrócie kół. Mam lift zawiasow i budy i wyprodukowane nadkoli przy próbach i działa

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 11:44 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Nadkola wyprofilowane, możesz zobaczyć foto na forum ;)

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 11:45 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
polopony pisze:
Duratraki

245/75/16 --> 661,00zl
235/75/15 --> 480,00zl

sprawdzone na szybko, roznica spora,


Inna szerokość to i cena inna.
A jak weźmiesz taki sam rozmiar (szerokość i porównywalna średnica)?

Nalewki Puma MT:
235/75r15- 410 zł
235/70r16 - 360 zł

I tendencja jest stała wiec raczej lepiej nie bedzie. Sukcesywnie 15" bedzie znikało. Teraz nawet tanie corsy na 16" latają...
Dodatkowo podobno silverstone extreme 33" już tylko na 16" robią.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 11:51 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
tak tez myslalem ze nie bezie kolorowo :?

_________________
Rower


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 12:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Nie jest tak źle a zyskujesz realnie wiekszy prześwit, poprzednio miałem 215/70/16, na kalkulatorze opon wyjdzie taka sobie różnica średnic (73,3cm przy 235/75/15) ale w realu jest lepiej

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 12:18 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
volay pisze:
Nie jest tak źle a zyskujesz realnie wiekszy prześwit, poprzednio miałem 215/70/16, na kalkulatorze opon wyjdzie taka sobie różnica średnic (73,3cm przy 235/75/15) ale w realu jest lepiej


ALe tutaj nie ma znaczenia czy ma 16 czy 15. Zewnetrzna srednica przy 235/70/16 i 235/75/15 jest podobna. Nie ma sensu porownywac 215/70/16 z 235/75/15 bo to jest inna liga :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 12:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Zgadzam sie

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 5:32 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
polopony pisze:
chodzi mi po glowie Duratrack jako uniwersalna opona.
jako ze rozmiarowo szalu nie ma na 16" obrecze (zaczyna sie od 245/75/16)
- jak porządny obywatel RP - szukam kombinacji.
GV bedzie podniesiona ale tylko na zawiasie - budy nie ruszam (jeszcze)
chytry plan zaklada 235/75/15

pytanie: ma sens takie motanie? co by ewentualnie trzeba bylo zmotac zeby zaciski pogodzily sie z felga 15''

czekam na wiadro zimnej wody :mrgreen: lub ewentualnie podpowiedzi
Jak chcesz zapodać 15" do GVI to tylko na dystansach minimum 25mm stalówka, Zax miał 15" w GV I cabrio, jak alu 15" to bodajże 50mm dystanse trzeba zapodać viewtopic.php?f=22&t=4005

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 5:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Dystanse załatwiają sprawę jak chcesz felgi z dużym minusowym ET np -50 odwrotnie spawane to niezbędne są dystanse, z powodu ktory opisałem wcześniej. W innym przypadku niekoniecznie, wiem bo mam

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 6:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
245/75/16 bez ruszania budy to juz pewnie bedzie ciezko, co?

_________________
Rower


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 6:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Cieżko, standardowo przy 16" dawali 215/65, w stosunku do 245/75/16 to 9cm różnicy na średnicy, po podcieciu zderzaka pojedziesz prosto ale skręcić sie nie da, dlatego naruszenie lub lift budy jest niezbedny

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 7:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
volay pisze:
Cieżko, standardowo przy 16" dawali 215/65, w stosunku do 245/75/16 to 9cm różnicy na średnicy, po podcieciu zderzaka pojedziesz prosto ale skręcić sie nie da, dlatego naruszenie lub lift budy jest niezbedny
215/65 to w krótkiej z początku produkcji, a w 5d 235/60 i potem też w krótkiej. Bez bodyliftu przy 2" liftu zawiasu 30,5" zmieścisz tyle że może ci przy skręcaniu wyrwać plastikową nakładkę na próg, a tarcie o ramę przy max skręcie to norma. 29", lift 2" i GV I jest git, jedynie przy max skręcie może obcierać.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl