suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

z 16'' na 15''
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=9045
Strona 1 z 3

Autor:  polopony [ czw gru 27, 2012 11:14 am ]
Tytuł:  z 16'' na 15''

chodzi mi po glowie Duratrack jako uniwersalna opona.
jako ze rozmiarowo szalu nie ma na 16" obrecze (zaczyna sie od 245/75/16)
- jak porządny obywatel RP - szukam kombinacji.
GV bedzie podniesiona ale tylko na zawiasie - budy nie ruszam (jeszcze)
chytry plan zaklada 235/75/15

pytanie: ma sens takie motanie? co by ewentualnie trzeba bylo zmotac zeby zaciski pogodzily sie z felga 15''

czekam na wiadro zimnej wody :mrgreen: lub ewentualnie podpowiedzi

Autor:  danthe [ czw gru 27, 2012 11:25 am ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

Zwróć uwagę na to, że już opony 16" robią się tańsze i jest coraz większy wybór rozmiarów. 15" odchodzi do lamusa powoli. Ja planowałem przejść na 15" ale sie rozmyśliłem.

Autor:  polopony [ czw gru 27, 2012 11:35 am ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

Duratraki

245/75/16 --> 661,00zl
235/75/15 --> 480,00zl

sprawdzone na szybko, roznica spora,

Autor:  volay [ czw gru 27, 2012 11:39 am ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

Jeżeli chcesz wkładać 15" to max ET-30, ja mam 235/75/15 i musiałem szlifowac zaciski bo mam tarcze gv. Zastanów sie dobrze bo bez cięcia nadkoli albo liftu budy może być cieżko z 235/75, opony moga obcierac nie tylko na wykrzyzach ale przy skrócie kół. Mam lift zawiasow i budy i wyprodukowane nadkoli przy próbach i działa

Autor:  volay [ czw gru 27, 2012 11:44 am ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

Nadkola wyprofilowane, możesz zobaczyć foto na forum ;)

Autor:  danthe [ czw gru 27, 2012 11:45 am ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

polopony pisze:
Duratraki

245/75/16 --> 661,00zl
235/75/15 --> 480,00zl

sprawdzone na szybko, roznica spora,


Inna szerokość to i cena inna.
A jak weźmiesz taki sam rozmiar (szerokość i porównywalna średnica)?

Nalewki Puma MT:
235/75r15- 410 zł
235/70r16 - 360 zł

I tendencja jest stała wiec raczej lepiej nie bedzie. Sukcesywnie 15" bedzie znikało. Teraz nawet tanie corsy na 16" latają...
Dodatkowo podobno silverstone extreme 33" już tylko na 16" robią.

Autor:  polopony [ czw gru 27, 2012 11:51 am ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

tak tez myslalem ze nie bezie kolorowo :?

Autor:  volay [ czw gru 27, 2012 12:07 pm ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

Nie jest tak źle a zyskujesz realnie wiekszy prześwit, poprzednio miałem 215/70/16, na kalkulatorze opon wyjdzie taka sobie różnica średnic (73,3cm przy 235/75/15) ale w realu jest lepiej

Autor:  danthe [ czw gru 27, 2012 12:18 pm ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

volay pisze:
Nie jest tak źle a zyskujesz realnie wiekszy prześwit, poprzednio miałem 215/70/16, na kalkulatorze opon wyjdzie taka sobie różnica średnic (73,3cm przy 235/75/15) ale w realu jest lepiej


ALe tutaj nie ma znaczenia czy ma 16 czy 15. Zewnetrzna srednica przy 235/70/16 i 235/75/15 jest podobna. Nie ma sensu porownywac 215/70/16 z 235/75/15 bo to jest inna liga :)

Autor:  volay [ czw gru 27, 2012 12:43 pm ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

Zgadzam sie

Autor:  marirus [ czw gru 27, 2012 5:32 pm ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

polopony pisze:
chodzi mi po glowie Duratrack jako uniwersalna opona.
jako ze rozmiarowo szalu nie ma na 16" obrecze (zaczyna sie od 245/75/16)
- jak porządny obywatel RP - szukam kombinacji.
GV bedzie podniesiona ale tylko na zawiasie - budy nie ruszam (jeszcze)
chytry plan zaklada 235/75/15

pytanie: ma sens takie motanie? co by ewentualnie trzeba bylo zmotac zeby zaciski pogodzily sie z felga 15''

czekam na wiadro zimnej wody :mrgreen: lub ewentualnie podpowiedzi
Jak chcesz zapodać 15" do GVI to tylko na dystansach minimum 25mm stalówka, Zax miał 15" w GV I cabrio, jak alu 15" to bodajże 50mm dystanse trzeba zapodać viewtopic.php?f=22&t=4005

Autor:  volay [ czw gru 27, 2012 5:52 pm ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

Dystanse załatwiają sprawę jak chcesz felgi z dużym minusowym ET np -50 odwrotnie spawane to niezbędne są dystanse, z powodu ktory opisałem wcześniej. W innym przypadku niekoniecznie, wiem bo mam

Autor:  polopony [ czw gru 27, 2012 6:43 pm ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

245/75/16 bez ruszania budy to juz pewnie bedzie ciezko, co?

Autor:  volay [ czw gru 27, 2012 6:58 pm ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

Cieżko, standardowo przy 16" dawali 215/65, w stosunku do 245/75/16 to 9cm różnicy na średnicy, po podcieciu zderzaka pojedziesz prosto ale skręcić sie nie da, dlatego naruszenie lub lift budy jest niezbedny

Autor:  marirus [ czw gru 27, 2012 7:16 pm ]
Tytuł:  Re: z 16'' na 15''

volay pisze:
Cieżko, standardowo przy 16" dawali 215/65, w stosunku do 245/75/16 to 9cm różnicy na średnicy, po podcieciu zderzaka pojedziesz prosto ale skręcić sie nie da, dlatego naruszenie lub lift budy jest niezbedny
215/65 to w krótkiej z początku produkcji, a w 5d 235/60 i potem też w krótkiej. Bez bodyliftu przy 2" liftu zawiasu 30,5" zmieścisz tyle że może ci przy skręcaniu wyrwać plastikową nakładkę na próg, a tarcie o ramę przy max skręcie to norma. 29", lift 2" i GV I jest git, jedynie przy max skręcie może obcierać.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/