suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
z 16'' na 15'' http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=9045 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | polopony [ czw gru 27, 2012 11:14 am ] |
Tytuł: | z 16'' na 15'' |
chodzi mi po glowie Duratrack jako uniwersalna opona. jako ze rozmiarowo szalu nie ma na 16" obrecze (zaczyna sie od 245/75/16) - jak porządny obywatel RP - szukam kombinacji. GV bedzie podniesiona ale tylko na zawiasie - budy nie ruszam (jeszcze) chytry plan zaklada 235/75/15 pytanie: ma sens takie motanie? co by ewentualnie trzeba bylo zmotac zeby zaciski pogodzily sie z felga 15'' czekam na wiadro zimnej wody ![]() |
Autor: | danthe [ czw gru 27, 2012 11:25 am ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
Zwróć uwagę na to, że już opony 16" robią się tańsze i jest coraz większy wybór rozmiarów. 15" odchodzi do lamusa powoli. Ja planowałem przejść na 15" ale sie rozmyśliłem. |
Autor: | polopony [ czw gru 27, 2012 11:35 am ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
Duratraki 245/75/16 --> 661,00zl 235/75/15 --> 480,00zl sprawdzone na szybko, roznica spora, |
Autor: | volay [ czw gru 27, 2012 11:39 am ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
Jeżeli chcesz wkładać 15" to max ET-30, ja mam 235/75/15 i musiałem szlifowac zaciski bo mam tarcze gv. Zastanów sie dobrze bo bez cięcia nadkoli albo liftu budy może być cieżko z 235/75, opony moga obcierac nie tylko na wykrzyzach ale przy skrócie kół. Mam lift zawiasow i budy i wyprodukowane nadkoli przy próbach i działa |
Autor: | volay [ czw gru 27, 2012 11:44 am ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
Nadkola wyprofilowane, możesz zobaczyć foto na forum ![]() |
Autor: | danthe [ czw gru 27, 2012 11:45 am ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
polopony pisze: Duratraki 245/75/16 --> 661,00zl 235/75/15 --> 480,00zl sprawdzone na szybko, roznica spora, Inna szerokość to i cena inna. A jak weźmiesz taki sam rozmiar (szerokość i porównywalna średnica)? Nalewki Puma MT: 235/75r15- 410 zł 235/70r16 - 360 zł I tendencja jest stała wiec raczej lepiej nie bedzie. Sukcesywnie 15" bedzie znikało. Teraz nawet tanie corsy na 16" latają... Dodatkowo podobno silverstone extreme 33" już tylko na 16" robią. |
Autor: | polopony [ czw gru 27, 2012 11:51 am ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
tak tez myslalem ze nie bezie kolorowo ![]() |
Autor: | volay [ czw gru 27, 2012 12:07 pm ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
Nie jest tak źle a zyskujesz realnie wiekszy prześwit, poprzednio miałem 215/70/16, na kalkulatorze opon wyjdzie taka sobie różnica średnic (73,3cm przy 235/75/15) ale w realu jest lepiej |
Autor: | danthe [ czw gru 27, 2012 12:18 pm ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
volay pisze: Nie jest tak źle a zyskujesz realnie wiekszy prześwit, poprzednio miałem 215/70/16, na kalkulatorze opon wyjdzie taka sobie różnica średnic (73,3cm przy 235/75/15) ale w realu jest lepiej ALe tutaj nie ma znaczenia czy ma 16 czy 15. Zewnetrzna srednica przy 235/70/16 i 235/75/15 jest podobna. Nie ma sensu porownywac 215/70/16 z 235/75/15 bo to jest inna liga ![]() |
Autor: | volay [ czw gru 27, 2012 12:43 pm ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
Zgadzam sie |
Autor: | marirus [ czw gru 27, 2012 5:32 pm ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
polopony pisze: chodzi mi po glowie Duratrack jako uniwersalna opona. Jak chcesz zapodać 15" do GVI to tylko na dystansach minimum 25mm stalówka, Zax miał 15" w GV I cabrio, jak alu 15" to bodajże 50mm dystanse trzeba zapodać viewtopic.php?f=22&t=4005
jako ze rozmiarowo szalu nie ma na 16" obrecze (zaczyna sie od 245/75/16) - jak porządny obywatel RP - szukam kombinacji. GV bedzie podniesiona ale tylko na zawiasie - budy nie ruszam (jeszcze) chytry plan zaklada 235/75/15 pytanie: ma sens takie motanie? co by ewentualnie trzeba bylo zmotac zeby zaciski pogodzily sie z felga 15'' czekam na wiadro zimnej wody ![]() |
Autor: | volay [ czw gru 27, 2012 5:52 pm ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
Dystanse załatwiają sprawę jak chcesz felgi z dużym minusowym ET np -50 odwrotnie spawane to niezbędne są dystanse, z powodu ktory opisałem wcześniej. W innym przypadku niekoniecznie, wiem bo mam |
Autor: | polopony [ czw gru 27, 2012 6:43 pm ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
245/75/16 bez ruszania budy to juz pewnie bedzie ciezko, co? |
Autor: | volay [ czw gru 27, 2012 6:58 pm ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
Cieżko, standardowo przy 16" dawali 215/65, w stosunku do 245/75/16 to 9cm różnicy na średnicy, po podcieciu zderzaka pojedziesz prosto ale skręcić sie nie da, dlatego naruszenie lub lift budy jest niezbedny |
Autor: | marirus [ czw gru 27, 2012 7:16 pm ] |
Tytuł: | Re: z 16'' na 15'' |
volay pisze: Cieżko, standardowo przy 16" dawali 215/65, w stosunku do 245/75/16 to 9cm różnicy na średnicy, po podcieciu zderzaka pojedziesz prosto ale skręcić sie nie da, dlatego naruszenie lub lift budy jest niezbedny 215/65 to w krótkiej z początku produkcji, a w 5d 235/60 i potem też w krótkiej. Bez bodyliftu przy 2" liftu zawiasu 30,5" zmieścisz tyle że może ci przy skręcaniu wyrwać plastikową nakładkę na próg, a tarcie o ramę przy max skręcie to norma. 29", lift 2" i GV I jest git, jedynie przy max skręcie może obcierać.
|
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |