suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 04, 2024 7:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 26, 2011 10:58 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
jakie są różnice między obiema Vitarkami ?
to co wiem (chyba) to: inny silnik :mrgreen: , rama, przednie wahacze, trochę buda, wnętrze.
ale interesuje mnie bardziej: skrzynia, sprzęgło, wały, mosty, półosie, komputer, elektronika, przeguby, piasty, łożyska i inne.
wie ktoś coś ?

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 11:13 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
czaya pisze:
jakie są różnice między obiema Vitarkami ?
to co wiem (chyba) to: inny silnik :mrgreen: , rama, przednie wahacze, trochę buda, wnętrze.
ale interesuje mnie bardziej: skrzynia, sprzęgło, wały, mosty, półosie, komputer, elektronika, przeguby, piasty, łożyska i inne.
wie ktoś coś ?


skrzynia inna
sprzegło inne
wały inne choc od 1.6 16v podchodza
mosty inne przełożenia
pólosie inne
komp i cała elekryka inna

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 11:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
slaw pisze:
czaya pisze:
jakie są różnice między obiema Vitarkami ?
to co wiem (chyba) to: inny silnik :mrgreen: , rama, przednie wahacze, trochę buda, wnętrze.
ale interesuje mnie bardziej: skrzynia, sprzęgło, wały, mosty, półosie, komputer, elektronika, przeguby, piasty, łożyska i inne.
wie ktoś coś ?


skrzynia inna
sprzegło inne
wały inne choc od 1.6 16v podchodza
mosty inne przełożenia
pólosie inne
komp i cała elekryka inna


czyli co, lepiej starszego i włożyć mu 2.0 16v pod maskę ?

czy może graty pasują od 2.0 v6 ? albo jak wały 1.6 16v...

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 11:58 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
prosze jasniej co ma z tego powstac :D

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 7:42 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
czaya nie wiem, co kombinujesz, ale moim zdaniem "najlepszy" zestaw to byłby komplet od J20A z 2ma zmianami:
- stalowa obudowa przodu (pomimo, że tam alu-szit jest wzmocniony)
- 5.125 w mostach (nie wiem jak tu ze zmianą, bo dyfra od 2.0 nie rozkładałem, czy łatwo?) i odpowiednio większe koła

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 10:10 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
slaw pisze:
prosze jasniej co ma z tego powstac :D


piotrk pisze:
czaya nie wiem, co kombinujesz, ale moim zdaniem "najlepszy" zestaw to byłby komplet od J20A z 2ma zmianami:
- stalowa obudowa przodu (pomimo, że tam alu-szit jest wzmocniony)
- 5.125 w mostach (nie wiem jak tu ze zmianą, bo dyfra od 2.0 nie rozkładałem, czy łatwo?) i odpowiednio większe koła


pomysł to krótka cabrio vitara to jazdy na co dzień i weekendowego jeżdżenia.

nie chcę już 20-letnich samochodów...
2.0 16v bo myślałem o jak najnowszej i najszybszej :mrgreen:
a że w terenie ma robić kilometry a nie motogodziny, to fajnie gdyby nie było problemów z częściami i nie kosztowały zylion.

a skoro graty nie pasują ze zwykłej Vitary to robi się problem dostępności i pewnie cen i największy plus Vitary (czyli koszty utrzymania) znika...

sam już nie wiem...

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 10:47 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
czaya pisze:
a skoro graty nie pasują ze zwykłej Vitary to robi się problem dostępności i pewnie cen i największy plus Vitary (czyli koszty utrzymania) znika...

sam już nie wiem...
no niestety, taniej niż G16 (czy to A czy B) nie będzie ... z drugiej strony, awaryjność na mniejszym poziomie ;) J20A, krótka, to fajna opcja na połykacza km w terenie. Lift forumowy da się zrobić spokojnie i działa (z Salusem testowaliśmy). Można spokojnie zagazować jeśli istotne są takie koszty. Most alu wzmocniony, wytrzymuje ostre upalanie na kopii yoko na kółkach 29" ...

jedyna upierdliwość zanotowana przeze mnie: uszczelniacz wału korbowego lubi ciec ... od strony skrzyni. Do tego trudno dostępne cewki (drogie znaczy się).

Taka Vitka to fajne połączenie starego ramiaka z nowym silnikiem i flakami. Do tego kilka wad konstrukcyjnych wyeliminowanych (mocniejsze półosie, kute wahacze). Jak nie chcesz pompy do gnoju tylko fajne wozidło, to moim zdaniem się nadaje. Byleby jak najmniej kombinować ;) Do kół 29" nawet 5.125 nie trzeba ... ma wystarczająco dużo jadu i zamyka budzik ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 2:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
że taniej nie będzie to wiem, Vitara to natańsze w obsłudze auto jaki miałem okazję posiadać. ale i tak chciałbym by było w miarę ekonomicznie..

uszczelniacze to część eksploatacyjna, bardziej martwi mnie że przegub czy półoś będzie kosztowała zylion bo nie ma rynku używek...wszyscy jeżdżą 1.6 ew. V6...
na pewno japońce coś tam poprawili względem 1.6 ale bezawaryjne zupełnie i tak nie będzie...
mostem alu się nie martwię, jak sie rozsądnie jeździ zwykłą V to na 31 nie trzeba go rozerwać...lift forumowy odpada, sorry, wolę podkładki z elastpolu :wink:

a jaki to ma zawias z tyłu ? sierżant czy tak jak w GV ?
skoro wahacze jak GV, bo i rama podobna, to pewnie też max poniesienia to 3cm bo inaczej tatra... a przełożenia aż tak skopane? dużo szybciej niż 8v ? tam na 31 jakoś zawsze mi starczało sprzęgła i innych :wink:

jeździ ktoś tym i sie wypowie jak to wygląda względem "prawdziwej" Vitary ? :wink:

miałoby to jeździć i się nie połamać(pogiąć) jak moja była 8v, bo ja wolę nawet bez potrzeby szybciej niż głębiej i trudniej 8)

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 5:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Generalnie to jakby skrócić V6 i zmienić silnik na 2.0 16V to wyjdzie krótka vitara 2.0 16V. :mrgreen:

Przeguby, przednie wahacze takie same jak V6. Tylne zawieszenie to samo co każda vitara.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 5:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
KozioŁ pisze:
Generalnie to jakby skrócić V6 i zmienić silnik na 2.0 16V to wyjdzie krótka vitara 2.0 16V. :mrgreen:

Przeguby, przednie wahacze takie same jak V6. Tylne zawieszenie to samo co każda vitara.


to dobry news :wink:
to powiedz mi jeszcze jaka jest różnica w wadze silników 2.0 V6 i 2.0 16V ? :mrgreen:

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 5:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Oba są aluminiowe, więc chyba nie ważą dużo. V6 pewnie trochę więcej niż R4. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 8:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
a ile one ważą ?
tzn np krótka 2.0 16v i Twoja z V6.

na ile można porównać dynamikę obu pojazdów przy kołach 30" ?

bo może się silę na lżejszy a tu long v6 wychodzi szybszy, mocniejszy i zrywniejszy...

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 9:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Nie wiem ile ważą, ale przebieg momentu jest na korzyść R4. No i nadwozie sporo lżejsze więc stawiałbym na krótką. Nie miałem okazji porównać. V6 na kołach, które ważą w sumie 120kg stracił trochę na dynamice. Jadąc masakrycznie złym pseudoasfaltem - droga powiatowa - ciężko utrzymać licznikowe 80km/h na 5. biegu. :mrgreen: Ale jak troszkę przycisnąć to silnik nie ma problemu z rozpędzaniem.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 11:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
czaya pisze:
lift forumowy odpada, sorry, wolę podkładki z elastpolu :wink:
to i lepiej - łatwiej i bezawaryjnie :) takie cudo bez problemu się tam instaluje.
czaya pisze:
a jaki to ma zawias z tyłu ? sierżant czy tak jak w GV ?
sierżant, jak stara Vitka ;) nie ma żadnych cudów na kiju.
czaya pisze:
bo inaczej tatra...
za stówkę można sobie regulację zrobić - dedykowane mimośrodowe śruby, więc bez bólu ;)
czaya pisze:
a przełożenia aż tak skopane? dużo szybciej niż 8v ?
nie pamiętam :oops: ale bodajże 4ry coś tam, nie ma dramatu, tak jak pisałem, na 29" AT zamkniesz budzik, na 31" nie wiem, ale na bank nie będzie dychawiczna ;)
czaya pisze:
tam na 31 jakoś zawsze mi starczało sprzęgła i innych :wink:
tu tez spoko, więcej momentu, nie trzeba dusić prawego pedału, trudniej zdusić silnik
czaya pisze:
jeździ ktoś tym i sie wypowie jak to wygląda względem "prawdziwej" Vitary ? :wink:
się wypowiadam, bo Salus miał i upalał, a że dość dobrze się znamy, to razem śmigaliśmy, razem dłubaliśmy, razem naprawialiśmy to i mam jakieś porównanie

EDIT: z takich detali, to przystosowując ją do offroadowej rzeczywistości trzeba by zrobić jakąś osłonę, czy tez ślizg, bo ma przewody od wspomagania z przodu, na przedniej belce ... w zasadzie pierwsze co zmiażdzysz np. pniakiem, to właśnie to. Tak mi się przypomniało :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw kwie 28, 2011 5:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Ja mam takie inne trochę patrzenie, jak chcesz młodsze auto, jeszcze w miarę nie takie drogie części z dużą dostępnością i dość wytrzymałe, i dość ekonomiczne to lepiej chyba Jimniego kupić :)

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl