suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt kwie 16, 2024 8:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 10, 2012 7:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Witam!
Sprawa wygląda następująco..


są zwierzęta, które rodzą na stojąco :mrgreen: :lol:

Ale do meritum Panowie i nie wiem czy Panie również ;)

Nawiązałem kontakt z pewną firmą, która ogarnie na początek mi amory Vitary do liftu...jakiego tylko chcę.

Zyskujemy przedłużenie, utwardzenie i większy skok.

Ceny dokładnej jeszcze nie znam ale przy zamówieniu 8-10 sztuk bedzie mniejsza o ok 50zł na sztuce.

Trzeba oddać swoje stare amory.

Są chętni?

Na początku biorę ja żeby przetestować.


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 7:52 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Przerabiałem temat,spoko opcja. Wychodzą trochę drożej od oryginału,ale mają dużą zaletę,można je zregenerować.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 7:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Chetnie przetestuje coś o 10cm dluższym skoku. Wczesniej chciałbym je jednak zobaczyć, zanim kupie.
Ale swoich starych nie oddam bo sa praktycznie nowe :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 8:03 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Niczym się nie różnią, oprócz długości :mrgreen:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 8:08 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Przemas601 pisze:
Niczym się nie różnią, oprócz długości :mrgreen:


Też są olejowe?

EDIT:
Bardziej mi chodzi o wymiary jakie są możliwe do osiągnięcia.
Jaki można maksymalny skok uzyskać bez nadmiernego zwiększania rozmiaru amortyzatora skompresowanego.
Czyli np. ile muszą zwiększyć długość skompresowanego jeśli chcemy zwiększyć skok i maksymalną długość o 7-10cm
no i czy przy okazji można zmienic ustawienie dolnych śrub mocujących aby efekt tatry zlikwidować.

ps:
to nie są "wymagania" tylko pytania o techniczne możliwości tej firmy przy zachowaniu rozsądnej ceny.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 3:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Póki co zapytałem o samą możliwość przedłużenia i utwardzenia.
Zakładając, ze przedłużymy obudowę-cylinder o 4 cm i trzpień o taką samą wartość to:
-skok zwiększa się o 4 cm-z oryginalnych 16 cm(+- 5 mm) mamy 20 cm
-długość ściśniętego-sprężonego amora zwiększa się o 4 cm
-długość rozciągniętego-rozprężonego amora zwiększa się o 8 cm

Bynajmniej ja tak to rozumiem bo innej możliwości nie widzę jak przedłużenia obudowy i trzpienia o taką samą wartość.
Jutro dowiem się więcej ale nie wydaje mi się żeby chcieli się bawić w zmianę dolnego mocowania.
Muszę się dowiedzieć w jaki sposób 'zamykają' amory. Bo jeśli będzie możliwość odkręcenia amora od góry to jest wielki plus.
Możemy sobie wymienić w nich olej w każdej chwili-tak jak w lagach motocyklowych.
Zmieniając olej zwiększamy żywotność amora ale największym dla mnie plusem będzie regulacja twardość przez zalanie oleju o mniejszej lub większej lepkości.
Albo tak jak niektórzy robią beton zalewając hipolem :lol: ale od razu mówię, ze hipol się nie nadaje bo się pieni.

Przemas powiedz coś więcej o swoich amorach. Ile Ci wytrzymały jak z gwarancją czy życzyłeś sobie tez utwardzenia o czy można je rozebrać?

Póki co załatwię dla siebie bo nie chciałbym żeby ktoś miał pretensje, ze załatwiłem jakiś bubel :mrgreen:

Edd:
tak też są olejowe
dla mnie to żaden problem o ile będzie możliwość ich rozkręcenia :wink:


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 5:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Amortyzatory które ja zrobiłem były całkowicie rozbieralne,uszczelnienia,zaworki,pierścienie,wszystko można było wymieniać. Ja zażyczyłem sobie 5cm dłuższe po ściśnięciu od serii i takiej samej wartości tłumienia. Jeździłem na nich dwa lata,potem założyłem most od samuraja a amortyzatory sprzedałem komuś z forum. Firma dawała mi 12 miesięcy gwarancji.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 6:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Robsik pisze:
....
.Bynajmniej ja tak to rozumiem bo innej możliwości nie widzę jak przedłużenia obudowy i trzpienia o taką samą wartość.
........


Z tego co pamiętam jak rozmawiałem z tą firmą to mówili, że mogą zwiększyć skok nie wydłużając obudowy amora.
Trailmaster po ściśnięciu jest taki sam jak oryginał a skok ma większy o 30 czy 35mm

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 10:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
To byłaby jeszcze lepsza opcja.
Jutro zadzwonię to się dokładnie dowiem.

Trail master i OME mogą być przedłużone od spodu i może przez to długość po ściśnięciu jest jak w serii.


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 10:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
radzik071 pisze:
Robsik pisze:
....
.Bynajmniej ja tak to rozumiem bo innej możliwości nie widzę jak przedłużenia obudowy i trzpienia o taką samą wartość.
........


Z tego co pamiętam jak rozmawiałem z tą firmą to mówili, że mogą zwiększyć skok nie wydłużając obudowy amora.
Trailmaster po ściśnięciu jest taki sam jak oryginał a skok ma większy o 30 czy 35mm


Takie czary mary robi się np. z amorami rowerowymi - bez zmieniania długości dolnych i górnych lag idzie wyczarować kilkanaście a czasami i kilkadziesiąt mm skoku więcej. Małe misz-masz z odbojnikami, wysunięciem lag wewnętrznych itp. - zwykły olejak w vitarze też może dawać jakąś możliwość manewru w tej materii.

Robsik, a przy przedłużeniu w dół nie kolidowałby amor z przegubem? Dawno pod suką nie leżałem ale tam kojarzę że miejsca mało jest.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 11:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Niedzwiadz
Jest tam troszkę miejsca ale chyba bardziej chodzi o to co piszesz.
Obudowa amora w vitarze na samej górze ma taki cycek w którym chyba jest sprężyna(jeszcze nie wiem ale bede jeden stary rozcinać na pół) mówię tu o amorze KYB.

Wszystkiego z czasem się dowiem.
Pytanie jest tylko czy będą chętni(ilu) na takie amory bo nie wiem czy pisać w Naszym-forum imieniu czy tylko swoim. Chodzi o negocjacje przy większej ilości.


Na górę
Post: pn lis 12, 2012 8:05 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pytanie jaka jest cena.

Za okolo 100-120$ mozna miec 2 sztuki KYB 236003 o parametrach:
min:26.67
max:46.99
skok:20.32

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 12, 2012 8:41 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Jeśli chodzi op przedłużanie amorów to pamiętajcie o jednaj ważnej rzeczy:
Przednie zawieszenie Vitary nie jest stworzone do dużych wykrzyży.
Duży skok = ciągła wymiana półosi.

Wymieniałem przegub 3 razy w ciągu roku i zawsze awaria była spowodowana przez za duży kąt pracy półosi (pękała koronka wewnątrz przegubu) Nigdy nie rozerwało obudowy ani nie ukręciło półosi.

Wykrzyż z przodu i żywotność półosi to powiązane tematy.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn lis 12, 2012 9:04 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Masz rację.

Ten amortyzator który znalazłem jest odpowiednikiem oryginalnego z 7cm dystansem, wiec mieści sie w "normie" :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 12, 2012 9:43 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Racja, dlatego ja myślę nad innymi półosiami bo sam zmieliłem jeden w taki sposób jak pisze kacjen :wink:

jesli chodzi o cene odpisano mi:
Cytuj:
Witam

Z przeróbką tego typu mieliśmy już do czynienia więc myślę iż nie powinno być większych problemów. Pracy jednak jest sporo i wyceniamy to na około 350 zł za sztukę.


Ja jednak zamówię bo będę jeszcze troszkę więcej przerabiać.. :twisted:
Poza tym jak się seryjny amor rozgrzeje to nie daje rady przy takich kołach i dłuższych, znacznie dłuższych wahaczach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl