suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:46 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 21, 2013 10:04 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
no właśnie.....
jaka jest różnica w tym że "grzyb" snorkela jest skierowany do przodu, albo do tyłu??

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 10:27 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Woda nie wleci do snorkela przy pędzeniu przez kałużę, mniej brudu chwyta niż przy ustawieniu w przód.
Przy LPG lepiej jak jest skierowany do tyłu. Nie wpada za dużo powietrza do silnika i go nie dławi.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 10:31 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
no i dzięki wielkie :wink:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 1:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
NuVo pisze:
Woda nie wleci do snorkela przy pędzeniu przez kałużę, mniej brudu chwyta niż przy ustawieniu w przód.
Przy LPG lepiej jak jest skierowany do tyłu. Nie wpada za dużo powietrza do silnika i go nie dławi.

Jak lecisz szybko przez kałużę, to tak jak NuVo napisał jest szansa, że wleci Ci woda do dolotu. I teraz kwestia tego, czy zakleiłeś fabryczny otwór w puszce filtra do odpływu wody, czy nie... Jak zalepiłeś i masz szczelny na tyle, że możesz autem jeździć po dach we wodzie, to teraz masz problem, bo silnik będzie musiał wypić tą odrobinę wody... Jak nie zakleiłeś dziury, to zaś przy głębszym wodowaniu napije się własnie przez tą dziurę :mrgreen:
Moim zdaniem jednak zakleić lepiej, bo tyle, co się przeleje przy przejeździe przez kałużę nawet gdy masz dolot wycelowany na wprost to wchłonie filtr, silnik nawet nie poczuje różnicy w wilgotności.
Oczywiście dławienie silnika nie dotyczy sekwencji. Ponadto w trasie brakuje mocy przy większej prędkości, gdy wlot skierowany do tyłu.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 3:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
nom wszystko pozaklejane - szczelne
z tym brakiem mocy :twisted: hmm... ja mam skierowane do tyłu, i mam jeszcze tą taką zaslepkę w dolocie, co ogranicza ilość powietrza, jak wyciągne tą zaślepkę to auto na gazie powyżej 20km/h nie chce jechać tylko buuu.... zas na benzynie braknie powietrza przy wiekszym deptaniu,

jest jakiś patent na wywalenie tej dziwnej zaślepki ?? ale tak co by sie dało jechać normalnie na benzynie jak i na gazie ??
bo czasem przełączam nawet z gazu na benzyne bo braknie mocy np przy "ostrzejszym" wyprzedzaniu, badź przy drapaniu w megagóre

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 5:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Patryk32 pisze:
nom wszystko pozaklejane - szczelne
(...)i mam jeszcze tą taką zaslepkę w dolocie, co ogranicza ilość powietrza, jak wyciągne tą zaślepkę to auto na gazie powyżej 20km/h nie chce jechać tylko buuu.... zas na benzynie braknie powietrza przy wiekszym deptaniu, (...)

Pokaż to magiczne urzadzenie, bo nie mam pomysłu o co chodzi... Może to szlam z bagna? :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 10:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
to jest kolego nie wiem hmm, plastik z dziura w środku, o mniejszej średnicy niż normalnie jest w dolocie,
taka jakby zwęzka ograniczająca dopływ powietrza, jutro rozkręce i pstrykne foto

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 10:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
tutaj kolego pozwole se zacytowac moją odp, z innego wątku;
" Problem i na LPG i PB"
Patryk32 pisze:
mi dokładnie chodzi o taką zwezke,
Obrazek
jest w tej gumie która łączy filtr powietrza z "monowtryskiem"
jak wyciągne tą zweżke to na benzynie jest szatan, a na gaize rozpędze się do 20km/h i potem jest buuuuuu i nie jedize wgle do przodu,
natomiast jak mam ta zwezke to na gazie jest zamulony do 2500obr/min powyżej się zbiera, a na benzynie po prostu brakuje powietrza, - nie jest to samo co bez zwezki,

i tu moje pytanie;
czy mogę tą zwężke wypierzucić, ale w taki sposób co by na gaize dało sie jechać ??
bo czasem sa sytuacje jak już wczensiej pisałem, że przy wyprzedzaniu musze przęłączyć na benzynę bo braknie mocy, przy wjeżdżaniu w strome ale na prawde strome góry braknie mocy, natomiast jak przęłacze na PB od razu ze 30 koni więcej
no ale to nie jest nawet na benzynie to samo co bez tej zwezki,

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 6:14 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2012 5:23 am
Posty: 125
Lokalizacja: zamojskie
Ten środkowy otwór wygląda na "fabryczny" a te cztery mniejsze jak by ktoś metodą prób i błędów je dorabiał.

_________________
Vitara '92 1,6 8v automat ,Hard Top
255/60/15


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 8:43 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Już ogarniam. Zwężka ;) Toż to chyba do instalacji pierwszej generacji.
Nie będzie to dobrze śmigać na benzynie. Jak miałem w sunnym zwężkę to na gazie jakoś chodził, ale słabawo, a na benzie strzelał w wydech.
Wypadałoby to wywalić i inaczej zaprojektować instalację ;)
Rozumiem, że szczelina w świecy skorygowana?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Ta zaślepka to mocowanie zaworu tankowania lpg.
Gazownik spaprał robotę, miał problem z regulacją i ratował się wciśnięciem tego badziewia w dolot, to stary numer :lol:
Jedź do jakiegoś innego gazownika, co ogarnia temat, niech dobierze właściwy mieszalnik.

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 4:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
Didymos pisze:
Ta zaślepka to mocowanie zaworu tankowania lpg.
Gazownik spaprał robotę, miał problem z regulacją i ratował się wciśnięciem tego badziewia w dolot, to stary numer :lol:
Jedź do jakiegoś innego gazownika, co ogarnia temat, niech dobierze właściwy mieszalnik.


no tyle że mam jeszcze przeszło rok gwarancji, więc niby powinien to zrobić w ramach tej gwarancji,
a inny gazownik = pieniazki za nowy parownik.... a puki co słabawo z walutą :wink:

nie wiem, wyciągne ten badziew, dojade do gazownika i powiem ze przestał chodzić na gazie :wink:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 5:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Parownik pewnie masz dobry, z takim szatanem jak 1,6 8v poradzi sobie praktycznie każdy parownik.
Rozchodzi się o źle dobrany mikser. Jak masz gwarancję, to prowadź do gazownika, niech poprawia dotąd, aż będzie dobrze na gazie i benie.

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 5:59 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Po co ci parownik wymieniać jak masz dobry, powiedz że by ci to ustawił jak należy

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
parownik mam taki; (niektórzy robia n środku tej złotawej blachy dziure, prowadza wężyk do filtra powietrza - wyrównanie ciśnien, wtedy wywalają ta zwężke)
Obrazek
więc myślałem ze to właśnie parownik trzeba zmienić , ale skoro piszecie że mikser jest źle dobrany to hmm, wywalam jutro zwezke i jadę nawiedzać, niech ustawia skubanyy.. a coo kase wizał a silnik spsuł :mrgreen:

mikser mam taki; (nad monowtryskiem tak jak kolega BARTEK.W)
Obrazek

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl