suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:20 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 24, 2015 8:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Spróbuje opisać swoja przygodę z przekładką Grand Vitary. Kiedyś popełniłem taką przeróbkę z Vitarą. A, że poszło nieźle, postanowiłem wykonać to samo z GV.
Na początek tak GV wyglądała po przyjeździe z Anglii
Załącznik:
2014-11-22 09.08.42.jpg


Po demontażu, czyli chaos.
Załącznik:
2014-11-22 18.31.22.jpg


Na początek zająłem się grodzią. W miejscu mocowania serwa-pedałów-kolumny kierowniczej jest, wzmocnienie.
Panowie "złomiarze" chcieli za ten kawałek blachy chyba z 500pln, więc wyklepałem i pospawałem to co jest na fotce.
Załącznik:
2014-11-30 17.55.16.jpg


cdn.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2015 8:00 am przez michcron, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: wt lut 24, 2015 9:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Pod maską, lub jak ktoś woli pod pokrywą silnika. Obróciłem wiązkę elektryczną z przewodami do akumulatora o 180 stopni.
Akumulator docelowo ma trafić na miejsce pompy ABS, a pompa ABS na miejsce akumulatora. Mechanizm wycieraczek z anglika jest OK, przekładamy tylko jedne ramię po wywierceniu otworów w podszybiu. Potrzeba za to kupić kontynentalne ramiona wycieraczek. Na silniku wycieraczek obróciłem ramię (takie małe na wieloklin montowane) o 180 stopni.
Załącznik:
2014-11-30 13.59.42b.JPG


W kabinie, europejskie pedały (trochę dwuznacznie to wyszło ;) ), nagrzewnica w obudowie i dmuchawa też europejska.
Instalacja w kabinie też obrócona o 180 stopni. Te kable które przechodzą z kabiny pod maskę prawie pasują bez przeróbek.
Lutowałem tak (o ile pamiętam): wszystkie kable do spryskiwacza, kable do silnika wycieraczek, kable do "trąbek" sygnału dźwiękowego. Zamieniłem też ze sobą kable od czujników ABS kół przednich prawy <-> lewy (rozcięcie i lutowanie przy pompie ABS).

Załącznik:
2014-12-07 17.57.27.jpg


W kabinie było gorzej z kablami, wiec tak: zmieniłem miedzy drzwiami przednimi wiązki elektryczne, i od razu to pasowało do obróconej instalacji o 180 stopni. Wiązki które idę do tyłu auta, w dużej części rozwinąłem, przeciąłem i gdzie trzeba zlutowałem. Myślę, że nie da się tego dokładnie opisać, trzeba kombinować. Albo kupić całą instalację i ją wymienić.
Z wersji europejskiej ja miałem wiązkę w konsoli (kupiłem kompletna deskę rozdzielczą). Do kokpitu i z nim przygodą jeszcze wrócę ;-).
Jak już zacząłem o tej instalacji, to ciągnę ten wątek dalej. Po spięciu kostek elektrycznych, jak być może ktoś się domyśli, miałem zamienione kierunkowskazy. Znaczy się jak skręt w lewo, to miga prawy kierunek ;-). Więc zamiana kabelków przy przerywaczu kierunków lewy <-> prawy. Uff kierunki udało mnie się poprawić, ale na zegarach mrugały mi strzałki całkiem odwrotnie. Zamieniłem kabelki strzałek przy zegarach. No i jeszcze zamiana kabelków głośników przednich, prawy kanał <-> lewy kanał.
Po obrocie instalacji o 180 stopni było całkiem źle, bo odwrotnie. Chyba lepiej było by zmienić całą instalację.
Co do instalacji do lamp z przodu, to nie ma znaczenia prawa czy lewa. W lampach tylnych trzeba przenieść między stroną lewą a prawą światło przeciwmgielnie. Jakoś tak to wyglądało w czasie walki z instalacją.
Załącznik:
2014-12-20 18.52.57.jpg


Teraz np. przekładnia kierownicza. W sumie nie ma co opisywać. Okręcić trzeba angielską i przykręcić europejską. Trzeba kupić przekładnie z rurkami wspomagania. No ja tu poległem ze "złomiarzem". Dwukrotnie wysłał mi zestaw do diesela czy XL7.
A poradziłem sobie tak, że przewód zasilający mam zrobiony z dwóch, od strony pompy jest to "anglik" od strony przekładni diesel (czy coś), połączyli mi to w firmie która się zajmuję hydrauliką ciśnieniowa. Chwalili się nawet, że mogą taki przewód dorobić cały.

Obiecałem, że wrócę do kokpitu. No więc wracam. To była katastrofa. Zamówiłem z allegro kokpit do GV zwykłej, dostałem od XL7. Kokpit miał jakieś niby drewniane ozdoby i był w dwóch kolorach. Porysowany, coś było na nim przyklejone. No masakra. Metoda jaką się ratowałem może być dla wielu znana, ja to robiłem po raz pierwszy. A mianowicie zauważyłem, że kokpit jest lakierowany (miał "mgiełki" od lakierowania). No więc mieszalnia lakierów, dobranie koloru, podkład na plastik i lakierowanie. Wyszło dobrze. Tu moja przestroga, ludziska uwaga na "złomiarzy" zakup części do przekładki to często kwota powyżej 2k zł, więc teraz nauczony doświadczeniem pojechał bym po te części osobiście i nie kupił bym kota w worku. Tu muszę się przyznać, że Pan "złomiarz" oddał mi kasę za kokpit, ale musiałem wydać na lakierowanie.

cdn.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2015 7:51 am przez michcron, łącznie zmieniany 9 razy.

Na górę
Post: wt lut 24, 2015 10:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Kokpit po lakierowaniu
Załącznik:
kokpit.JPG


I zamontowany w aucie
Załącznik:
IMG_20150131_161124.jpg


Lista części do przekładki jakie zakupiłem:
Przekładnia kierownicza z rurkami wspomagania (jak wyszło z rurkami to piszę wyżej)
Kokpit kompletny (plastik, stalowy stelaż, zaślepka poduchy, schowek, pokrywa pod kierownice, kanały nadmuchu, środek kokpitu to jest tam gdzie sterowanie i radio zostaje angielskie)
Nagrzewnica w obudowie z chłodnicą klimy
Dmuchawa nagrzewnicy
Lampy przód
Ramiona wycieraczek
Rurki klimatyzacji (mi nie udało się kupić na razie, zaślepiłem to co jest i daję radę bez klimy)
Na tylną lampę w związku z przeniesieniem światła przeciwmgielnego szkoda wydawać kasę, wystarczy wyciąć plastik, trochę pilnikiem ukształtować otwór pod żarówkę i jest git.
Przełączniki pod kierownicą (światła, wycieraczki)
I jak sobie coś przypomnę to dopiszę

W przyszłości planuję zakup zegarów. Nie wiem tylko jak zachować oryginalny przebieg? Zmienił bym licznik z mil na km, ale gdzie to jest zapisane to nie wiem? W komputerze, czy w zegarach? Pierwszy raz mam auto z elektronicznym licznikiem przebiegu ;-) .
Może się skuszę też na moduł sterowania szybami w drzwiach kierowcy. Teraz jest trochę odwrotnie. Ale nie są to zakupy pilne, poczekam na okazję cenową.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pt sie 07, 2020 6:54 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
michcron pisze:
Na silniku wycieraczek obróciłem ramię (takie małe na wieloklin montowane) o 180 stopni.

Minęło sporo czasu mogę nie pamiętać, ale na prośbę jednego z forumowiczów fotka z elementem do obrócenia.
Załącznik:
silnik wycieraczek.png


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl