suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 10, 2015 8:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
Witam...
wpadłem ostatnio na taki pomysł więc go zrealizowałem.. kilka chwil główkowania, potem troche roboty, testy i udało się...

Ponieważ w serwisie fiata na przegladzie gwarancyjnym przy wymianie filtra oleju pan mechanik nie sciągnoł starej uszczelki ( były dwie) we Fiorino w pewnym momencie na drodze zostawiłem ślad oleju no i gdyby nie przypadkowe spojżenie na deskę rożdzielczą pewnie zatarł bym silnik. Ostanio okazało się zresztą żemam spaloną żarówkę check engine w vitarce ( wyszło kiedy chciałem zczytać błędy) i postanowiłem zatem założyć sygnalizator dzwiękowy wszystkiego co świeci na czerwono na desce roździelczej. tak się też stało... na poczatek kupiłem dwa generatory dzwieku ( 6pln sztuka) jeden pikający a drugi z sygnałem ciągłym. pikający miał być do kontrolki ładowania oraz oleju a ciągły do ręcznego.. o ktorym też czasami zapominam. kiedy kontrolki od oleju i ładowania zmostkowałem na generatorze okazało sie ze jakoś prąd sobie dziwnie przepływa i palą sie dwie na raz.. wiec dokupiłem jeszcze jeden sygnalizator aby każda kontrolka miała osobny. Udało sie... po przekreceniu kluczyka w stacyjce pika i pika dopóki nie odpale silnika i kontrolki zgasną... no włąsnie na początku mi się to podobało... ale potem zaczeło wkurzać, bo mam jeszcze blutufa w aucie ktory działa dopiero po przekreceniu stacyjki ( do słuchania muzy z komórki ktora zresztą ma swoją dedykowaną podstawke). now iec projekt trzeba było zmodernizować... i wpadłem na pomysł że w momencie kiedy pali sie czeck engine sygnalizatory dzwiękowe nie bedą działały. udało się to zrobić na przekaźniku podpiętym pod chceck engine ktory zwiera minus sygnalizatorów kiedy check engine gaśnie. Wszystko wlutowałem w plecy licznika, a wygląda to tak:
Załącznik:
DSC_0001.jpg
[img]DSC_0001.jpg[/img]

teraz przekęcona stacyjka na pozycje 1= swiecacy check engine i inne czerwone = brak piszczenia
po odpaleniu silnika chceck engine gaśnie = odblokowanie piszczałek dla czerwonych wskażników oleju i ładowania

jeli by ktoś coś takiego robił i chciał przetestować na nieodpalonym silniku wystarczy zapiąc zworke na kostke do szczytywania błedów, wtedy chceck engine pomruga i uruchomi alarm dzwiekowy ( chyba lepiej tak niż odpinanie czujnika oleju lub ładowania)

spalona żarówka teraz już tak nie naszkodzi... co myślicie?
i co o tym myślicie?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2015 9:18 pm przez Kierowca Bombowca, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr cze 10, 2015 8:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
O kurna. Fajne i proste!

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr cze 10, 2015 9:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 04, 2014 9:57 pm
Posty: 176
Mi się podoba też chcę :D

_________________
Long 2.0 V6 '97 LPG
lift 4" będzie body lift 2" BFG MT T/A KM2 29"
stal, tarcze, snorkel
Poznań


Na górę
Post: czw cze 11, 2015 10:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
to montujcie :) tylko uwaga na plus i minus bo w liczniku chyba prąd idzie odwrotnie.. jak podpiołem "bzyczki" plusem do plusa to nie działały... biegonwość odwrucona czy coo?

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: czw cze 11, 2015 10:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Na zimę sobie zostawię do dłubania. Fajny pomysł.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt cze 12, 2015 7:00 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Fajny pomysł - szczególnie w ferworze walki w terenie można przeoczyć :)

Kierowca Bombowca pisze:
kiedy kontrolki od oleju i ładowania zmostkowałem na generatorze okazało sie ze jakoś prąd sobie dziwnie przepływa i palą sie dwie na raz.. wiec dokupiłem jeszcze jeden sygnalizator aby każda kontrolka miała osobny.

A nie dało się odseparować diodą?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt cze 12, 2015 7:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
No wpadłem na to dopiero wczoraj ☺

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl