suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 02, 2015 11:52 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jaka "strzykawka" do oleju jest godna uwagi?

Skończyły mi się butelki z lejkami a chce wymienić olej w mostach. W sumie to te butelki też wygodne nie są.
Testowałem strzykawkę 0,5l BETA 1756B - ale nie przeżyła drugiego pół litra... masakra, olej leciał z każdej możliwej dziury tylko nie przez rurkę do mostu.

Najlepsza by była taka pompa podłogowa, ale nie mam na nią miejsca w garażu i szelestów za dużo też nie :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 02, 2015 12:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Ja raz korzystałem z strzykawki i bardzo się pobrudziłem, lało się z tego jak z kaczki, mój patent, wygodny, sprawdzony i bardzo czysty: Za około 3 zł kupuje pepsi 0,5L (pepsi wylewam bo nie zdrowe), wężyk fi 8-10, wiercisz zakrętkę tak żeby wężyk wchodził ciasno, wężyk około 20 cm.

Aczkolwiek ręka, kiedy jest nad głową, męczy się od ściskania, dlatego pomyślałem że lepszym będzie jeśli: W oryginalne opakowanie dmuchniesz z kompresora, do zakrętki wpisujesz wentyl samochodowy a obok rurkę wpuszczoną na dno zbiornika, ciśnienie zrobi robotę za ciebie

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn lis 02, 2015 12:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 717
Lokalizacja: Olkusz
mi też cieknie ale ignoruję to , kwestia dorobienia chyba lepszego uszczelnienia tłoka, kiedyś używałem pustego opakowania po silikonie budowlanym (kartusz?) , wyciągałem denko , lałem olej zatykając palcem otwór i zatykałem z powrotem denko, potem wyciskaczem wypychałem , fajne bo szczelne ale wadą była mała pojemność , gdzieś mi to zgineło bo używał bym do dziś

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: pn lis 02, 2015 1:42 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ja mam pompkę taką spożywczą od 5 litrowych baniek z syropem owocowym, na to wężyk nałożony.Trochu leci bokiem, ale wygodnie się pompuje nawet leżąc pod autem. Minus taki że wolno idzie.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn lis 02, 2015 5:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Ja mogę polecić taką olejnicę :wink:
http://www.etedar.pl/towar/olejnica-met ... 6879-6880/

Mam ją trzy lata i jest rewelacja, nigdy nic mi z niej nie pociekło. Wymieniałem nią chyba wszystkie oleje w Vitarach i nie tylko. Super się sprawuje.
Moja ma pojemność 1 litr, wykonana jest z grubego żółtego plastiku, chyba ldpe. Zarówno przednia jak i tylna część jest odkręcana.
Zalewanie olejem jest bardzo higieniczne, cofa się tłoczysko, odkręca tą część z rurką, wlewam litr oleju, zakręcam i sru do mostu :mrgreen:
Produkcja polska i to widać od razu po wykonaniu. Warto dać kilka złotych więcej...

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: pn lis 02, 2015 6:39 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Nie za cienka ta rurka?

DominikLong pisze:
Warto dać kilka złotych więcej...

Ta, którą mam kosztowała więcej niż ta którą Ty polecasz... :evil:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 02, 2015 6:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Jak chcesz to mogę zdjęcia porobić.
Lepszy nasz krajowy wyrób niż chiński badziew :D
A tak po prawdzie, kupowałem jakieś narzędzia, w tym taką chińską strzykawkę 0,5l, chyba Yato, ale dostałem informację że tamte się skończyły i dadzą mi inną dobrą.
Ta ma bardzo dobrze dopasowany uszczelniacz, tak że ciężko pchnąć tłoczysko, ale jest 100% szczelna.
No i litrową może gorzej się manewruje, ale nie trzeba tyle razy schylać się pod samochód.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: sob gru 05, 2015 12:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Strzykawka w akcji :D
Wymieniałem wczoraj olej w reduktorze, skrzyni i mostach. Nawet kropli nie wypuścił bokiem. Minus, że litrową źle się pod samochodem manewruje.

Obrazek
Obrazek

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: sob gru 05, 2015 10:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
http://serwiseco.pl/zestaw-do-odsysania ... okazjeinfo


taki komplecik z firmy alko od kosiarek nadaje sie idealnie przezył 3 auta

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Post: pn lip 18, 2016 8:47 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W mojej strzykawce Beta zauważyłem że uszczelnienie tłoka jest specjalnie tak wykonane że w jedną stronę przepuszcza a w drugą nie - nie wiem dlaczego, skoro ciśnienie jest potrzebne w obie strony. Więc jak założyć je odwrotnie to jest utrudnione zasysanie. Niestety przy gęstym oleju przekładniowym prawie uniemożliwia to zassanie oleju z bańki.
Wykonałem patent polecany przez kilka osób. Z litrowej butelki po oleju zrobiłem nalewak poprzez przewiercenienakrętki i osadzenie wężyka ze strzykawki. Przynajmniej się przydał kawałek tego badziewia z chin pod tytułem BETA. Wężyk ma wewnętrzną średnicę około 10 mm więc nawet nie zasysa się powietrze w butelce bo przez tak gruby wężyk spokojnie się dostaje do środka.

Muszę namierzyć jakąś przezroczystą butelkę z miarką, to będę miał profi narzędzie :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lip 31, 2016 10:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 27, 2015 10:32 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Swarzędz
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Cytuj:
taki komplecik z firmy alko od kosiarek nadaje sie idealnie przezył 3 auta

Dokładnie daje rade dopiero przy trzecim litrze dextrona delikatnie sie spociła ale mostowego oleju nie puściła do dostania w castoramie

_________________
Vitara Long 2,0V6
Lift 4" by Radzikone
Bodylift
Most przód stal z GV
Sahara 265/70/16
Snorkel
Swarzędz, Poznań, okolice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl