suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 13, 2009 10:00 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
Naczkins pisze:
Slaw, jeżeli tak jest to dlaczego w extremie jeździ tyle samurajów a nie vitar?
Pytanie nie jest prowokacją. jestem ciekawy dlaczego tak jest.
argumenty


Dlatego że większość myśli schematami przez pryzmat aut seryjnych. Wiadomo że seryjna Vitara za dużo w terenie nie może przez to że jest plaskata.

Exrem to mechanik i wielkie koła. Ile jest Vitar z mechanikiem?? Niewielu jest ludzi którzy motają extremalmnie Vitarę bo przylgnęła do niej opinia że to taki sobie suv. Daj mi budżet taki jaki mają auta w NOL w PT a zobaczysz jak zmotam V :mrgreen: .

Edit: Po chwili zastanowienia muszę przyznać że pewnie niewiele Vitary by zostało w tej Vitarze :wink: , tak jak niewiele jest w z Samuraja w Samurajach startujących w NOL :mrgreen: .

Jak dla mnie to Samuraj jest za wąski, jestem za stary na emocje typu "przejadę czy strzelę boka :wink: ", silnik 1,3 to mają kosiarki :wink: , a moja wątroba nie lubi resorów :wink: :lol: .


Masmo, czyli uważasz że większość mota samuraie do extreemu bo myśli schematami?? :shock:

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 10:17 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
a może motają samuraje dlatego, bo można tanio (chyba najtaniej) kupić szrota, który ma silnik, rame, 2 sztywne mosty, porusza się całkiem sprawnie, buda i tak do pocięcia wiec jej stan nie ma znaczenia (czytaj: zgnita na amen). Bazowy pojazd - bardzo niski koszt.
No a potem to już koszta, koszta i jeszcze raz koszta a na koniec w samuraju nie ma samuraja, bo mosty z czegoś tam, silnik z czegoś innego, rama pocięta, buda pocięta, reduktor zmieniony, zawiecha zmieniona itd. W końcu tylko nazwa i kształt pozostaje samurajowy.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 10:41 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
a może motają samuraje dlatego, bo można tanio (chyba najtaniej) kupić szrota, który ma silnik, rame, 2 sztywne mosty, porusza się całkiem sprawnie, buda i tak do pocięcia wiec jej stan nie ma znaczenia (czytaj: zgnita na amen). Bazowy pojazd - bardzo niski koszt.
No a potem to już koszta, koszta i jeszcze raz koszta a na koniec w samuraju nie ma samuraja, bo mosty z czegoś tam, silnik z czegoś innego, rama pocięta, buda pocięta, reduktor zmieniony, zawiecha zmieniona itd. W końcu tylko nazwa i kształt pozostaje samurajowy.


Jak checesz zbudować auto za powiedzmy 60 kzł to nie jest zbyt mądrze budować na bazie szrota. Może dlatego powoli będę zmoty na Jimnym a nie na Samuraju.

Chyba dyskutujemy nie o naszej lidze. Nasza liga to budżetowe autka do wyczynu. Skoro budżetowe to jak najbliższe orginałowi jednak zarówno w Vitarę jak i w Samuraja trzeba utopić parę zł. Samuraja nie miałem ale jak widzę jak robią w terenie budżetowo zmotane to nie mam specjalnych kompleksów.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 10:56 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jak bym miał 60k zł (jednorazowo, nie w przeciągu kilku lat) do wydania na auto tylko do extremu, to bym zbudował całe od 0 :roll: a te zmoty to chyba tak ... ewolucyjnie i w czasie ... ;) najpierw seria, potem wciąga ... większe kółka, to wtedy inne przełożenia, wyciągarka, potem druga, potem cięcie, inne mosty i tak spirala się nakręca a na końcu powstaje totalna zmota. Samiego nie miałem i pewnie mieć nie będę - więc takie to tylko teoretyczne rozważania z mojej strony. Ja tam jestem zadowolonym użytkownikiem bulwarowej Vitarki z dużymi przebiegami po czarnym i nie tylko ;) i nie mam zamiaru się przesiadać na resoraka :lol:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 11:11 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
jak bym miał 60k zł (jednorazowo, nie w przeciągu kilku lat) do wydania na auto tylko do extremu, to bym zbudował całe od 0 :roll: a te zmoty to chyba tak ... ewolucyjnie i w czasie ... ;) najpierw seria, potem wciąga ... większe kółka, to wtedy inne przełożenia, wyciągarka, potem druga, potem cięcie, inne mosty i tak spirala się nakręca a na końcu powstaje totalna zmota. .....


Auta pod NOL buduje się właśnie od 0. Poczytaj o "Maji" albo o podobnych konstrukcjach :wink: Ludzie którzy jeżdzą w NOL pewnie zajeździli wcześniej kilka aut. :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 12:04 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Naczkins pisze:
Slaw, jeżeli tak jest to dlaczego w extremie jeździ tyle samurajów a nie vitar?
Pytanie nie jest prowokacją. jestem ciekawy dlaczego tak jest.
argumenty


bardzo duzym powodem jest rynek czesci oczywiscie tych wzmocnionych drugim jest praktyka samiego przerabiamy od lat 80

tak naprawde do vitary dostaniesz tylko zawieche która i tak trzeba przerobic a potrzebny jest przedni naped
w samim ten naped orginał tez nie jest za mocny ale masz dostepne wersjie wzmacniane

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 12:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
http://forums.4wheeloffroad.com/70/6369 ... index.html

Chłopaki za Wielkiej Wody też o tym dyskutują :wink:

Najbardziej podoba mi się co naisał @Zukisidekick:

They are both very capable. To build the Sidekick/Trackers to be serious trail rigs, it's recommended you put a solid axle under them. You can make the IFS survive as long as you're not heavy on the tall skinny. The stock aluminum differential housing and third member are the achilles heel of this vehicle. Other than that, they're strong, reliable and simple, much like their Samurai brother.
Mike Hagen is a pretty famous Sidekick guy who ran his IFS (modded) rig in the 2004 Ultimate Adventure, and did very well. Now, in 2007 and 2008, Solid Axle equipped Sidekicks and Trackers have been running the UA with equal results.

I have an 88 Samurai, 5" SPOA, locked both ends via Lockrites on 34 LTBs, with upgraded front shafts and 5.12 diffs and 6.4 T-Case. It will crawl over anything, but it's horrible on the highway. The little 1.3L just wasn't meant to carry that type of load around.

I also have a 95 4 Door Sidekick on 34s LTBs, ARB air locker in the front, Lockrite rear, 4.24 Tcase and 5.38 diffs. While it's not a land rocket, it performs much better on the highway, with the 1.6L 16V which is why I tend to use it more when I drive to the trails rather than trailering.

Your choice should be based on how much you want to modify, how much you're budget allows, and whether or not you intend to drive in on the highway as well as the trails. Both are great platforms to start with!

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 7:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 23, 2007 10:25 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Jaktorów
BTW obudowę wymień na stalową i jeden problem będziesz miał rozwiązany.

Masmo obudowa mostu to też pół środek jest jeszcze niska rama lift zawiechy ograniczony i nawet na 30calach pokraczny wygląd i możliwości :cry:

_________________
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
vitara 89r vitara 30cali simex vitara94r na czarne
vitara 95 dawca angol
sianio1@o2.pl


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 9:23 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
a na jakiej wysokosci masz rame :?:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 11:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
sianio pisze:
BTW obudowę wymień na stalową i jeden problem będziesz miał rozwiązany.

Masmo obudowa mostu to też pół środek jest jeszcze niska rama lift zawiechy ograniczony i nawet na 30calach pokraczny wygląd i możliwości :cry:


Ty chyba nie lubisz swojego samochodu..... :?: Po co się tak męczysz? Sprzedaj go.

Lift zawiechy 3" to już nie jest mało i można dać 31" i wygląd i możliwości są całkiem ciekawe.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: sob lut 14, 2009 8:22 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
To jest jak dyskusja o tym, które zawieszenie jest lepsze - było na tym forum kilka razy 8)

Nie mam Samuraia ale myślę, że do kryteriów które zapodał kolega zakładając ten wątek, lepiej będzie pasować Vitara i nie ma co chyba nad tym się rozwodzić za bardzo :D

Wystarczy ją lekko liftnąc aby założyć kółka w okolicach 29-30" i 95% przeszkód terenowych się przejedzie oczywiście wykorzystując do tego również mózg a nie tylko wielkość opon :mrgreen:

Pozdr

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: sob lut 14, 2009 10:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
unix pisze:
To jest jak dyskusja o tym, które zawieszenie jest lepsze - było na tym forum kilka razy 8)

Nie mam Samuraia ale myślę, że do kryteriów które zapodał kolega zakładając ten wątek, lepiej będzie pasować Vitara i nie ma co chyba nad tym się rozwodzić za bardzo :D

Wystarczy ją lekko liftnąc aby założyć kółka w okolicach 29-30" i 95% przeszkód terenowych się przejedzie oczywiście wykorzystując do tego również mózg a nie tylko wielkość opon :mrgreen:

Pozdr


Zależy co kolega nazywa przeszkodą...
Widziałem wąwozy w których do poruszania służył tylko i wyłącznie mechanik :D
I czy ktoś miał 30' czy 35' nie miało to większego znaczenia.
Znaczy się miało, ci z 35' nawet tam nie wjeżdżali.

Myślę ze swobodnie można powiedzieć że sami jako resorak do zabawy i upalania jest super super.
Na co dzień raczej Vitara

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: sob lut 14, 2009 1:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
Naczkins pisze:

Zależy co kolega nazywa przeszkodą...
Widziałem wąwozy w których do poruszania służył tylko i wyłącznie mechanik :D
I czy ktoś miał 30' czy 35' nie miało to większego znaczenia.
Znaczy się miało, ci z 35' nawet tam nie wjeżdżali.



I to jest właśnie te pozostałe 5% :mrgreen:

Pozdr

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: sob lut 14, 2009 5:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 23, 2007 10:25 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Jaktorów
Ja kocham swoje panienki a oto one

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Denerwuje mnie tylko ze ta grafitowa przyprawia mnie o ból głowy i pustkę w portfelu :D :D :D :D

_________________
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
vitara 89r vitara 30cali simex vitara94r na czarne
vitara 95 dawca angol
sianio1@o2.pl


Na górę
Post: sob lut 14, 2009 5:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 23, 2007 10:25 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Jaktorów
Na czarne biała jest super ale w teren grafitowa odstaje od sj. ta i to jest przyczyna mojej
chwilowej depresji :cry: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
vitara 89r vitara 30cali simex vitara94r na czarne
vitara 95 dawca angol
sianio1@o2.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl