suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 22, 2020 3:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Ok, dzięki. Wszytsko wiem.
A lakieru na samochodzie ogólnie nie ma sensu podkładować, prawda? Jedynie zmatowic i ewentualne przetarcia do gołej blachy pędzelkiem zamalować epoksydem?


Na górę
Post: ndz mar 22, 2020 3:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Dokładnie. Albo jak masz ogarnięta mieszalnie lakierów, to poproś aby podkład epoksydowy załadował Ci do puszki w sprayu już wymieszany z utwardzaczem. Coraz więcej mieszalni robi takie rzeczy. Taka mieszanka w temperaturze takiej jak teraz, wytrzyma spokojnie 2-3 tyg. Latem będę chował go pewnie do lodówki :mrgreen:


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 1:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Maciek94 pisze:
Ok, dzięki. Wszytsko wiem.
A lakieru na samochodzie ogólnie nie ma sensu podkładować, prawda? Jedynie zmatowic i ewentualne przetarcia do gołej blachy pędzelkiem zamalować epoksydem?

Przeszlifuj jakiś element, i gdy będzie matowy to dokładnie obejrzyj. Każdy mały dołeczek (te malusieńkie kraterki w lakierze) rozszlifuj, bo większość będzie miała w sobie rdzę. I zależnie ile tego wyjdzie to zdecyduj czy punkty czy całość w podkład. Np maska obstawiam, że cała będzie usiana takimi punktami.
I ja bym nie kupował nic w sprayach, bo drogo wychodzi.


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 6:35 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
1 spray do właśnie zrobienia zaprawek w miejscu przecierek, ewentualnej rdzy. Jest to mega wygodne i nie trzeba się pierniczyć z sprężarkami, mieszaniem, odmierzaniem, proporcjami. Zrobisz wszystko, umyjesz sprzęt a i tak się okaże że zauważysz że mogłeś jeszcze w tym czy innym miejscu coś pokryć epoksydem. Nie pamiętam ile do puszki nabijają, chyba coś koło 100-150 ml, i za takie coś wołają około 25 zł z puszką. Moim zdaniem nie jest to jakoś mega drogo. Rzeczywiście jakbyś miał spreyem podkładować całe auto to wyjdzie majątek. :mrgreen:


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 10:58 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Cześć.

Podepnę się pod temat. Muszę czymś pomalować bagażnik dachowy bo już zmienił kolor na rdzawy. Powinno być w miarę szorstkie i odporne na ścieranie żeby trapy się dobrze trzymały a przy okazji powłoka powinna wytrzymać ładowanie i zdejmowanie trap.

NAjchętniej w sprayu - nie mam pistoletu ani sprężarki.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 12:29 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Wysoko postawiona poprzeczka.

Musisz to bardzo dobrze oczyścić i Ja bym poszedł w ewentualnie dwie pierwsze opcje.

1. Dobry podkład cynkowy epoksydowy, wyschnięcie i dwie opcje. -> a. dobry poliuretan najlepiej z producenta epoksydu. b. Raptor, cobra, nakładana pędzlem, wałkiem, jest nawet raptor w sprayu, ale nie wiem czy dobrze to będzie z niego wychodziło.

2. Malowanie strukturą proszkiem z podkładem.

3. Linex - ale będzie mega drogo.

4. Hamereity, stalochrony i innne wynalazki na rdzę i co rajd pędzelkiem malować zadrapania :mrgreen: :wink:

Bądź co bądź w cholerę roboty.


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 12:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Kubanos - podkładu i poliuretanu ile warstw kłaść żeby było dobrze? :D


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 1:04 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Maciek94 pisze:
Kubanos - podkładu i poliuretanu ile warstw kłaść żeby było dobrze? :D


:mrgreen:
Najlepiej wg. karty technicznej. Nie znam tego epoksu którym dysponujesz. Przeważnie daje dwie warstwy każdego po odparowaniu pierwszej warstwy i to w zależności też czym maluje.
Jak kładziesz taki podkład pędzlem to i tak musisz poczekać aż mocno przeschnie bo nie zrobisz drugiej warstwy tak jak pistoletem.
Dobre jest to, że większość znanych producentów podaje info przez jaki czas nałożony podkład jest aktywny chemicznie i nie wymaga matowienia aby przyjąć warstwę nawierzchniową na siebie (np. poliuretan).


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 2:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Taki mam epoksyd:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 7sIvAnc5Lp
A taki poliuretan:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 4969713466

Nie do końca rozumiem informacje tam zawarte :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 5:53 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Epoks na papierze wygląda ok. Zwróć uwagę na czas jaki podaje producent do przemalowania. Zawartość części stałych ok i przynajmniej podane objętościowo a nie jak niektórzy podają wagowo. Jak będziesz leciał pędzlem leć jedną grubą warstwę, jak będzie słabo krył, czekaj aż podeschnie i wtedy druga. Nie powinno być problemu z przemalowaniem.


Na górę
Post: pn mar 23, 2020 7:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Mam zamiar lakierować pistoletem. Mam chiński kompresor 50l o wydajności ponoć ponad 200l przy 4 barach, do tego chiński pistolet i będę to robił poraz pierwszy - idealny przepis na porażkę :mrgreen:

Pocieszam się tym, że spawac też nie umiałem a zderzaki i zrobiłem (chińska spawarka :D) także może jakoś to pójdzie :D


Na górę
Post: wt mar 24, 2020 8:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Takim sprzętem spokojnie powinieneś ogarnąć.
Kluczowe (i nużące) jest przygotowanie powierzchni, jak tu pójdziesz na skróty, to najlepsze materiały nie pomogą.
Zadbaj o dobre oświetlenie i "luz operacyjny" w miejscu lakierowania, mi najczęściej jakieś błędy wychodziły właśnie przez kiepskie oświetlenie albo ciasnotę.

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt mar 24, 2020 8:47 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Didymos pisze:
Kluczowe (i nużące) jest przygotowanie powierzchni, jak tu pójdziesz na skróty, to najlepsze materiały nie pomogą.
Zadbaj o dobre oświetlenie i "luz operacyjny" w miejscu lakierowania, mi najczęściej jakieś błędy wychodziły właśnie przez kiepskie oświetlenie albo ciasnotę.


Dokładnie tak, a dodałbym tu jeszcze jedną ważną rzecz -> pośpiech, to często jest przyczyną w niedługim czasie korozji. :mrgreen: :wink:


Na górę
Post: czw mar 26, 2020 2:27 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kubanos pisze:
1. Dobry podkład cynkowy epoksydowy, wyschnięcie i dwie opcje. -> a. dobry poliuretan najlepiej z producenta epoksydu. b. Raptor, cobra, nakładana pędzlem, wałkiem, jest nawet raptor w sprayu, ale nie wiem czy dobrze to będzie z niego wychodziło.

Jako że w tym temacie całkowicie niewiedzący jestem. Więc pytanie z gatunku podstawowych:
Który to jest ten "dobry podkład cynkowy epoksydowy"?
I dobry poliuretan, który konkretnie?

W sklepie wiadomo polecą ten który akurat leży na magazynie...

kubanos pisze:
4. Hamereity, stalochrony i innne wynalazki na rdzę i co rajd pędzelkiem malować zadrapania :mrgreen: :wink:

Takie coś mam teraz i pare lat wytrzymało. Jedynka Neokor daje rade... ;)
kubanos pisze:
Bądź co bądź w cholerę roboty.


samo oczyszczenie to 1-2h, bagażnik jest z krwadratowych profili z bardzo niewielką ilością zakamarków.
Malowanie to już relax :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 26, 2020 3:17 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Używałem w grandzie tego :

epoksyd :
https://allegro.pl/oferta/interplus-256 ... 6490050505

Poliuretan :
https://allegro.pl/oferta/interthane-99 ... 6497339741


Trzyma póki co bardzo dobrze, gdzie wymalowałem tym progi wewnętrzne od spodu. Wiadomo błoto, woda, piach.. Póki co jest ok.

Na dużym forum również niejaki Zbowid też to mocno rekomenduje / ł


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl