suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 28, 2020 9:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Cześć. Szukam pomysłów na modyfikacje układu wydechowy coby nadać mojej 8v trochę brzmienia :lol:
Zdaje sobie sprawę, że dźwięku wielopunktu nie uzyskam bo ale jedno punkt może też potrafi jakoś chodzić :D

Jak na razie myślę zrobić przelot i na końcu tłumik z poloneza.
Jak macie u siebie?


Na górę
Post: śr kwie 29, 2020 8:36 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak wydech ma nie pierdzieć, to tłumiki przelotowe muszą być 2szt a najlepiej 3szt. Jeden z nich(najlepiej środkowy) musi mieć większą pojemność (dużą puszkę).
Dobrze jak jest jeden mały wydech na początku (np.imitacja katalizatora) potem na środku wydech przelotowy (jak największy) i na końcu pod zderzakiem znów mały przelotowy (np taki tuningowy z ładną końcówką)
Ogólnie trzeba unikać długich prostych odcinków rury bez tłumika, bo wtedy dźwięk jest metaliczny i pierdzący a nie basowy.
Nie jestem żadnym specem od wydechów ale kiedyś trochę o tym poczytałem. Zrobiłem już 3 układy wydechowe i chodzą ładnie.
Powyższy patent na 3 tłumiki jest np w tej V6: https://www.youtube.com/watch?v=Jq84Dirt80k&t=357s

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr kwie 29, 2020 6:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Radzik, a co powiesz na wypuszczenie wydechu pod ramą koło tylnego mocowania?


Na górę
Post: śr kwie 29, 2020 6:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Po co? Żeby nie robić kolanka nad mostem to bawić się w kolanka pod ramą?
Niby koło mocowania to blisko koła i nieczęsto się o coś zawadzi. Ale jednak jak się utopi w błocie porządnie to będzie się ciągnąć wydechem. Bez sensu moim zdaniem.

No ale nie do mnie pytanie było w sumie.


Na górę
Post: śr kwie 29, 2020 9:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Wszystkich uwagi są cenne. Coś wymyślę, mam tłumik z poloneza i tłumik taki mały na koniec tylko muszę to jakoś fajnie poukładać


Na górę
Post: czw kwie 30, 2020 10:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Maciek94 pisze:
Wszystkich uwagi są cenne. Coś wymyślę, mam tłumik z poloneza i tłumik taki mały na koniec tylko muszę to jakoś fajnie poukładać

Za kilka dni zamiast głównej dużej puchy w GV 2.5V6 będę wkładał tłumik z FSO , który wcześniej miałem zamontowany w GV 1.6 i było mrucząco ale nie jakoś nahalnie w porównaniu do serii.
Ciekawi mnie jak to będzie w 2.5 :mrgreen:
Mieliśmy wstawić rurkę zamiast tej dużej puchy ale stwierdziłęm , że może być zbyt agresywnie :?


Na górę
Post: czw kwie 30, 2020 12:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Ja u siebie mam tak jak na foto i w koncu spokoj z haczeniem w terenie. Na jałowych spoko, cicho, przy obrotach do 3000 troche glosno, ale da sie przeżyć, a powyzej 3000 miodzio :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw kwie 30, 2020 3:42 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Układ wydechowy kończący się po środku auta jak dla mnie bez sensu.

kwiatek.pl pisze:
...w GV 2.5V6 będę wkładał tłumik z FSO ...

A średnica rury nie będzie czasem mniejsza niż fabryczna w GV 2.5 ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt maja 01, 2020 3:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
radzik071 pisze:
Układ wydechowy kończący się po środku auta jak dla mnie bez sensu.

kwiatek.pl pisze:
...w GV 2.5V6 będę wkładał tłumik z FSO ...

A średnica rury nie będzie czasem mniejsza niż fabryczna w GV 2.5 ?

Akurat jest ta sama, wyślę foty jak będę pod autem...


Na górę
Post: pt maja 01, 2020 2:57 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kwiatek.pl pisze:
Akurat jest ta sama, wyślę foty jak będę pod autem...

A to jestem mocno zaskoczony. Wydawało mi się, że u mnie w 2.0 16v jest grubsza rura wydechu niż w polonezie 1.6.
Polonez 1.6 ma chyba 45mm wewnetrzna srednice.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl