suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Vitara 1.6 8v 3d zmota
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=20185
Strona 1 z 1

Autor:  Marszałek999 [ czw wrz 10, 2020 5:39 pm ]
Tytuł:  Vitara 1.6 8v 3d zmota

Witam.

Chciał bym zrobić zmote z vitary 3d blaszak.
Ten projekt nie będzie szybki z powodów finansowych ale chce to powoli zacząć ogarniać i mam kilka pytań:
I teraz moje pytanie czy ktoś robił takie coś mianowicie chciał bym obciąć cały tył myślę że gdzieś za slubkiem drzwi. Może ma ktoś jakieś foty jak by to zrobić czym zaslepic tylna pake a raczej dziurę za plecami kierowcy?
Chcial bym przełożyć chłodnice na tył jaka chłodnice polecacie z czego? Co będzie potrzebne jakąś dodatkową pompa? Chciał bym też obciąć przód caraz za grodzia bo i tak mam tak zgnity przód że tam już mało co zostało będę chciał też zrobić klatkę po wierzchu mile widziane foty co i jak. W planie będą też koła simexy 33 lub 35 cali ile trzeba podnieść budę co więcej będzie potrzebne?
Z w trakcie budowy napewno będę chciał zwolnić reduktor bo wiadomo 1.6 raczej nie pociągnie 33 czy 35 cali
Poloski mam od becki most stalowy obawiam się też trochę tego 1.6 bo już swoje przeszedł i też kolejne pytanie jak zwolnie reduktor na to najwolniejsze przełożenie to myślicie że 1.6 wystarczy czy szykować się na jakiś swap czy nie ma konieczności?
Jak sprawuje się wam sprzęgło przy zwolnionych reduktorach czy też mocno dostaje po pupie czy da radę czy szykować się ka kewlar?
Jaka polecacie wyciagarke do takiej zmotki? Chciał bym też by miała zapas a nie była tak nie za duża nie za mała
Temat chciałem założyć od nowa bo myślę że w trakcie budowy będę miał jeszcze jakieś pytania dla tego fajnie jak by był.
Cięcie mogę zaczynać i już ale chciał bym jakieś porady na start by nie pociąć budy tu gdzie nie trzeba.

Pozdrawiam wszystkich i czekam na pomoc

A tak PS
Jak zmoty przechodzą przegląd co trzeba spełnić na przeglądzie?

Autor:  KrystianT [ czw wrz 10, 2020 9:01 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

Marszałek999 pisze:
W planie będą też koła simexy 33 lub 35 cali ile trzeba podnieść budę
Dużym kołom przeszkadza brak miejsca w błotnikach/nadkolach, które jak piszesz chcesz wywalić, więc nie musisz robić bodyliftu... W zamian za wycięte błotniki będziesz musiał dać coś innego, co ograniczy chlapanie - są przepisy mówiące na ile koło ma być zakryte, ale z pamięci nie podam...
Marszałek999 pisze:
Jak zmoty przechodzą przegląd co trzeba spełnić na przeglądzie?
Tego to też jestem ciekaw :wink:

Autor:  Marszałek999 [ czw wrz 10, 2020 9:40 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

No nic może ktoś mający Zmote się wypowie na ten temat :)

Autor:  Chorwat [ czw wrz 10, 2020 10:01 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

Marszałek999 pisze:
czym zaslepic tylna pake a raczej dziurę za plecami kierowcy?

Ponoć tylna klapa z Cinquecento się sprawdza.

Autor:  mockba [ pt wrz 11, 2020 5:43 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

33-35 cali reduktor z vitary, most przedni Vitara i półosie ? Co wyjazd coś urwane a co 3 łańcuch w reduktora do wymiany. Budowa takiej zmoty skończy się na ciągłych awariach. A silnik ma za mało mocy i jazda to ciągła zamuła. Twój projekt to najgłupszy pomysł jaki możesz zrobić z vitary.

Autor:  Marszałek999 [ pt wrz 11, 2020 10:24 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

No nie wiem poloski becki most stalowy kosz z samuraja czy ja wiem czy to będzie się tak rwalo...

Autor:  Aandrzej3 [ ndz wrz 13, 2020 9:03 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

Mam 33 cale simex , 1.6 8v

Autor:  radzik071 [ wt wrz 29, 2020 11:15 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

Na wstępie to na początek, do takiego projektu, od razu odpuść sobie koła 35".
Max rozsądnie to Silverstone 33x10.5 (81cm/24cm) lub tańszy odpowiednik Insa Turbo Special Track 265/75R16 (81cm / 24cm).
To naprawdę kawał opony i w pomotanych Vitarach sprawdza się bardzo dobrze.
Tak to robi:
https://radzikone.pl/movie?fb=%2F502569209804724%2Fvideos%2F1403870329674603%2F
Ta konkretnie Vitara Kamila, na tych oponach Insa, wygrywa sporo imprez. Trzeba oczywiście przy takiej oponie uważać, więc jak jesteś takim terenowym bezmózgim Yeti jak ja, to półosie czy most, pourywasz w pierwszym terenie. Jeżeli jednak potrafisz jeździć, to można tak jak właśnie Kamil czy sporo innych "nienerwowych osób" z takimi Vitarami, jeździć kilka lat, wygrywać rajdy i ani razu nic nie urwać.
Czyli tu musisz sobie odpowiedzieć na pytanie:
potrafię? i motam Vitare 33"...
Czy Yeti? wkładaj mosty z Patrola czy Toyoty + 35"... :mrgreen:

Jeżeli chcesz zostać przy Vitarze to możesz przejrzeć temat budowy auta mojej żony bo jest tam kilka odpowiedzi na Twoje pytania: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=10355

Moja propozycja tak w skrócie:
-Silnik może zostać 1.6 (zawsze w przyszłości można sobie coś pomotać)
-Opony Insa Special Track 265/75R16 (81cm / 24cm)
-Lift zawieszenia 4" z przedłużanymi wahaczami przednimi i tylnymi = większy wykrzyż (opisane w temacie żony)
-Bodylift to zbędny balast jak i tak tniesz błotniki.
-półosie tylne i pochwa mostu z V6 lub GVI (główka mostu zostaje Twoja + minimum SpawLock a najlepiej ARB) (opisane w temacie żony)
-Półosie przednie minimum od GV 2.5V6 (opisane w temacie żony)
-Most przedni minimum ze stalową obudową i koszem 4 satelitowym (opisane w temacie żony) albo tylny przerobiony na przód.
-Reduktor zwolniony 4.24 (z takimi opona bez problemu wytrzymuje*) ______ *nie dotyczy Yeti :wink:
-Pompa wody oryginalny i chłodnica oryginalna na pakę + jakiś wiatrak... (opisane w temacie żony)
-wyciągarka dobra na start - tania i bardzo szybka to EWX-Q lub coś solidniejszego DWH9000

Przeczytaj ten temat żony i jak coś to śmiało pytaj.

Autor:  d3mox [ wt wrz 29, 2020 1:07 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

radzik071 pisze:
Na wstępie to na początek, do takiego projektu, od razu odpuść sobie koła 35".
Max rozsądnie to Silverstone 33x10.5 (81cm/24cm) lub tańszy odpowiednik Insa Turbo Special Track 265/75R16 (81cm / 24cm).
To naprawdę kawał opony i w pomotanych Vitarach sprawdza się bardzo dobrze.
Tak to robi:
https://radzikone.pl/movie?fb=%2F502569209804724%2Fvideos%2F1403870329674603%2F
Ta konkretnie Vitara Kamila, na tych oponach Insa, wygrywa sporo imprez. Trzeba oczywiście przy takiej oponie uważać, więc jak jesteś takim terenowym bezmózgim Yeti jak ja, to półosie czy most, pourywasz w pierwszym terenie. Jeżeli jednak potrafisz jeździć, to można tak jak właśnie Kamil czy sporo innych "nienerwowych osób" z takimi Vitarami, jeździć kilka lat, wygrywać rajdy i ani razu nic nie urwać.
Czyli tu musisz sobie odpowiedzieć na pytanie:
potrafię? i motam Vitare 33"...
Czy Yeti? wkładaj mosty z Patrola czy Toyoty + 35"... :mrgreen:

Jeżeli chcesz zostać przy Vitarze to możesz przejrzeć temat budowy auta mojej żony bo jest tam kilka odpowiedzi na Twoje pytania: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=10355

Moja propozycja tak w skrócie:
-Silnik może zostać 1.6 (zawsze w przyszłości można sobie coś pomotać)
-Opony Insa Special Track 265/75R16 (81cm / 24cm)
-Lift zawieszenia 4" z przedłużanymi wahaczami przednimi i tylnymi = większy wykrzyż (opisane w temacie żony)
-Bodylift to zbędny balast jak i tak tniesz błotniki.
-półosie tylne i pochwa mostu z V6 lub GVI (główka mostu zostaje Twoja + minimum SpawLock a najlepiej ARB) (opisane w temacie żony)
-Półosie przednie minimum od GV 2.5V6 (opisane w temacie żony)
-Most przedni minimum ze stalową obudową i koszem 4 satelitowym (opisane w temacie żony) albo tylny przerobiony na przód.
-Reduktor zwolniony 4.24 (z takimi opona bez problemu wytrzymuje*) ______ *nie dotyczy Yeti :wink:
-Pompa wody oryginalny i chłodnica oryginalna na pakę + jakiś wiatrak... (opisane w temacie żony)
-wyciągarka dobra na start - tania i bardzo szybka to EWX-Q lub coś solidniejszego DWH9000

Przeczytaj ten temat żony i jak coś to śmiało pytaj.



A czy przedłużenie wahaczy tylnych coś da w lifcie 4-5"?
I drugie rzecz, jeżeli przedłuży się tylne wahacze to wtedy gniazda sprężyn nie będą w osi, co z tym zrobić? I ewentualnie o ile przedłużyć i w jaki sposób?

Autor:  radzik071 [ wt wrz 29, 2020 3:10 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

Pierwszy raz motałem dłuższe wahacze, amory, dystanse itp na tył, po to aby zmieścić opony Insa 265/75R16 do fabrycznych nadkoli tej Vitary:
https://youtu.be/gSkM9hT978I
Wykrzyż jest dużo większy niż przy standardowym lifcie 4" (amory dłuższe o 16cm od OE!) a przesunięcie jest niewielkie i główka mostu jest pod innym kątem, więc sprężyny dalej pasują.
To wszystko zależy od tego jakiej długości i skoku zastosujesz amortyzatory. Motanie zawieszenie, tak żeby to wszystko była jak należy, to nie taka prosta sprawa. Nie napiszę Ci tego w dwóch zdaniach :wink:
Jak chcesz prosto, to napisz do Justyny na mail to Ci napisze ile takie wahacze itp kosztują w zestawie na gotowo: kontakt@radzikone.pl

PS.
Tu Vitara Justynki na pierwszych testach w terenie:
https://youtu.be/RROY1BDJPEs
(Vitara 3d 1.6 8v + zawias 4" + buda 2" + most stal i półosie GV2.5V6 + Insa 265/75R16 + chłodnica OE na pace. --> reduktor i most tylny oryginalny).

Autor:  d3mox [ śr wrz 30, 2020 11:42 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

To daj mi znać na PW ile kosztuję u Ciebie same przedłużane wahacze i jakieś fotki byś pokazał ;)

Autor:  radzik071 [ śr wrz 30, 2020 2:48 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8v 3d zmota

Nie ma samych wahaczy, jest cały kit na tył (wahacze + amory + dystans sierżana + dystans wału + gniazda sprężyn).
Jak chcesz znać szczegóły i ceny, dostępności itp to pisz do Justyny na mail.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/