suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 10, 2020 5:39 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 20, 2020 5:29 pm
Posty: 5
Silnik: 1.6 8v
Model: Vitara
Rok prod.: 1994
Witam.

Chciał bym zrobić zmote z vitary 3d blaszak.
Ten projekt nie będzie szybki z powodów finansowych ale chce to powoli zacząć ogarniać i mam kilka pytań:
I teraz moje pytanie czy ktoś robił takie coś mianowicie chciał bym obciąć cały tył myślę że gdzieś za slubkiem drzwi. Może ma ktoś jakieś foty jak by to zrobić czym zaslepic tylna pake a raczej dziurę za plecami kierowcy?
Chcial bym przełożyć chłodnice na tył jaka chłodnice polecacie z czego? Co będzie potrzebne jakąś dodatkową pompa? Chciał bym też obciąć przód caraz za grodzia bo i tak mam tak zgnity przód że tam już mało co zostało będę chciał też zrobić klatkę po wierzchu mile widziane foty co i jak. W planie będą też koła simexy 33 lub 35 cali ile trzeba podnieść budę co więcej będzie potrzebne?
Z w trakcie budowy napewno będę chciał zwolnić reduktor bo wiadomo 1.6 raczej nie pociągnie 33 czy 35 cali
Poloski mam od becki most stalowy obawiam się też trochę tego 1.6 bo już swoje przeszedł i też kolejne pytanie jak zwolnie reduktor na to najwolniejsze przełożenie to myślicie że 1.6 wystarczy czy szykować się na jakiś swap czy nie ma konieczności?
Jak sprawuje się wam sprzęgło przy zwolnionych reduktorach czy też mocno dostaje po pupie czy da radę czy szykować się ka kewlar?
Jaka polecacie wyciagarke do takiej zmotki? Chciał bym też by miała zapas a nie była tak nie za duża nie za mała
Temat chciałem założyć od nowa bo myślę że w trakcie budowy będę miał jeszcze jakieś pytania dla tego fajnie jak by był.
Cięcie mogę zaczynać i już ale chciał bym jakieś porady na start by nie pociąć budy tu gdzie nie trzeba.

Pozdrawiam wszystkich i czekam na pomoc

A tak PS
Jak zmoty przechodzą przegląd co trzeba spełnić na przeglądzie?


Na górę
Post: czw wrz 10, 2020 9:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
Marszałek999 pisze:
W planie będą też koła simexy 33 lub 35 cali ile trzeba podnieść budę
Dużym kołom przeszkadza brak miejsca w błotnikach/nadkolach, które jak piszesz chcesz wywalić, więc nie musisz robić bodyliftu... W zamian za wycięte błotniki będziesz musiał dać coś innego, co ograniczy chlapanie - są przepisy mówiące na ile koło ma być zakryte, ale z pamięci nie podam...
Marszałek999 pisze:
Jak zmoty przechodzą przegląd co trzeba spełnić na przeglądzie?
Tego to też jestem ciekaw :wink:

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: czw wrz 10, 2020 9:40 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 20, 2020 5:29 pm
Posty: 5
Silnik: 1.6 8v
Model: Vitara
Rok prod.: 1994
No nic może ktoś mający Zmote się wypowie na ten temat :)


Na górę
Post: czw wrz 10, 2020 10:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Marszałek999 pisze:
czym zaslepic tylna pake a raczej dziurę za plecami kierowcy?

Ponoć tylna klapa z Cinquecento się sprawdza.


Na górę
Post: pt wrz 11, 2020 5:43 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
33-35 cali reduktor z vitary, most przedni Vitara i półosie ? Co wyjazd coś urwane a co 3 łańcuch w reduktora do wymiany. Budowa takiej zmoty skończy się na ciągłych awariach. A silnik ma za mało mocy i jazda to ciągła zamuła. Twój projekt to najgłupszy pomysł jaki możesz zrobić z vitary.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: pt wrz 11, 2020 10:24 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 20, 2020 5:29 pm
Posty: 5
Silnik: 1.6 8v
Model: Vitara
Rok prod.: 1994
No nie wiem poloski becki most stalowy kosz z samuraja czy ja wiem czy to będzie się tak rwalo...


Na górę
Post: ndz wrz 13, 2020 9:03 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw mar 14, 2019 5:33 pm
Posty: 5
Silnik: 1.6 16v
Model: cabrio 1.6 jlx
Rok prod.: 1996
Mam 33 cale simex , 1.6 8v


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt wrz 29, 2020 11:15 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Na wstępie to na początek, do takiego projektu, od razu odpuść sobie koła 35".
Max rozsądnie to Silverstone 33x10.5 (81cm/24cm) lub tańszy odpowiednik Insa Turbo Special Track 265/75R16 (81cm / 24cm).
To naprawdę kawał opony i w pomotanych Vitarach sprawdza się bardzo dobrze.
Tak to robi:
https://radzikone.pl/movie?fb=%2F502569209804724%2Fvideos%2F1403870329674603%2F
Ta konkretnie Vitara Kamila, na tych oponach Insa, wygrywa sporo imprez. Trzeba oczywiście przy takiej oponie uważać, więc jak jesteś takim terenowym bezmózgim Yeti jak ja, to półosie czy most, pourywasz w pierwszym terenie. Jeżeli jednak potrafisz jeździć, to można tak jak właśnie Kamil czy sporo innych "nienerwowych osób" z takimi Vitarami, jeździć kilka lat, wygrywać rajdy i ani razu nic nie urwać.
Czyli tu musisz sobie odpowiedzieć na pytanie:
potrafię? i motam Vitare 33"...
Czy Yeti? wkładaj mosty z Patrola czy Toyoty + 35"... :mrgreen:

Jeżeli chcesz zostać przy Vitarze to możesz przejrzeć temat budowy auta mojej żony bo jest tam kilka odpowiedzi na Twoje pytania: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=10355

Moja propozycja tak w skrócie:
-Silnik może zostać 1.6 (zawsze w przyszłości można sobie coś pomotać)
-Opony Insa Special Track 265/75R16 (81cm / 24cm)
-Lift zawieszenia 4" z przedłużanymi wahaczami przednimi i tylnymi = większy wykrzyż (opisane w temacie żony)
-Bodylift to zbędny balast jak i tak tniesz błotniki.
-półosie tylne i pochwa mostu z V6 lub GVI (główka mostu zostaje Twoja + minimum SpawLock a najlepiej ARB) (opisane w temacie żony)
-Półosie przednie minimum od GV 2.5V6 (opisane w temacie żony)
-Most przedni minimum ze stalową obudową i koszem 4 satelitowym (opisane w temacie żony) albo tylny przerobiony na przód.
-Reduktor zwolniony 4.24 (z takimi opona bez problemu wytrzymuje*) ______ *nie dotyczy Yeti :wink:
-Pompa wody oryginalny i chłodnica oryginalna na pakę + jakiś wiatrak... (opisane w temacie żony)
-wyciągarka dobra na start - tania i bardzo szybka to EWX-Q lub coś solidniejszego DWH9000

Przeczytaj ten temat żony i jak coś to śmiało pytaj.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt wrz 29, 2020 1:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
Na wstępie to na początek, do takiego projektu, od razu odpuść sobie koła 35".
Max rozsądnie to Silverstone 33x10.5 (81cm/24cm) lub tańszy odpowiednik Insa Turbo Special Track 265/75R16 (81cm / 24cm).
To naprawdę kawał opony i w pomotanych Vitarach sprawdza się bardzo dobrze.
Tak to robi:
https://radzikone.pl/movie?fb=%2F502569209804724%2Fvideos%2F1403870329674603%2F
Ta konkretnie Vitara Kamila, na tych oponach Insa, wygrywa sporo imprez. Trzeba oczywiście przy takiej oponie uważać, więc jak jesteś takim terenowym bezmózgim Yeti jak ja, to półosie czy most, pourywasz w pierwszym terenie. Jeżeli jednak potrafisz jeździć, to można tak jak właśnie Kamil czy sporo innych "nienerwowych osób" z takimi Vitarami, jeździć kilka lat, wygrywać rajdy i ani razu nic nie urwać.
Czyli tu musisz sobie odpowiedzieć na pytanie:
potrafię? i motam Vitare 33"...
Czy Yeti? wkładaj mosty z Patrola czy Toyoty + 35"... :mrgreen:

Jeżeli chcesz zostać przy Vitarze to możesz przejrzeć temat budowy auta mojej żony bo jest tam kilka odpowiedzi na Twoje pytania: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=10355

Moja propozycja tak w skrócie:
-Silnik może zostać 1.6 (zawsze w przyszłości można sobie coś pomotać)
-Opony Insa Special Track 265/75R16 (81cm / 24cm)
-Lift zawieszenia 4" z przedłużanymi wahaczami przednimi i tylnymi = większy wykrzyż (opisane w temacie żony)
-Bodylift to zbędny balast jak i tak tniesz błotniki.
-półosie tylne i pochwa mostu z V6 lub GVI (główka mostu zostaje Twoja + minimum SpawLock a najlepiej ARB) (opisane w temacie żony)
-Półosie przednie minimum od GV 2.5V6 (opisane w temacie żony)
-Most przedni minimum ze stalową obudową i koszem 4 satelitowym (opisane w temacie żony) albo tylny przerobiony na przód.
-Reduktor zwolniony 4.24 (z takimi opona bez problemu wytrzymuje*) ______ *nie dotyczy Yeti :wink:
-Pompa wody oryginalny i chłodnica oryginalna na pakę + jakiś wiatrak... (opisane w temacie żony)
-wyciągarka dobra na start - tania i bardzo szybka to EWX-Q lub coś solidniejszego DWH9000

Przeczytaj ten temat żony i jak coś to śmiało pytaj.



A czy przedłużenie wahaczy tylnych coś da w lifcie 4-5"?
I drugie rzecz, jeżeli przedłuży się tylne wahacze to wtedy gniazda sprężyn nie będą w osi, co z tym zrobić? I ewentualnie o ile przedłużyć i w jaki sposób?


Na górę
Post: wt wrz 29, 2020 3:10 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Pierwszy raz motałem dłuższe wahacze, amory, dystanse itp na tył, po to aby zmieścić opony Insa 265/75R16 do fabrycznych nadkoli tej Vitary:
https://youtu.be/gSkM9hT978I
Wykrzyż jest dużo większy niż przy standardowym lifcie 4" (amory dłuższe o 16cm od OE!) a przesunięcie jest niewielkie i główka mostu jest pod innym kątem, więc sprężyny dalej pasują.
To wszystko zależy od tego jakiej długości i skoku zastosujesz amortyzatory. Motanie zawieszenie, tak żeby to wszystko była jak należy, to nie taka prosta sprawa. Nie napiszę Ci tego w dwóch zdaniach :wink:
Jak chcesz prosto, to napisz do Justyny na mail to Ci napisze ile takie wahacze itp kosztują w zestawie na gotowo: kontakt@radzikone.pl

PS.
Tu Vitara Justynki na pierwszych testach w terenie:
https://youtu.be/RROY1BDJPEs
(Vitara 3d 1.6 8v + zawias 4" + buda 2" + most stal i półosie GV2.5V6 + Insa 265/75R16 + chłodnica OE na pace. --> reduktor i most tylny oryginalny).

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr wrz 30, 2020 11:42 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
To daj mi znać na PW ile kosztuję u Ciebie same przedłużane wahacze i jakieś fotki byś pokazał ;)


Na górę
Post: śr wrz 30, 2020 2:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie ma samych wahaczy, jest cały kit na tył (wahacze + amory + dystans sierżana + dystans wału + gniazda sprężyn).
Jak chcesz znać szczegóły i ceny, dostępności itp to pisz do Justyny na mail.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl