suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:55 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 25, 2009 2:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
No więc pojeździłem sobie Suzią po łatwym terenie sprawdzając parę dni temu swoją hipotezę o możliwości dotarcia z centrum Gdańska do Osowy z pominięciem wszystkich możliwych zakorkowanych ulic typu Kartuska, Słowackiego i Spacerowa. Udało sie przejechać przez stary poligon pomiędzy Kartuską i Słowackiego - potem już prościzna. Tyle, że benzyny poszło tyle co w obie strony, ale co tam fajnie było ;-)

Przy okazji jednak, gdy drogę zatarasował mi jakiś samochód i przez parę minut nie chciał zjechać na bok (coś tam robili jakąś dziwną maszyną) zauważyłem pewien problem.

Zacząłem wycofywać samochód po ciemnej, krętej i wąskiej polnej drodze. Do dyspozycji tylko światło cofania a tu ciemno choć oko wykol. Dodałem przeciwmgielne tylne ale z fotela kierowcy i tak niewiele widać i gdyby przy drodze "wyrósł" jakiś pniak (a ja zjechałbym choćby na milimetr z krętej drogi gruntowej) to skasowałbym sobie zderzak - lub mocno go porysował. Zreszta niby zrobili mi okuliści patrzałki ale trochę jakby nie do końca, coś chcą jeszcze laserem wypalać.


Wniosek jest prosty - potrzebuję silnego światła oświetlającego drogę z tyłu pojazdu, pozwalającego na szybkie i bezpieczne cofanie po drogach gruntowych.

Czy dowolne "dodawanie" oświetlenia zgodnie z widzimisię kierowcy nie jest przypadkiem zabronione?
Słyszałem, że policja czepia sie nawet za niewłaściwe żarówki (podobno np. halogenów zakazali?????).

I btw - są jakieś rozwiązania techniczne i ile trzeba wybulic?

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr lis 25, 2009 6:58 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Najlepsze rozwiązanie to kwadratowy Wesem.Lampa robocza,chyba najbardziej popularna. Ja mam na klapie nad klamką. 35,- do tego wyłącznik,przekaźnik,troche kabla i robi. Widziałem też motowane w mocowaniu koła zapasowego. Policja? Niewiem, żona przynajmniej się nie czepiała... :wink: Ale jak to jest oświetlenie robocze to chyba nie powinno być problemu.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lis 25, 2009 7:15 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
dokładnie, problem może być z przodem
co do tylnej lampy ... wątpie aby się czepiali

załóż jakiś dodatkowe oświetlenie, najlepsze będą włąśnie lampy robocze np
http://www.allegro.pl/item821281696_halogenowa_lampa_robocza_wesem.html
dają rozproszone światło ...
najprościej podłączyć pod cofania ...
trudniejsza wersja z przełącznikiem w kabinie

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: śr lis 25, 2009 7:19 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
:shock: Przepłaciłem 8zł... :wink: Wersja z osobnym wyłącznikiem dla mnie perzynjamniej lepsza. Mam podłączone bezpośrednio z aku i mogę zaświecić w kazdej chwili. Schemat takiego podłączenia ściągnąłem z neta. Nawet proste jak dla laika.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lis 25, 2009 7:28 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 23, 2009 4:29 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Katowice, Ustroń, Istebna
dokładnie, jeżeli są podpięte jako oświetlenie robocze nie ma specjalnych wymagań. Należy pamiętać tylko, że muszą mieć osobny włącznik, niezależny od innych świateł.
Można też podpiąć pod światło cofania (max 2 światła cofania dla aut do 3,5t), ale tam już jest określona wysokość zamocowania (250-1200) i nie powinny oślepiać innych kierowców.
Według przepisów nie ma ograniczenia co do rodzaju źródła światła (nie ważne czy to HID, halogen, dioda lub inna karbidówka), czepiać się mogą jeżeli korpus jest dostosowany do innych żarówek niż są naprawdę (głównie chodzi o mody zwykłych lamp na HID), choć uważam, że skoro to są lampy robocze to nie będzie problemu. Ma spełniać tylko warunek osobnego włącznika (przypadek I) lub włączać się tylko wtedy gdy wsteczny (przypadek II). Osobiście jak już miałbym bawić się w takie rozwiązanie to podpinał się pod wsteczny z możliwością wyłącznia, ot taki kombo.


przy podpięciu bezpośrednio z aku trzeba uważać, bo jednak przy wyłączonym silniku nawet jeden halogen potrafi szybko akusa wyczerpać. jakby nie było to jest ponad 4A.

aa danych nie wyssałem z palca tylko to jest w załączniku do dziennika ustaw "Prawo o ruchu drogowym"

_________________
bulwarówka, ale coś się zmieni...


Na górę
Post: śr lis 25, 2009 8:05 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
potwierdzam - kwadratowe wesemy, bodajże LKR5 bardzo fajnie działają - mam 2 z tyłu włączane w sposób niezależny ("prosto z aku") zamocowane tuż pod tylną szybą - problem braku widoczności się rozwiązał ;)

a zamontowane mam tak (słabo, ale coś tam widać):
Obrazek
Obrazek

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lis 25, 2009 9:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Dzieki za info - tyle, że rzeczywiście muszę pogłówkować jak to osadzić. Suzia ma wprawdzie 10 lat ale była mało jeżdzona i jest ogólnie śliczna - biały lakier, czarne detale wykończenia, zadnej rdzy z wierzchu (i praktycznie nic pod spodem). Reflektory pasują do tego kolorystycznie tyle że gorzej z ewentualnym wspornikiem pod nie. Żal byłoby Ją [;-)] dziurawić. Po prawej stronie klapy są dwie śruby do podtrzymania koła zapasowego - teoretycznie dałoby się dodać tam jakąś kształtkę, choć jest tam raczej ciasno między klapą a kołem. Suzia ma też relingi dachowe - może znajdę cóś do przykręcenia świateł na dachu?

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr lis 25, 2009 11:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
E tam - ja mam fajniej - tu troche widac:
http://picasaweb.google.pl/kosciej/Offr ... 5456537938

A z przodu mam tak:
http://picasaweb.google.pl/kosciej/Offr ... 4810951858

te dwa w srodku to robocze, te dwa po zewnetrznych to drogowe.

PS. Z GD jestes? Musisz kiedys wpasc, jak bedziemy sobie jezdzic.
PS2 - Nie to nie ja :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr lis 25, 2009 11:27 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
eee tam - 1dno LKR5 z tyłu słabo robi, nie doświetla boków i można ładnie drzewo wykosić np. błotnikiem z prawej strony - miałem podobnie - polecam jednak 2 po skosie ... ;) jeśli jednak zdecydujesz się na jedno, to można fajnie zamontować na kole zapasowym, a dokładniej, na mocowaniu koła zapasowego przy jednoczesnym posiadaniu owego koła.
co do roboczych z przodu - prawda, że przydatne - szykuję się, żeby dołożyć, bo mam na razie 2x p-mgielne i 2x drogowe. Do tego 2x robocze po skosie i będzie poezja :D
PS: kosciej ma racje, ocenisz co i jak ... bo patenty na mocowania też swoiste i nieinwazyjne :lol:
PS2: a kto to może być ... :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lis 26, 2009 12:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
kosciej pisze:
E tam - ja mam fajniej - tu troche widac:
http://picasaweb.google.pl/kosciej/Offr ... 5456537938
A z przodu mam tak:
http://picasaweb.google.pl/kosciej/Offr ... 4810951858
te dwa w srodku to robocze, te dwa po zewnetrznych to drogowe.

Z przodu Suzia ma fabryczne przeciwmglaki, które doświetlają ładnie pobocze i po zapaleniu drogowych na ciemnych dróżkach jest IMHO OK. Tak jak patrzę na alledrogo, to są jeszcze jakieś patenty na magnesy lub przyssawki ale drogie, ciężkie i boję się że pospada. Z kolei te Wesemy - pewnie dobre ale jakieś takie... zgrzebne. Może to dziwnie zabrzmi ale chce, zeby to ładnie wyglądało. Może poprzeczka na relingach załatwi problem - muszę w jakimś sklepie to pooglądać.

kosciej pisze:
PS. Z GD jestes? Musisz kiedys wpasc, jak bedziemy sobie jezdzic.


Chętnie, choć w AŻ takie błoto jak Wy się "taplacie" na załączonych obrazkach to Suzi mi żal wtapiać - pewnie będę jeździł po jakiś wariantowych trasach dla amatorów albo tylko popatrzę.
Na razie mam tylko jedną ;-)
Za dwa trzy tygodnie będę miał wreszcie pare wolnych weekendów to się przypomnę.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: czw lis 26, 2009 8:46 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No coś Ty - to jest naprawdę lajt... Ja moją Vitą jeżdżę codzień do pracy, mam czysto w środku, wszystkie wygłuszenia też mam... Więc spokojnie - takie małe błotko nie jest straszne :wink:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt lis 27, 2009 6:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
kosciej pisze:
No coś Ty - to jest naprawdę lajt... Ja moją Vitą jeżdżę codzień do pracy, mam czysto w środku, wszystkie wygłuszenia też mam... Więc spokojnie - takie małe błotko nie jest straszne :wink:


Fakt, dziś w sposób niezamierzony wpadłem w takie błoto skracając sobie drogę do pracy przez pole za domem,
O - tu jest teraz droga:
http://tinyurl.com/ycfwst7

Suzia stawała bokiem, wpadała w koleiny ale nic nie odpadło, tylko pobrudziła sobie trochę brzuszek ;-)

pozdrawiam
vB

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pt lis 27, 2009 11:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
vonBraun pisze:

Suzia stawała bokiem, wpadała w koleiny ale nic nie odpadło, tylko pobrudziła sobie trochę brzuszek ;-)


A co by miało odpaść :shock:
Nic się nie stanie - więcej wiary w sprzęt życzę :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl