suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klimatyzacja
Post: pt lip 01, 2011 3:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:25 pm
Posty: 274
Witam,
czy ktoś przekładał jakąś demontowaną klimatyzację do vitary która takowej seryjnie nie miała ?
Nie mam zupełnie pojęcia jak to jest skonstruowane, czy będzie trzeba coś ciąć przerabiać..
Dość często wyruszam w trasy 500km przez nasz piękny kraj jazda bez klimy jest dość męcząca, a mam okazję kupić komplet z demontażu za 300zł, na co zwrócić uwagę?

_________________
BYŁA: Vitara Long V6, 95r LPG, Zawieszenie, zderzaki Hunter


Na górę
Post: pt lip 01, 2011 10:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
Witam. Pierwsze Za 300 zł na pewno nie jest kompletna klimatyzacja .A więc tak
- chłodnica zewnętrzna wraz z wentylatorem i przewodami oraz z odstojnikiem
- kompresor wraz z przewodami
- chłodnica wewnętrzna wraz z nagrzewnicą plus obudowa ( broń Boże nie wersje Angielską gdyż wyprowadzenia idą w drugą stronę )
- kompletna instalacja elektryczna
- plastik który nakłada sie na suwaki do wentylacji ( w wersji z klimatyzacją jest wmontowany przycisk załanczający )
- dużo dużo czasu ( całkowity demontaż deski rozdzielczej )


Jeśli chodzi o instalację elektryczną to jest problem gdyż ci którzy rozbierają samochody ( istne hieny ) ucinają jak leci a parę przewodów jest wpiętych w istniejącą instalację i póżniej nie wiadomo jak to ma być połączone ( a na schematach co model to inaczej )
Pozdrawiam Jarek

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: pt lip 01, 2011 10:44 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
w przypadku vitary long v6 i cabrio 2.0 instalacja od klimatyzacji jest puszczona osobna wiaozka, nie ma ani jednego styku wiazka auta, w kostce ebzpiecznikow jest miejsce na kabelek w komorze silnika, wpinamy masy, montujemy przkeanziki, silnik, rurki, pompe, parownik, skraplacz, osuszacz, pod desk eciagniemy kabelki i wpinamy, wyrywamy zaslepke wylacznika, nabijamy i bangla, za 300 zlotych to sprezarki sprawnej mozesz nie kupic . . . generalnei ksozt elementow to okolo tysiac zlotych, trudno nei jest, ale wazne zebys dostal wszystkei elementy

_________________
EVitara


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 8:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
Nooo w longu to nie wiem jak jest ale w krótkiej tak trzeba zrobić ( sam zakładałem ) . Tak czy siak 300 zł to na,, waciki'' :) :D
Ps- a jak co to mam jeszcze zewnetrzną chłodnice i kompresor :mrgreen: ( został mi po wymianie silnika )

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 7:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:25 pm
Posty: 274
Więc mnie trochę na ziemie sprowadziliście chłopaki.. chociaż vaiker mnie trochę pocieszył z tą elektryką.
Muszę więc dobrze się zastanowić, pogrzebać w necie i zajrzeć co mogę zrobić. Bo klima by się przydała zdecydowanie, a wspomniane 1000zł jest tego warte.:)

_________________
BYŁA: Vitara Long V6, 95r LPG, Zawieszenie, zderzaki Hunter


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 10:44 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
to zalezy komu jak zalezy na tym aucie, rownie dobrze mozesz kupic cale auto za 5 tysiakow paroletnie i miec klime, abs i inne cenzura, ja sobie robi epomnik chyba, bo nawet procz klimy do CABRIO ABS dokladam, coz, jedni graja na konsolach do gier, inni spedzaja wieczory ogladajac mecze, ja akurat sobie robie modyfikacje, klima si eprzydaje, tysiak to troche sporo, ale jak nie sprzedam bordowej vitary w ciagu 2 miesiecy to poleci na czesci, a wtedy caly komplet do v6 klimki sprawnej bedzie do pchniecia . . .

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 3:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:25 pm
Posty: 274
vaiker pisze:
to zalezy komu jak zalezy na tym aucie, rownie dobrze mozesz kupic cale auto za 5 tysiakow paroletnie i miec klime, abs i inne cenzura, ja sobie robi epomnik chyba, bo nawet procz klimy do CABRIO ABS dokladam, coz, jedni graja na konsolach do gier, inni spedzaja wieczory ogladajac mecze, ja akurat sobie robie modyfikacje, klima si eprzydaje, tysiak to troche sporo, ale jak nie sprzedam bordowej vitary w ciagu 2 miesiecy to poleci na czesci, a wtedy caly komplet do v6 klimki sprawnej bedzie do pchniecia . . .


To czekam na info jak coś:)

_________________
BYŁA: Vitara Long V6, 95r LPG, Zawieszenie, zderzaki Hunter


Na górę
Post: ndz cze 08, 2014 1:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 10, 2010 11:03 am
Posty: 44
Witam. Czy mógłby mi ktoś napisać jak działa klimatyzacja w Vitarze pierwszej generacji? Mam autko z 1993 roku z fabryczną klimatyzacją. Po naciśnięciu klawisza ze śnieżynką (pod suwakiem wentylatora) słychać pyknięcie przekaźnika. Jednak sprzęgło elektromagnetyczne nie załącza sprężarki.
Czy jest jeszcze coś po drodze jakiś sterownik? Czy np. brak czynnika może skutkować tym, że koło pasowe sprężarki się nie za sprzęgli? Zanim zacznę działać chciałbym sprawdzić czy elektrycznie i mechanicznie wszystko działa.

Klimatyzacja jest na czynnik R12 (przynajmniej tak wynika z naklejki obok zamka maski) więc nie do nabicia, a żeby przerobić na R134 (widziałem taką w moim niedoszłym longu 1,6 16V z 1995) to nawet nie wiem jakie części są inne.

Pytam ponieważ nie chcę wyważać otwartych drzwi. Ostatnio z niewiedzy jak w Vitarze działa wskaźnik paliwa niepotrzebnie rozbierałem zegary, czyściłem mechanizm alkoholem izopropylowym, smarowałem oś WD40, a mimo to nie chciał wracać po wyłączeniu zapłonu na "0" jak wskaźnik temperatury. W każdym aucie jakie posiadałem wskaźniki spadały na "0" i do tego byłem przyzwyczajony, a takie nieznane mi zachowanie odczytałem jako usterkę. Dopiero człowiek od którego kupiłem nowe przełączniki sterowania elektrycznymi szybami uświadomił mnie, że Vitara tak ma.


Na górę
Post: ndz cze 08, 2014 7:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Zamiennik R12 też Ci nabiją.
A niektórzy nabijają R134 :)
Przekaźnik to osobno, a osobno sprzęgło na klimie.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt kwie 07, 2015 10:11 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 1:46 pm
Posty: 4
Marek81 pisze:
Witam. Czy mógłby mi ktoś napisać jak działa klimatyzacja w Vitarze pierwszej generacji? Mam autko z 1993 roku z fabryczną klimatyzacją. Po naciśnięciu klawisza ze śnieżynką (pod suwakiem wentylatora) słychać pyknięcie przekaźnika. Jednak sprzęgło elektromagnetyczne nie załącza sprężarki.
Czy jest jeszcze coś po drodze jakiś sterownik? Czy np. brak czynnika może skutkować tym, że koło pasowe sprężarki się nie za sprzęgli? Zanim zacznę działać chciałbym sprawdzić czy elektrycznie i mechanicznie wszystko działa.

Klimatyzacja jest na czynnik R12 (przynajmniej tak wynika z naklejki obok zamka maski) więc nie do nabicia, a żeby przerobić na R134 (widziałem taką w moim niedoszłym longu 1,6 16V z 1995) to nawet nie wiem jakie części są inne.

Pytam ponieważ nie chcę wyważać otwartych drzwi. Ostatnio z niewiedzy jak w Vitarze działa wskaźnik paliwa niepotrzebnie rozbierałem zegary, czyściłem mechanizm alkoholem izopropylowym, smarowałem oś WD40, a mimo to nie chciał wracać po wyłączeniu zapłonu na "0" jak wskaźnik temperatury. W każdym aucie jakie posiadałem wskaźniki spadały na "0" i do tego byłem przyzwyczajony, a takie nieznane mi zachowanie odczytałem jako usterkę. Dopiero człowiek od którego kupiłem nowe przełączniki sterowania elektrycznymi szybami uświadomił mnie, że Vitara tak ma.



odgrzebuje, ale moze omus sie sprzyda
czeo padaja cewki elektromagnesow na kompresorze ale w ukladzie elektrycznym podstawowym musi byc jeszcze czujnik cisnienia gazu. od czujnika rowniez zalezy czy klima sie wlaczy.
do pelnego poprawnego dzialania potrzeba kompresora, czujnika cisnienia lub regulatora cisniena, przekaznik do wlaczania cewki kompresora, pstryczek do zalaczania przekaznika


Na górę
Post: wt mar 22, 2016 7:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Minęło pare lat więc może się coś zmieniło.
Jak się klasuje dostępność, ceny i cena roboty za ekskluzywną klimę do vitki 97 2.0 V6?

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: wt mar 14, 2017 9:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz mar 12, 2017 5:28 pm
Posty: 113
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 1.8T 180Hp 4"
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
witam ma ktos schemat klimatyzacji wiazki? kupilem do 1,6 ale wiazka jest odcieta i mam sam komputer od klimatyzacji


Na górę
Post: pt lut 03, 2023 12:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lis 13, 2021 1:33 pm
Posty: 16
Silnik: 2.0 HDI
Model: Vitara I
Rok prod.: 2002
Panowie mam problem z klimą. Nie działa wentylator zewnętrzny. Na początku dodam że chodzi o Vitare Santane 3d 2002r, silnik 2.0 HDI.
Pierwszy objawem było, "wejście" wentylatora na drugi bieg, kiedy klimatyzacja była wyłączona, lub przy wyłączonym motorze. Na próbę poszedłem do sklepu na 20 minut, po przyjściu wentylator dalej napitala. Postanowiłem wyjąć bezpiecznik ze skrzynki silnikowej 50A, by uniknąć rozładowania aku. Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i przy okazji postanowiłem zbadać co się dzieje z tym fantem, tym razem wentylator ani drgnie, oczywiscie bezpiecznik włożony na swoje miejsce. Poruszałem przekaźnikiem co tam cyka w rejonie wentylatora, ale dalej nic. Wymienie więc przekaźnik na początek, dane przekaźnika to NAGARES RLP/52-12. Niestety same używki, idzie cos znaleźć odpowiedniego ale nowego?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl