suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=7504
Strona 1 z 1

Autor:  Flame76 [ śr mar 28, 2012 7:50 pm ]
Tytuł:  Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty

Witam wszystkich,
Moja "śliczna" już śmiga gdzieś na południu u nowego Pana. Teraz pomykam wielgachnym i cudownym L200, które skutecznie ociera łzy i zapełnia lukę po Vitarce.

Ale u mnie Vitara to dobro rodzinne, więc drugim egzemplarzem od kliku lat śmiga ma mój brat.
Jest to krótka Vitara cabrio, 1.6 16V z 1998r. z automatyczną skrzynią biegów (zabawne - tylko trzy biegi).

Problem z nią odkąd pamiętam jest zasadniczo tylko jeden strasznie wysokie obroty na biegu jałowym. Ustawicznie ponad 2000obr i nie chce być mniej.
Prób naprawy było już sporo, aż trudno wymienić co było już regulowane, wymieniane, naprawiane - bez skutku.
Komputery, przewody, regulacje... nic.
Może macie jakieś sugestie, które bratu przekażę?
Jeśli slaw czyta tego posta, to może mógłby w wolnej chwili zerknać na auto i ocenić, będę ogromnie wdzięczna.

Oprócz tego potrzebny nam jest ostatni kawałek wydechu, niestety nietypowy dla tego rocznika. Zamienniki istnieją tylko w katalogach, fizycznie już niestety nie. Używane rozsypują się w rękach. Może i na to znalazła by się jakaś złota rada?

Autor:  miras7 [ śr mar 28, 2012 9:36 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty

Wkrętem do regulacji wolnych obrotów też było próbowane??

Autor:  Flame76 [ czw mar 29, 2012 9:49 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty

miras7 pisze:
Wkrętem do regulacji wolnych obrotów też było próbowane??


Ej, no weź, to pytanie to na serio, czy taki żarcik;-))?

Drobne sprostowanie do całej historii - silnik 8V nie 16V.
I było tak: zimny kręcił się prawie do 2 tysi i strasznie długo to trwało.
Potem jak kreska temperatury była na środku skali, to schodził do 1500 i niżej nie chciał.
Zdarzyło się raz, że płyn chłodzący "wyszedł", temperatura skoczyła pod czerwone pole, a termostat był jeszcze 88-stopniowy (oryginał), to potrafił nawet ok. 700-800obr. mieć.

Po dolaniu płynu wróciło do poprzedniego stanu, więc ktoś doradził wymianę termostatu, ale z zamiennika dostępny był tylko 82-stopniowy. 88-stopniowy z zamiennika, dedykowany teoretycznie do tego auta był za duży(?!). Po wymianie termostatu na ten "zimniejszy" po pierwsze temperatura nigdy nie osiąga połowy skali czyli powiedzmy temperatury "przelotowej", po drugie zimny kręci się do 1300-1500obr, po czym po jakiejś minucie skacze do 2000obr. Potem powoli opada do 1500 i nadal niżej nie chce.

W odwodzie czeka już nowy moduł wtryskowy. Tylko czy to coś da?

Autor:  Patryk32 [ pt mar 30, 2012 9:00 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty

koledzy, tak żeby nie tworzyć kolejnego tematu zapytam się tutaj,
czy moge zmieniac pozycje lewarka zmiany biegów podczas jazdy np z D na N, czy też z D na 2, bądź D->N-> R (podczas jazdy powolnej rzecz jasna)
czy wpływa to szkoldiwie na skrzynie ?? oraz co się może stac przez takie zmienianie

i drugie pytanko co do lewarka napędów, czy moge podczas jazdy załączyć przedni napęd np przy prędkości 40km/h wrzucic z 2h na 4H ??

Z góry dzieki i przepraszam za zamieszanie

Autor:  Fulicarius [ sob mar 31, 2012 9:23 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty

W czasie jazdy, też szybszej niż 40 km/h możesz się przełączać pomiędzy 2H a 4H (nie zapomnij sprzęgła wcisnąć) natomiast reduktor włączyć Ci wolno tylko na postoju!

Autor:  cielaczek [ sob mar 31, 2012 9:54 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty

Co do zmian przełożeń.

Autor:  cielaczek [ sob mar 31, 2012 9:56 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty

Co do załączania napędów.

Autor:  Patryk32 [ sob mar 31, 2012 9:51 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 1989 AUTOMAT - wysokie obroty

wielkie dzieki kolego,

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/