suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 07, 2012 8:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
W 2007 ekipa remontowa usuwając gruz powiedziala moim paniom " My to wsypiemy do kanalu, teraz wszyscy naprawiaja u mechaników" i poszła. Przybylem niestety za późno ale że nie miałem jeszcze prawa jazdy odżałowałem to szybko. Po kupnie samochodu okazało sie jednak, że czasem warto by było kanał jednak mieć. Wczoraj udało mi sie "odgruzować kanał" i od razu obejrzałem Suzie.

Jeśli ktoś chce skomentować to co widać będę wdzięczny. Generalnie widać liczne wycieki, choć to raczej pocenie się, bo nic na podłogę nie dolatuje, żadnych płynów gwałtownie nie ubywa.
Zerknijcie "czy trzeba coś robić" czy też można z tym żyć :-)

Zdjęcie 1
Wgniotłem osłone zbiornika paliwa, ale nic nie cieknie - trochę dzwoni.
Obrazek

Zdjęcie 2
Tu jakby lało sie z tylnego mostu ale przestało. Może skończył się olej ?;-)
Obrazek

Zdjęcie 3
Korozja na razie wydaje sie powierzchowna.
Obrazek

Zdjęcie 4
Na kolejnych zdjeciach jakaś większa afera wygląda to jakiś uszczelniacz, tylko czego? Wału?
Obrazek

Zdjęcie 5
To samo z drugiej strony:
Obrazek


Zdjęcie 6
Jakaś woda wycieka z łączenia części wydechu
Obrazek

Zdjęcie 7, /do 10/

Houston we've got a problem..., tu cieknie po misce olejowej.
Obrazek

Zdjęcie 8
proba dotarcia do źródła
Obrazek


Zdjęcie 9
jeszcze bardziej ku źródłu - to gdzieś stąd
Obrazek

Zdjęcie 10 i 11
leci aż tu ale nie kapie, zawsze zdąży wyschnąc, oleju nie ubywa dramatycznie. Na 16000 km dolałem litr
Obrazek

Zdjęcie 11
Obrazek


Zdjęcie 12
Tu coś zielonego leci z jakiegoś "dynksa" nie wiem co to? Wspomaganie sprzegła? Chłodzenie?
Obrazek


Zdjęcie 13
Kolejne łączenie wydechu i woda /przynajmniej tak smakuje ;-)/
Obrazek


Zdjęcie 14
Od góry też się poci - tyle że nie wiem czy to zakrętka czy uszczelka tego u góry - zaworów chyba?
Obrazek

Zdjęcie 14 i 15

Ogólny widok z lotu kreta

Obrazek

Obrazek

pozdrawiam
vonBraun
PS. Jakby komuś był potrzebny kanał - można się zgłaszać ;-)

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: czw cze 07, 2012 9:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
woda z wydechu - masz LPG wiec to normalne, olac

martw sie tym czyms zielonym wyciekajacym - puszcza Ci silownik sprzegla, plynu wiec pewnie tez coraz mniej ( maly zbiorniczek obok pompy hamulcowej na scianie grodziowej w komorze silnika - sprawdz czy masz jeszcze plyn, generalnie wymieniaj ten silownik albo regeneruj, bo sie pozbedziesz niebawem mozliwosci wysprzegladnia

olej na misie olejowej - kwestia dociagneicia na uszczelkach,
olej na wyjsciach z walu - jakiejs mega tragedii nie masz, tak jak na tyllnym moscie


na dzien dobry rob sprzeglo, potem mise olejowa i te uszczelnaicze na walachm na gruszce tylnego mostu mozesz sporobwac delikatnie dociagnac sruby, ale maksymalnie zeby 2-3 stopnei je ruszyc ( wczesniej psiknij penetratorem jakims)

korozji to tam za wiele u Ciebie nie widac

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw cze 07, 2012 10:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
vaiker pisze:
woda z wydechu - masz LPG wiec to normalne, olac

martw sie tym czyms zielonym wyciekajacym - puszcza Ci silownik sprzegla/.../


Rzeczywiście, spośród wszystkich zbiorniczków ten mały od sprzęgła wykazał w ciągu tego roku największy ubytek, mam połowę tego co miałem.

Dzięki za zdalny"przegląd" auta :-)

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 6:30 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Obawiam się że trzeba będzie uszczelniać miskę od nowa. :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 11:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
NuVo pisze:
Obawiam się że trzeba będzie uszczelniać miskę od nowa. :roll:


To mam dylemat. Muszę niedługo zmienic olej - nawet chciałem sam się pobawić, ale teraz nie wiem.
Jeśli proste dokręcenie srub po stronie przecieku nie pomoże, czeka mnie operacja bardzo inwazyjna - podejrzewam, że pewnie wyjęcie silnika.
Po inwazyjnych operacjach zwykle są powikłania w postaci nowych przecieków bo część nowych uszczelnień mechanicy założą niedbale, lub na tandetnych uszczelkach. Vide ta uszczelka od góry - działała dopóki mechanik z ASO nie zabrał sie za sprawdzanie zaworów i włożył nową. Co jeszcze mogą zrobić wolę nie myśleć. Zastanawiam się więc czy nie próbować po prostu "żyć z tym" licząc że samo się zaklei, a oleju nie ubywa dramatycznie/ Litr dolany pomiędzy wymianami
czyli 16 tys. km/
Na razie jednak jak rozumiem najpilniejszy jest ten dynks od sprzęgła.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 12:18 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jesteś pewien, że żeby zdjąć miskę trzeba wyjmować silnik?
A czy ten olej na miske to nie leci od strony skrzyni (uszczelniacz na wale)?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 12:34 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Umyj najpierw wszystko, zrób rundkę dookoła komina i zobacz dokładnie skąd cieknie/poci się.
Miskę zrzucisz wyciągając przedni most.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 12:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
danthe pisze:
Jesteś pewien, że żeby zdjąć miskę trzeba wyjmować silnik?


Nie mam bladozielonego pojęcia, piszę na chłopski rozum.

danthe pisze:
A czy ten olej na miske to nie leci od strony skrzyni (uszczelniacz na wale)?


Założyłem, że nie, bo był wymieniany niecały rok temu, przy okazji wymiany sprzęgła.


Największy wyciek jest na zdjęciu 9 - to prawy dolny bok silnika, jak widać przebiega tam połączenie miski olejowej i silnika. Prawą część sprzęgła widać na zdjęciu 12. Tam jest tylko mały wyciek z siłownika. Reszta jest sucha.
Może wstępnie potraktuję to czarnym ognioodpornym silikonem do uszczelniania silników, był dośc elastyczny używałem go do uszczelniania miejsc pieca wystawionych na wibrację i trzyma kilka lat. Może jeszcze ktoś taki robi.

A zacznę tak jak pisze Nuvo - umyję i pojeżdzę.

Dobra wiadomośc jest taka, że nie będę musiał płacić za demontaż silnika ;-)

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 1:10 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
vonBraun pisze:
A zacznę tak jak pisze Nuvo - umyję i pojeżdzę.


Dokładnie. Zainwestuj 25zł w spray do czyszczenia tego syfu olejowego. Dokładnie oczyść i obserwuj skąd cieknie.

ps:
wysprzęglikiem się zajmij bo to potrafi w każdej chwili paść. A wtedy nie ma jazdy praktycznie. I polecam jednak zainwestować w oryginał. Testowałem zamienniki z marnym skutkiem :(

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 1:49 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Eeee... a w wysprzęgliku jest zielony płyn? nie powinien być jakiś hydrauliczny czy tam inny czerwony ATF? :roll:
Weź no to na język,jak słodkie to węże nagrzewnicy przy grodzi leją (a są nad wysprzęglaniem)

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 1:52 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tam powinien być plyn hamulcowy, na język bym go nie brał :)
U mnie jest akurat niebieski zalany. Sprawdź jaki masz w zbiorniczku.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt cze 08, 2012 8:30 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Most tylny umyj i go olej :wink:
Miskę olejową umyj i wymień uszczelkę na nową (silikon nic nie da, dokręcenie pomaga 1/10 przypadków ale u Ciebie za dużo się poci) wystarczy zdjąć most bez wyjmowania silnika.
Na taką mała korozję polecam farbę MALSKY - używam od paru lat - lepszej na rdze nie znam
Siłownik sprzęgła sprawdź tak jak mówi NuVo bo może to nie płyn z niego. Jak z niego to wymień go na nowy.
I na deser zostawiłem to czego nikt nie rozpoznał i będzie bolało :wink:
vonBraun pisze:
............................
Zdjęcie 4
Na kolejnych zdjeciach jakaś większa afera wygląda to jakiś uszczelniacz, tylko czego? Wału?


masz dziurawy wał :lol:
tzn nie dosłownie dziurawy tylko jest w nim taka zaślepka pod krzyżakiem zagniatana na stałe i z niej cieknie.

Na zdjęciu 4 widać, że nie może to być wina uszczelniacza w reduktorze, bo jest on suchy a tylko wał w około krzyżaków mokry tak jak widać to na zdjęciu 5

vonBraun pisze:
............................
Zdjęcie 4
Obrazek

Zdjęcie 5
Obrazek


Teraz pytanie co z tym zrobić?
Niby można wyjąć wał i to zalać jakimś klejem ale ciężko będzie to idealnie odtłuścić itp... (nie próbowałem)
Można rozpiąć na krzyżaku i wymienić samą końcówkę, która wchodzi do reduktora (pasuje też od vitar tylko trzeba zwrócić uwagę na średnicę krzyżaków bo są przynajmniej 2 rodzaje)
Ja w takich przypadkach wymieniałem cały wał jak udało się kupić za 100pln i spokój beż zbędnego motania :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob cze 09, 2012 11:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
NuVo pisze:
Eeee... a w wysprzęgliku jest zielony płyn? nie powinien być jakiś hydrauliczny czy tam inny czerwony ATF? :roll:
Weź no to na język,jak słodkie to węże nagrzewnicy przy grodzi leją (a są nad wysprzęglaniem)


No więc w zbiorniczku sprzęgła mam płyn szarobrązowy, i "pisząc z pamięci" pomyliłem go z innym z którego ubyło. A ubyło jednak z tego dużego na "czymś okrągłym" przyczepionym do grodzi.
Ten najmniejszy ze wszystkich obok jest wypełniony do MAX i ma szarobrązową zawartość.

Kropla na siłowniku wzięła się z kapania płynu chłodniczego - tylko on w całym aucie jest intensywnie zielony zaś źródłem wycieku są jakieś rurkowe kombinacje, które założyli gazownicy - nie dokręcone metalowe taśmy na rozgałęzieniu chłodzenia umocowane 10 cm wyżej. Nie zwróciłem na nie wcześniej uwagi. To stamtąd kapało na siłownik. Kapie zresztą mało - dolałem tak może szklanke płynu od lata.
Dziś siłownik był suchy.

radzik071 pisze:
masz dziurawy wał :lol:
tzn nie dosłownie dziurawy tylko jest w nim taka zaślepka pod krzyżakiem zagniatana na stałe i z niej cieknie.
Na zdjęciu 4 widać, że nie może to być wina uszczelniacza w reduktorze, bo jest on suchy a tylko wał w około krzyżaków mokry tak jak widać to na zdjęciu 5
Teraz pytanie co z tym zrobić?
Niby można wyjąć wał i to zalać jakimś klejem ale ciężko będzie to idealnie odtłuścić itp... (nie próbowałem)
Można rozpiąć na krzyżaku i wymienić samą końcówkę, która wchodzi do reduktora (pasuje też od vitar tylko trzeba zwrócić uwagę na średnicę krzyżaków bo są przynajmniej 2 rodzaje)
Ja w takich przypadkach wymieniałem cały wał jak udało się kupić za 100pln i spokój beż zbędnego motania :)


Dzięki. Największym zaskoczeniem jest dla mnie to, ze wał jest w środku pusty i jest w nim jakiś olej, który może wyciekać :shock:

A btw. skąd ubywa oleju przy tak zlokalizowanym wycieku? Ze skrzyni biegów?
pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: ndz cze 10, 2012 8:09 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
według mnie ty to masz jeszcze rewelację, moja od spodu wygląda o wiele wiele gorzej, ale się ty nie martwię :wink:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: ndz cze 10, 2012 8:15 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ubywa oleju z reduktora.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl