suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 6:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 810 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 06, 2012 10:41 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Patryk32 pisze:
no i ja sie dopisuje, jakie optymalne na zime ??


Nie ma optymalnego cisnienia.

Trzeba je dobrać do twardości mieszanki z jakiej sa opony, stylu jazdy i warunków.
Ja w nalewkach MT w zimie mam ciśnienie 1-1.2. Dużo pali ale jest znacznie lepsza przyczepność.
W Kumho KL71 1.4-1.6 było ok.
Zimą raczej mało jeżdżę. Tylko dojazdówki do miejscówek lub czasami do pracy jak parkingi zasypie :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 11:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ok.
Przewodnik jak Vitara lata po lodzie na duratracu na

http://youtu.be/2GDFNVvzebI
Samym tyle

http://youtu.be/wJ9htUlQye8
A tutaj pierwszy przejazd na samym tyle, a pozostałe na 4 butach.

Żadnych blokad, po prostu dodawanie gazu w zakręcie.
Wszystkie zachowania auta można sobie wywnioskować z filmików.

Duratrac na 1,5 bara.
Z ruszaniem zero problemów, nawet na lodzie. Niestety hamowanie na na śniegu słabo, na lodzie zero :mrgreen:
Lamele ta opona niby ma. Ale rewelacji nie widać.
Z drugiej strony muszę spróbować zapodać izzadre i zobaczyć, czy będzie dużo gorzej... A może lepiej?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 11:39 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Filmik z dzisiaj?
Czyli pod śniegiem lód ?
śmigałem dzisiaj plaskaczem po tym "lodowisku" na zimówkach michelina...
Muszę kupić duratraki :mrgreen:

Uruchomię jutro vitarkę to się pościgamy "Zimowy duratrak" VS "zimowa sahara MT" :mrgreen:

Robsik pisze:
...
Co w swojej modzisz? Most?


Most tylny wkładam od 2.0V6 (6cm szerszy od 1.6)
Miał być od grandy 2.5 z jeszcze grubszymi półosiami ale jak je zobaczyłem i pomierzyłem, stwierdziłem, że to przesada do 1.6 :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 11:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Uruchamiaj, a nie obiecujesz tylko... :)
Albo wyjmij wał i porównamy jak robi Vitara FWD. :mrgreen:
Jak przyjechałem, to stały plaskacze FWD i ze dwie beemki.
Jak raz śmignąłem, to akurat sobie pojechali :wink:
Przydałoby się teraz przetestować jakieś zimówki z prawdziwego zdarzenia.

BTW dzisiaj driftowałem również mercedesem.
Wiem, może nic ciekawego.
Ale to było citaro. :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 12:24 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
zax pisze:
Ok.
Przewodnik jak Vitara lata po lodzie na duratracu na

http://youtu.be/2GDFNVvzebI
Samym tyle

http://youtu.be/wJ9htUlQye8
A tutaj pierwszy przejazd na samym tyle, a pozostałe na 4 butach.

Żadnych blokad, po prostu dodawanie gazu w zakręcie.
Wszystkie zachowania auta można sobie wywnioskować z filmików.

Duratrac na 1,5 bara.
Z ruszaniem zero problemów, nawet na lodzie. Niestety hamowanie na na śniegu słabo, na lodzie zero :mrgreen:
Lamele ta opona niby ma. Ale rewelacji nie widać.
Z drugiej strony muszę spróbować zapodać izzadre i zobaczyć, czy będzie dużo gorzej... A może lepiej?


Świetny test opon, widać jak auto znosi na samym tyle, a na 4x4 but i ładnie idzie do przodu, czyli jednak zapięty przód dużo daje, a co do opon to ciekawe jak by się w tym miejscu zachowały zimówki czy tak samo jak duratrac, bo pod śniegiem był lód wyjeżdżony więc też nie wiadomo jak się tam zachowa zimówka...Mogłeś Radka namówić żeby tam na swoich MT podriftował to byłby od razu dobry test dwóch opon do porównania. :) Porób jeszcze foty jak vitka wygląda na tych kapciach :)

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 12:39 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Longiem to zupełnie inna bajka.
Jak przełożymy jemu moje, albo mi jego koła, to będzie sensowny test ;)

Co do filmiku:
RWD bardzo łatwo o nadsterowność. Dosłownie muśnięcie gazu i leci bokiem.
Zakręty RWD dużo wolniej.

4WD jechałem wciskając cały czas gaz. Auto staje się jednak bardziej podsterowne po wciśnięciu gazu - jak to przednionapędowiec. Ale kawałek przechyłu i już znów jest nadsterowne, z tym że dużo łatwiej je opanować, niż na samym tyle.

Tutaj akurat pod śniegiem była kostka, więc chwila i był lód. Na chropowatym asfalcie to wychodzi jednak trochę lepiej.

Dodam, że przy większej ilości puchu (w drodze powrotnej) MTki spisują się już całkiem przyzwoicie. Nawet hamowanie im jakoś idzie :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 7:36 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
zax pisze:
Dodam, że przy większej ilości puchu (w drodze powrotnej) MTki spisują się już całkiem przyzwoicie. Nawet hamowanie im jakoś idzie :wink:


Dokładnie, a jeżeli to te izzardy -matador izzarda MT, to są z bardzo twardej mieszanki wykonane więc będzie gorzej na nich. Co do ciśnienia w oponach, to tak generalnie jak danthe napisał z tym, że co do stylu jazdy to trzeba w tym okresie po prostu mocno uważać, przestawić się (tak bym to ujął). Ogólnie to ja robie tak, jak juz załączę manuale (sprzęgiełka) to są one tak aż do wiosny. Ciśnienie w oponach (tych obecnych ) to 1,2-tył, 1,3, przód bo ciężki, w kl-71 miałem wieksze bo inaczej się opona zachowywała( gdzieś już o tym pisałem).
I na koniec, głowa i jeszcze raz głowa. Pojeździć gdzieś gdzie nie ma ruchu, zobaczyć jak auto się zachowuje,

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 1:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
na zime najlepsze takie kółka:
http://www.youtube.com/watch?v=m5q4mDDhXxo
http://www.youtube.com/watch?v=EOPoTsYIMpA

MSPANC :mrgreen:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 2:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Ameryki nie odkryłem, ale jazda zimą (śnieg, lód) - tylko 4WD. Przy RWD chwila nieuwagi i lecisz bokiem. Bez względu na opony....

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 2:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
danthe pisze:

Nie robią na ancwalcie i lodzie nadal.
Ja za to odkryłem miejsca na kolcowanie w duratracach.
Jak będzie zima stulecia, to kupuje wkręty do metalu wkręcane kluczem 8mką i jazda :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 2:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Szkoda że w PL kolce nielegalne są....

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 3:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
danthe pisze:
Szkoda że w PL kolce nielegalne są....

Oj tam... Zakładałem zimę stulecia.
Jak nikt inny nie wyjedzie, to kto mi te kolce sprawdzi? Przy 50 km/h nie widać :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 6:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
zax pisze:
danthe pisze:
Szkoda że w PL kolce nielegalne są....

Oj tam... Zakładałem zimę stulecia.
Jak nikt inny nie wyjedzie, to kto mi te kolce sprawdzi? Przy 50 km/h nie widać :mrgreen:


hehe, ale słychać :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 7:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
danthe pisze:
zax pisze:
danthe pisze:
Szkoda że w PL kolce nielegalne są....

Oj tam... Zakładałem zimę stulecia.
Jak nikt inny nie wyjedzie, to kto mi te kolce sprawdzi? Przy 50 km/h nie widać :mrgreen:


hehe, ale słychać :)

Na śniegu nie. :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob gru 08, 2012 3:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Jak bedzie zima stulecia jak w latach 80 to kolce i opony MT nie pomogą tylko gąsienice bo one po zaspach pływają :mrgreen:

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 810 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl