suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:30 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 18, 2012 8:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Postanowiłem zabrać się do przeróbki Vitary sam. Jeżdżę przerobionym anglikiem już rok i wszystko jest ok, nie ma się czego bać. Wyszła z tego zwykła Vitara :lol: .
Jestem z pierwszego wykształcenia mechanikiem, ale że tak powiem nie praktykującym. Postaram się podzielić swoimi wrażeniami z prac nad vitarą. Może ktoś z tego kiedyś skorzysta. A może ktoś inny mi coś podpowie. "Uważam, rze" nie święci garnki lepią. Więc nie koniecznie musi być taka przeróbka robiona w warsztacie.
Narzędzia jakie są potrzebne to na pewno migomat, bez niego ani rusz. Szlifierka kontowa i podstawowe klucze i inne młotki.

A więc rozpocząłem od chaosu, czyli rozkręcania co się da

Rozkręcona vitara
Załącznik:
1.jpg


W miejscu mocowania serwa, kolumny kierowniczej i pedałów gródź jest wzmocniona dodatkową blachą
Załącznik:
2.jpg


Przygotowana blacha wzmacniająca na "naszą stronę"
Załącznik:
3.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2012 8:52 pm przez michcron, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: wt gru 18, 2012 8:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
ta sama blacha już na miejscu w aucie
Załącznik:
4.jpg


Postanowiłem wykorzystać angielskie pedały. Minusem takiego rozwiązania jest zmiana mocowania linki sprzęgła w grodzi.
Czerwonym znakiem zaznaczyłem przetłocznie w którym powinna być linka sprzęgła. A na zielono jest miejsce gdzie będzie zamocowana linka.
Miejsce to dodatkowo wzmocniłem wspawaniem trzech blaszek, jednej prostokątnej i dwóch trójkątnych. A to w celu co by blacha w tym miejscu nie pracowała przy korzystaniu ze sprzęgła.
Załącznik:
5.jpg

Załącznik:
6.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 8:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
No i zamontowane dwa pedały i serwo
Załącznik:
7.jpg

Załącznik:
8.jpg


Pedał gazu wymagał trochę wygięcia, ciecia i spawania
Załącznik:
9.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 8:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Do montażu przekładni kierowniczej i wspornika drążków kierowniczych potrzeba małej modyfikacji ramy. rama w miejscu montażu wymienionych części jest wzmocniona od środka i posiada przetłoczenia. Więc wiadomo gdzie wiercić otwory. Jeśli ktoś ma dostęp do tokarki to odpowiednie sworznie do montowania przekładni kierowniczej najlepiej wytoczyć. Ja nie mam tokarki, więc użyłem nagwintowanej rurki. Na rurkę nabiłem dużą nakrętkę i zespawałem je.
Załącznik:
10.jpg

Załącznik:
11.jpg

Załącznik:
12.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 8:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Do montażu 3 sztuk takich rurek, zrobiłem otwór rewizyjny w ramie (od strony koła). Rurki umieściłem w środku ramy, przykręciłem i przyspawałem do wewnętrznej blachy wzmacniającej w tym miejscu ramę. Po spawaniu poprawiłem gwinty w rurkach.

otwór rewizyjny w ramie (już zaspawany, mogłem fote zrobić jak był otwarty-dałem ciała)
Załącznik:
13.jpg


i od strony silnika zamontowane rurki
Załącznik:
14.jpg


Wspornik drążków kierowniczych przykręcany jest tylko do nakrętek wspawanych wewnątrz ramy do wzmocnienia po przeciwnej stronie przekładni(tak też jest oryginalnie).
Przekładnie i wspornik przykręciłem śrubami klasy 10.9, momentem ... z dużą siłom ;-)

Do przełożenia wycieraczek potrzeba tylko nowych ramion. Reszta elementów z mechanizmu wycieraczek z "aglika" jest ok. Otwory na wycieraczki w podszybiu są symetryczne, więc wystarczy przełożyć prawą wycieraczkę na lewą (patrząc od środka auta). Środkowa wycieraczka zostaje na miejscu.
Na silniku wycieraczek przełożyłem też dźwignię o 180 stopni. A to dlatego, że w wersji angielskiej silnik na początku ciągnie cięgno wycieraczek, a w naszej wersji pcha to cięgno. Ciekawe czy zmieniając bieguny w silniku wycieraczek osiągnął bym to samo?

W instalacji elektycznej przedłużałem przewody:
Włącznik świateł hamowania przy pedale hamulca
Przewody do dmuchawy i do silnika i do oporników
Przewód do czujnika poziomu płynu hamulcowego
Głośnik w konsoli

Reszta dała się naciągnąć. Kostki w instalacji przy konsoli są "idioto odporne" czyli różne kształty i kolory. Ciężko coś pomylić


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2012 8:56 pm przez michcron, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt gru 18, 2012 8:33 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Fajnie ze wykorzystałeś angielski kombajn z pedałami.
Pytanie:
Linki sprzęgła wystarczy do nowego miejsca mocowania i czy nie przeszkadza puszka filtra przy jej poprowadzeniu w to miejsce?
Wycieraczki działają bez problemu? Bo mam silnik z anglika, a ten europejski coś już licho ciągnie :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 8:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Linka sprzęgła wystarcza i nigdzie nie przeszkadza. Silnik wycieraczek na początku jakoś leniwie działał, ale jest już ok. Chyba z anglika niczym się nie różni? Ale nie mam pewności.

Wykorzystałem też "angielski" wspornik kolumny kierowniczej i konsoli z licznikami. Wymagało to troszkę ciecia i spawania. Ale to już chyba lepiej kupić razem z europejską konsolą? Szkoda roboty.


Na górę
Post: śr gru 19, 2012 11:37 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
u mnie linka sprzegla byla za krotka a tez przerabialem anglika,a silnik wycieraczek niczym sie nie rozni- sam jezdze na angielskim. fakt duzo rzeczy mozna zaadoptowac ale jest troche z tym motania. w kazdym badz razie da sie... :D

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pt gru 21, 2012 7:33 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Oczywiście angielska linka sprzęgła jest za krótka. Mnie się rozchodziło o to, że długość europejskiej linki sprzęgła mimo innego mocowania w grodzi jest wystarczająca.


Na górę
Post: sob gru 28, 2013 6:28 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 510
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
A jak jest z rejestracją anglika po przeróbce? Nie ma problemu? Jak to wygląda w ogóle ?


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 4:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
W Gdańsku wymagali tylko przeglądu "zerowego", a reszta w urzędzie poszła gładko.


Na górę
Post: wt lut 24, 2015 6:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Postanowiłem coś napisać po przejechaniu 50 tys anglikiem. Nie ma się czego bać. Po przeróbce to "normalne" auto.
Kierownica nie wypada, nic nie wybuchło. Błędy jakie popełniłem, to jedno lutowanie, i źle poprowadziłem linkę prędkościomierza (po ponad 3 latach, to forum mi to uświadomiło tą linkę;-)). Więc jeśli ktoś ma wątpliwości, czy warto przerabiać anglika to warto.
Co ciekawe to mimo, że moja Vitara powstała w Hiszpanii, ma mało rdzy, bardzo dobrze trzyma się rama (oczywiście tu i tam spawałem np. błotniki).

P.S.
Niesiony powodzeniem przekładki Vitary, teraz zakończyłem przekładkę Grand Vitary, ale to chyba temat już na inne forum?


Na górę
Post: wt lut 24, 2015 8:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Na tym też jak najbardziej :)

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt lut 24, 2015 8:20 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
michcron pisze:
...teraz zakończyłem przekładkę Grand Vitary, ale to chyba temat już na inne forum?
Śmiało możesz na tym forum założyć wątek o przekładce GVoździa, komuś się może przydać bo coraz więcej jest ich na forum :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl