suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lis 15, 2018 5:25 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Vitara i wisko
Post: pt lis 02, 2018 10:06 am 
Online
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 14
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 16v
Rok prod.: 1998
Witam.
Od jakiegoś czasu mam mały problem, otóż wiatrak zaczął dmuchać non stop, czy zimny czy ciepły to słychać głośny szum po dodaniu gazu.
Dodatkowo co chwilę mam luźny pasek od wentylatora. Jak naciągnę, to wystarczą dwa-trzy przygazowania i znów jest luźny.
Nie mogę wyjść poza 3k obrotów bo piszczy niemiłosiernie.
Czy to wisko które jest prawdopodobnie cały czas spięte (na zimnym czuć mocny opór przy próbie obrócenia) może powodować ten powstający luz.?
Na logikę sobię wytłumaczyłem to tak, ze pasek nie może przenieść wysokich obrotów na spięty wentylator.
Ale to tylko moje małe gdybanie :P
Na pewno wisko wymienie, bo widać że łożysko się już rozpada, ale zastanawiam się, czy coś jeszcze może tam być powodem.

Pozdrawiam !


Na górę
Post: pt lis 02, 2018 3:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 114
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
Majlooo pisze:
Nie mogę wyjść poza 3k obrotów bo piszczy niemiłosiernie.
Czy to wisko które jest prawdopodobnie cały czas spięte (na zimnym czuć mocny opór przy próbie obrócenia) może powodować ten powstający luz.?

Nie, wisko ma wpływ tylko na wentylator. Piski i luzowanie to musi być coś innego - pompa wody, alternator, klima albo wspomaganie (nie wiem co z tego masz) ciężko chodzą, albo luzuje się śruba, którą dokręcasz przy napinaniu...

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: pt lis 02, 2018 5:12 pm 
Online
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 14
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 16v
Rok prod.: 1998
Pasek który piszczy, to ten on koła pasowego który przechodzi na rolkę napinacza. Nic więcej sobą nie łapie. Zaznaczyłem profesjonalnie to na zdjęciu ;).
No i dzisiaj nieco testowałem i oto co mam :
Zdjąłem całkowicie wentylator z wisko i pojechałem na łąkę. Poza nieco szybszym nagrzaniem zauważyłem, ze auto dostało jakby drugie życie, o niebo lepiej przyspieszało :)
Dodatkowo wisko nie ma połowy kulek w łożysku (wątpie, żeby tak było oryginalnie) a obracanie powoduje zgrzyty i generalnie ciężko to idzie.
Także raczej ameryki nie odkryję mówiąc, że to będzie "to" w całej tej historii.
Przyjdą graty, wymienię i dam znać czy coś jeszcze tam nie gra.


Załączniki:
Inkedpasowe_LI (1).jpg
Inkedpasowe_LI (1).jpg [ 23.92 KiB | Przejrzano 193 razy ]
Na górę
Post: pt lis 02, 2018 6:26 pm 
Online
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4048
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Samo visco nie rozwiąże problemu. Prawdopodobnie masz zatarte łożysko w mocowaniu visco. Mocowanie występuje jako oddzielna część. Można wymienić tylko to łożysko.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lis 13, 2018 4:30 pm 
Online
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 14
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 16v
Rok prod.: 1998
Mówiłem, że napisze, także pisze :)
Wymieniłem całe wisko i problem zażegnany.
Długie testy na żwirowni tylko to potwierdzają.
Nic nie piszy a auto śmiga prawidłowo.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majlooo i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl