suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=10500 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Usiacz [ czw sie 08, 2013 11:14 pm ] |
Tytuł: | Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
Witam, od pewnego czasu zaczęły się pojawiać problemy z odpalaniem - problem z rozrusznikiem swoją drogą http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1889&start=90, ale to nie jego wina. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | danthe [ pt sie 09, 2013 7:07 am ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
viewtopic.php?f=8&t=5159&p=66130&hilit=56B70#p66130 |
Autor: | kostuch [ pt sie 09, 2013 9:07 am ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
Laminat jest dwuwarstwowy - wewnątrz na szczęście nie ma żadnych ścieżek. Jaki był ten stary kondensator a jaki wstawiłeś? Przylutowałeś go pewnie z obydwu stron? Akurat zdejmowanie pokrywy wtryskiwacza nie powinno nic zmieniać w działaniu komputera ![]() Podejrzewam że nie styka ci coś na płytce. Oprócz tego kondensatora lubi lecieć jeszcze jeden mały pomiędzy gniazdami (nie mam zdjęcia niestety). |
Autor: | Usiacz [ pt sie 09, 2013 10:26 am ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
![]() Kostuch - przylutowałem z obu stron, kondzior był 100uF/50V oczywiście LowEsr z 6tydz. 91r więc od nowości nie wymieniany, miał prawo paść po 22latach ![]() ![]() Wymieniłem pozostałe pojemności, zamiast 47uF/50V dałem na 100V. Przejścia są ok, ale dalej klapa. Chyba muszę szukać kogoś z kompem na podmianę, bo innego pomysłu nie mam. |
Autor: | kostuch [ pt sie 09, 2013 3:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
Usiacz pisze: ... innego pomysłu nie mam. A ja mam ![]() Sprawdź czy są impulsy z czujnika w aparacie zapłonowym i jednocześnie na wejściu fail-safe za filtrem przeciwzakłóceniowym. Najlepiej oscyloskopem, ale led z opornikiem też da radę. Może masz problem z osprzętem a nie komputerem... |
Autor: | Usiacz [ pt sie 09, 2013 3:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
Oscyloskopu nie mam, ale diodę wygrzebię - opornik jakiś konkretny? chodzi o to 3 pinowe złącze pod aparatem? Niestety wyczerpałem możliwość podmiany kompa ![]() A i gdzie jest wejście fail-safe? |
Autor: | kostuch [ sob sie 10, 2013 10:30 am ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
Najwygodniej sprawdzać na złączach komputera. Opornik taki, żeby diody nie spaliło ale było widać jak miga. Schemat wrzucałem na forum - poszukaj. |
Autor: | Usiacz [ wt sie 13, 2013 4:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
Wracam z tematem ![]() kostuch - nie sprawdziłem tych sygnałów, o których pisałeś, bo nie jestem pewien, czy chodzi Ci o te sygnały z "Distributor" - złącze pod aparatem zapłonowym - Vb ( zasilanie 12V z Main Relay), Vout (pin A13) do A1 (igniter signal - czy to jest failsafe? ) - dioda ma wtedy migać, czy co ma się dziać:?: - podpowiedz jak to sprawdzić. W sobotę udało mi się trochę poszperać przy samochodzie, tzn. odpaliłem go "na krótko", czyli 12V z aku do styku niskoprądowego w elektromagnesie. Zapalał za każdym razem, czyli temat regeneracji rozrusznika http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1889&start=90 zszedł z planu ![]() ![]() Dalej jednak myślę, że coś dolega ECU. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale teraz podczas próby diagnozy okazało się, że poprzedni właściciel dorobił obejście na czerwony przewód (B8) TBI i pociągnął go od kostki (12V) przednich wycieraczek. Podobnie wcześniej miałem przerobioną pompkę paliwa - pracowała cały czas pod napięciem po przekręceniu stacyjki, ale końcem zeszłego roku ratując oryginalny zbiornik podpiąłem tak, jak być powinno i pompa działa do tej pory ok. Jak widać wcześniej ktoś już motał w przewodach w jakimś celu. Zrobiłem pomiary i przy pracującym silniku na tym przewodzie jest 14,3V , czyli takie dostaje wtryskiwacz, a po odłączeniu, czyli z samego ECMa (B8 i B17) 13,8V (sprawdziłem też kostuch twoim patentem i dioda pulsuje na tych zaciskach - ma tak być?). Oczywiście po odłączeniu słychać delikatny spadek obrotów silnika. Na próbę przejechałem się na odłączonym obejściu i być może odniosłem tylko takie wrażenie, ale samochód jakby słabiej się zbierał. Pozostawiłem więc jak było. Możecie wypowiedzieć się na ten temat? Po co zostało zastosowane takie rozwiązanie? |
Autor: | kostuch [ wt sie 13, 2013 8:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
Zdejmujesz kopułkę. Włączasz zapłon. Ruszasz czymś metalowym w okolicach czujnika w aparacie (symulujesz obracanie się aparatu - możesz też wyciągnąć aparat i kręcić nim fizycznie, ale wtedy będziesz musiał ustawić zapłon). Muszą się jednocześnie pojawiać impulsy na pinach: A13 (wejście z czujnika aparatu) A12 (wyjście na moduł zapłonowy) A1 (wejście fail-safe) ...no i oczywiście iskra na cewce. Jednocześnie musi się włączać pompa paliwa. Jak nikną impulsy, to pompa ma się zatrzymać. Sens patentów elektrycznych jest na ogół nie do ogarnięcia nawet przez ich autora ![]() ps Leży mi jakiś komputer 56B30 do eksperymentów z interfejsem diagnostycznym. Mogę udostępnić do testów w razie potrzeby. edit: Jeszcze jedno: Podłączanie zasilania wtryskiwacza z pominięciem komputera to znany przypadek druciarstwa. Zabija (a właściwie dobija) częściowo uszkodzone stopnie wyjściowe wtryskiwacza znajdujące się w komputerze. |
Autor: | Usiacz [ ndz sty 31, 2016 9:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem - uszkodzenie ECU |
Odgrzeję trochę kotleta:) Trochę zeszło, ale tak: jesieni zeszłego roku stwierdziłem, że wymienię zbiornik paliwa, bo stary był w opłakanym stanie - tank tylko do połowy, bo na górze wycieki wachy - po jeździe w krzaczastym terenie przeorałem spód, bo osłona odpadła 2 lata wcześniej i to doprowadziło do niewielkiego ogniska korozji i wycieku na spodzie zbiornika. Załatałem chwilowo kitem do zbiorników ale po jakimś czasie zaczęło puszczać. Przy okazji metodą "na palec" ![]() ![]() ![]() Teraz silniczek hula bez zarzutu ![]() No, tyle z moich wrażeń w tym temacie, może komuś przyda się przy diagnozie podobnych objawów ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |