suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn cze 03, 2024 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 18, 2008 10:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Potrzebuję schamat (lub informację o kabelkach) od sterowania podnośnikami szyb w vitarze long, 2.0, V6 z 96 roku.
Otóż problem jest taki: jest lato, nie zawsze się pamięta o zamknięciu szyb przed wyłączeniem zapłonu. Chciałbym przerobić tak układ (w podłokietniku kierowcy w przełączniku zespolonym), aby po wyłączeniu stacyjki też możnabyło sterować szybami, jak ma to miejsce, gdy się nam kontrolki świecą gdy kluczyk jest w ON. Bo po co włączać zapłon tylko do zamknięcia szyb? Po co ma nam startowąć pompka paliwa... etc?? Ktoś wie, które kable są do czego? Wiem, że z kostki wychodzą kableki do sterowania centralnym zamkiem, jest tam też blokada podnoszenia i opuszczania innych szyb (wyłącznik kwadratowy), no i 2 klawisze (ten od kierowcy z podtrzymaniem) do sterowania szybami.
Prosze o pomoc, jak ktoś wie.
Pozdrawiam Adam.

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: wt sie 19, 2008 7:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
dokładnie nie powiem ci który to kabelek - wystarczy wyjąc zespół przycisków i znaleźć przewód na którym pojawia się 12v po właczeniu stacyjki w położenie ON.
Zapamiętać kolorystyke kabelka, odkręcić zespół bezpieczników i odnaleźć ten kabelek.
Następnie przepiąć ten kabelek do bezpiecznika który ma prąd cały czas.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 2:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
masz rację, niebieski z białym paskiem, tylko powiedz mi gdzie jest skrzynka bezpieczników która steruje szybami? bo jedna skrzynka jest wewnątrz auta pod kierownicą - z lewej, a druga w komorze silnika po prawej tylko tam są chyba duże bezpieczniki.

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: wt sie 26, 2008 8:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Tu pod deską.
Jest tam też oddzielny modół elektroniczny - sterownik od szyb oraz oddzielny sterownik od centralnego zamka.
Ten od szyb jest zdaje się po lewej pod i za kompem od centralnego jest bliżej nagrzewnicy.
Ale wg mnie trzeba by się tylko przepiąć z kabelkiem w samej skrzynce bezpieczników - można ją odkręcić i zajrzeć w nią od tyłu - jest tam dostęp jako taki do kabli.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt sie 26, 2008 7:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
muszę popatrzeć na tą skrzynkę z bezpiecznikami... bo jakoś modułu od szyb tam nie widziałem, a na schemacie elektrycznym (co prawda od sidekicka) nie ma żadnego modułu - wszystko jest w lewym przycisku po stronie kierowcy, gdzie jest sterowanie centralnym zamkiem, i blokada szyb...

A mam jeszcze inne pytanie: otóż jak zrobić odcięcie zapłonu w longu? Chodzi o to, że w alarmie znalazłem opcję odcinania zapłonu. Wszystko fajnie, ale nie wiem który kabel trzeba przeciąć, aby nie odpalić...

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: śr sie 27, 2008 8:56 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja proponujęjakiś sygnałowy z kompa do wtrysku :)

Przetnij jakikolwiek sensowny.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr sie 27, 2008 7:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
sie czasem stosuje odciecie zasilania pompy paliwa

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: czw sie 28, 2008 7:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Lub odcięcie pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej (przewody idące do cewki zapłonowej), lub odcięcie zasilania ECU.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: czw sie 28, 2008 9:07 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Tak, ale to są powszechen pomysły i każdy umie je obejść...A jak przetniesz jakąś sygnałówkę, to złodziej nie będzie miał czasu szukać, po sprawdzeniu pompy i cewki...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw sie 28, 2008 10:16 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
No to wystarczy odciąc komputer - ECU - załacza go przekaźnik - 1 z 4 mocowanych do blacy do której jest przykręcony komp.
Jak nie dostanie prądu nie wysteruje wtryskiwaczy i nie ma jazdy :D

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: czw sie 28, 2008 11:18 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No i o to chodzi :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt sie 29, 2008 1:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
... macie rację pomyślę nad tym.
A co gdyby rozciąć główny przewód doprowadzający + do stacyjki? Po załączeniu alarmu zgasło by wszystko: radio, zapłon, rozrusznik by nie drgnął...
Co myślicie - da to radę??

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: pt sie 29, 2008 2:15 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Tak, fajnie, ale zbyt proste. - Pamiętaj, że jak złodziej chce ukraść, to się dobiera do stacyjki - od razu zauważy, że coś nie tak.

Kable sygnałowe, lub do kompa to wg mnie najlepsze rozwiązanie.

Fajne jeszcze jest, że robisz tak:
montujesz przełącznik do takiej tablicy z diód LED, na której w momencie gdy odpalone auto bez wyłączonego przycisku wyświetla się:
SKRADZIONO - POWIADOM POLICJĘ

Widziałem takie coś w MB Taxi - naprawdę super i się rzuca w oczy jak sensownie zrobione.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl