suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 8:37 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: cewka padła?
Post: wt wrz 02, 2014 8:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
Witam, dziś witarka jeździła nadzwyczaj zajebiscie, az sobie pomyślałem ze to pewnie "jej ostatni dech" , zaparkowałem jak zwykle, wyłaczyłem silnik, a potem wróciłem i już cenzura zbita, nie odpala. Zanim rozładowałem w niek aku, zdązyłem sprawdzić wsazystkie bezpieczniki, są ok, na słuch pompa paliwa też chodzi przed odpaleniem, problem jest z iskrą... na przewodzie idącym do cewki (1,6 8V) pojawia sie iskra słaba żadko i w kolorze czerwonym, wg mnie powinna być jasno niebieska i dosyć często, pod kopółkę zaglądałem z miesiac temu, palec wyglądał ok, podczyściłem tylko troche styki z nalotu... Jak często cewka powinna dawać iskrę? jak sprawdzić cewkę? może to tylko kabelek miedzy cewką a aparatem zapłonowym ?

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 10:01 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Kierowca Bombowca pisze:
Jak często cewka powinna dawać iskrę? jak sprawdzić cewkę? może to tylko kabelek miedzy cewką a aparatem zapłonowym ?

Iskra się ma pojawić zawsze jak jest sygnał z czujnika halla w aparacie - możesz zasymulować zbliżając do niego np śrubokręt przy włączonym zapłonie.
Cewkę można sprawdzić omomierzem - patrz manual.
Oprócz cewki jest jeszcze moduł zapłonowy i filterek przez który wraca sygnał "fail-safe" do komputera - patrz schemat.


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 7:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
dziś po wsadzeniu naładowanegom akumulatora odpalił od pierwszego razu, zamknołem klape, wrzuciłem wsteczny i zgas, i już nie odpalił wiecej, aparat zapłonowy przecisciłem z osadu, palec wygląda na sprawny, przewód miedzy cewką a aparatem zapłonowym zmieniłem na inny, zauwazam pewną prawidłowość, ze iska z cewki pojawia sie dopiero kiedy przekrecam kluczyk na pozycje w ktorej nie pracuje rozrusznik, czyli jak jeszcze silnik jak by z rozpędu kręci, wtedy są dwie trzy mocne iskry, tak jak by rozrusznik zabierał za dużo prądu. po podłaczeniu pod drugi aku kablami do odpalonego auta, sytuacja bez zmian. Jest coś też nakombinowane przy kablach dochodzących do cewki.
Załącznik:
kable.jpg
oryginalne zostały rozcięte, przez dwa zespoły, jeden mi nieznany, kable puszczone do kabiny i spowrotem ( może do alarmu, immobiliser?) a drugi przez gazowników chyba do kompa sterującego, (zaznaczone na fotce czerwonymi kołami) nie mniej jednak po spięciu ich w oryginalny sposób "na styk nie rozpinając tych co pozakładali ci specjaliści" nic sie nie zmienia auto dalej nie odpala. Zamawiam cewkę, jak to nie jej wina i tak mi się przyda. jesli ktoś ma namiary na nowe i w dobrej cenie to prosze o reposte. te co ida do kabiny jak rozcinają obieg jak np do przekaznika/wyłącznika, a te od gazowników tylko jak by sprawdzają czy jest napięcie.

co to jest tio u góry czarne z numerami 250 -050?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 7:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
kostuch pisze:
Kierowca Bombowca pisze:
Jak często cewka powinna dawać iskrę? jak sprawdzić cewkę? może to tylko kabelek miedzy cewką a aparatem zapłonowym ?

Iskra się ma pojawić zawsze jak jest sygnał z czujnika halla w aparacie - możesz zasymulować zbliżając do niego np śrubokręt przy włączonym zapłonie.
Cewkę można sprawdzić omomierzem - patrz manual.
Oprócz cewki jest jeszcze moduł zapłonowy i filterek przez który wraca sygnał "fail-safe" do komputera - patrz schemat.


gdzie dokąłdnie mam zbliżyć ten śrubokręt? jak ten czunik halla wygląda? pod palcem jest osłona z tworzywa a pod nią metalowe wieko... to tam mam się dostac?

niestety nie mam manuala do vitarki i nie wiem jak psprawdzać cewke omomierzem...

moduł zapłonowy? filterek dla sygnału fail-safe? jesli jest taki sygnał do komputera powinienem chyba mieć kontrolke zapaloną check engine?

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: czw wrz 04, 2014 8:50 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Naprawdę polecam manual.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt wrz 09, 2014 9:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
hehe.. przygody CIąg dalszy... wymieniłem cewke ale nic to nie dało.... przez kolejną godzine szukałem przyczyny krecąc co chwila silnikiem.... ojciec się ze mnie smieje już, bo kiedyś to było jego auto, jakoś dzieje sie tak ze jak on wsiązdzie to odpala.... po wymianie cewki dalej nie odpalała z godzinę... aż wsiadł ojciec...
jak odpaliła szybciutko pojechałem nią do garażu i do tamtej pory jeździ... tylko nowa cewka pierdzi.... tu jest filmik... http://youtu.be/slVY_abl1Ts starą cewke kiedy wsadze tonie pierdzi... ta wali jakimiś impulsami audio, jak przy zakłuceniach w cb radiu ale nie trzeba mieć radia... cewka nowa niemiecka... niepasowały mocowania wiec zostawiłem oryginalne... gdy cewke odkręceod masy przestaje pierdzieć.... mam to tak zostawić czy wsadzić stara a tą reklamować.... w srodku słychać to pierdzenie lepiej bo silnik jej nie zagłusza.... jest to dość wkurzające... na początku myslałem ze palec żle wsadziłem i że trze w aparacie zapłonowym o coś... ale to ta nowa niemiecka cewka...poprostu pierdzi , jedyna nowa jaką znalazłem na alledrogo...

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: wt wrz 09, 2014 10:25 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Niemiecka? :roll:
Suzuki miało osprzęt Mitsubishi albo Denso.

"pierdzenie" kojarzy mi się z przebiciem iskry.


Na górę
Post: śr wrz 10, 2014 7:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
niemiecka, wygląd jak oryginał tylko mocowanie troszke zmodyfikowane....(na tańsze ale pasuje...)...

nie mniej jednak dziś autko staneło znowu.. i znowu na torach tramwajowych, tym razem wyczułem cyknięcie pod deską rozdzielczą przekaźnika, zepchanie vitary samemu z torów przy lekkiej górce to nie lada wyzwanie....

moje pytania:
ktory przekaźnik jest do zapłonu i czy taki wogóle jest ? czy to może komp cyknoł?
ten przekaźnik ktory znalazłem ma dwa rózowe kable jeden niebieski i jeden czarny - oczywiście z kropkami w róznych kolorach na kablach wiec jesli zmostkuje rózowe to wnioskuje ze bedemiał przepływ prądu i autko mogło by zastartować?

czy zużyty (10 letni akumulator) może już być za słaby i przekaźnik przeskakuje w pozycje off?

czy przekaźnik oryginalny japoński mogę zastąpić standartowym 50A po zmianie wtyczki żeby ewentualnie wozić jakiś zapasowy,, bio w używki japońskie przestaje już wierzyć a nowych chyba nie ma.... ?

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: czw wrz 11, 2014 9:47 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 09, 2014 12:27 pm
Posty: 5
Lokalizacja: 3miasto
1. Gwizdanie/strzelanie w radio podczas pracy silnika , nie świadczy o uszkodzeniu cewki - po prostu nie ma w jej wnętrzu kondensatora przeiwzakłóceniowego.

2. Moduł zapłonowy/czujnik Halla do sprawdzenia.

Raczej skłaniałbym się ku modułowi, czujnik Halla zazwyczaj albo działa albo nie (albo jest iskra albo jej nie ma). Moduł może takie hece odstawiac, szczegolnie po rozgrzaniu (kilku,kilkunastominutowej pracy)

_________________
Citroen C5 2.0 elpidżi, Michelin Energy Saver 15", lift ~3",HA3+, VDO, YATOUR, woże kalosze :D
W kręgach przestępczych znany jako "Szwagier" :D


Na górę
Post: czw wrz 11, 2014 12:38 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
BiedronaB pisze:
1. Gwizdanie/strzelanie w radio podczas pracy silnika , nie świadczy o uszkodzeniu cewki - po prostu nie ma w jej wnętrzu kondensatora przeiwzakłóceniowego.

W żadnej cewce zapłonowej nie ma wewnątrz kondensatora. Po to są zewnętrzne filtry.
A Bombowcowi cewka pierdzi sama w sobie a nie w radiu :mrgreen:


Na górę
Post: czw wrz 11, 2014 8:19 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 09, 2014 12:27 pm
Posty: 5
Lokalizacja: 3miasto
kostuch pisze:
BiedronaB pisze:
1. Gwizdanie/strzelanie w radio podczas pracy silnika , nie świadczy o uszkodzeniu cewki - po prostu nie ma w jej wnętrzu kondensatora przeiwzakłóceniowego.

W żadnej cewce zapłonowej nie ma wewnątrz kondensatora. Po to są zewnętrzne filtry.
A Bombowcowi cewka pierdzi sama w sobie a nie w radiu :mrgreen:

I tu sie kolego nie zgodze - nowoczesne cewki czesto maja kondensatory przeciwzakloceniowe zatopione wewnatrz obudowy ;)

Jesli sama cewka halasuje to zapewne ma przebicie miedzy uzwojeniem pierwotnym a wtornym - czyli padnieta.

_________________
Citroen C5 2.0 elpidżi, Michelin Energy Saver 15", lift ~3",HA3+, VDO, YATOUR, woże kalosze :D
W kręgach przestępczych znany jako "Szwagier" :D


Na górę
Post: sob wrz 13, 2014 4:05 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
BiedronaB pisze:
I tu sie kolego nie zgodze - nowoczesne cewki czesto maja kondensatory przeciwzakloceniowe zatopione wewnatrz obudowy ;)

Tak... nowoczesne cewki do pełnoletniej vitary :mrgreen:


Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 8:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
kostuch pisze:
Naprawdę polecam manual.

Kostuch miał racje... pomierzyłemczujnik halla.. zdechł...oczywiście nie wskazywał nic wymienionego w algorytmie instrukcyjnym tylko zupełnie inne wartości... ale zaryzykowałem zakup innego wraz z aparatem zapłonowym i autko zastartowałao od strzała po wymianie wróciło wszystko do normy.. oczywiście zapłon ustawiłem organoleptycznie wiec czekam na porady ( nie mamlampy stroboskopowej - jeszcze) no i pora na EGR czyli dojazd do śwateł.. i gasniecie silnika... ktoś coś poleca?

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 8:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
BiedronaB pisze:
kostuch pisze:
BiedronaB pisze:
1. Gwizdanie/strzelanie w radio podczas pracy silnika , nie świadczy o uszkodzeniu cewki - po prostu nie ma w jej wnętrzu kondensatora przeiwzakłóceniowego.

W żadnej cewce zapłonowej nie ma wewnątrz kondensatora. Po to są zewnętrzne filtry.
A Bombowcowi cewka pierdzi sama w sobie a nie w radiu :mrgreen:

I tu sie kolego nie zgodze - nowoczesne cewki czesto maja kondensatory przeciwzakloceniowe zatopione wewnatrz obudowy ;)

Jesli sama cewka halasuje to zapewne ma przebicie miedzy uzwojeniem pierwotnym a wtornym - czyli padnieta.


ale wtedy powinno być chyba mniej mocy ? czy się mylę? ogólnie autko jeżdzi zajebiscie... a cewke i tak bede reklamował... pracuje w trybie odstaraszania owadówch chyba :P

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: śr wrz 24, 2014 7:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
kostuch pisze:
Niemiecka? :roll:
Suzuki miało osprzęt Mitsubishi albo Denso.

"pierdzenie" kojarzy mi się z przebiciem iskry.


świat sięniekończy na mitsu i denso [img]Rysunek1.JPG[/img]


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl