suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 3:35 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 02, 2014 10:42 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr paź 01, 2014 6:25 pm
Posty: 8
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z vitarką. Jak w temacie- szarpie autem obroty skaczą (w dół) czasami strzeli filtr powietrza, przy czym nie odczułem spadku mocy bo poza tym jeżdzi normalnie. A dzieje się tak tylko wtedy gdy silnik się rozgrzeje, na zimnym jest ok. Odczucie jest takie jakby coś blokowało koła, mocne szarpnięcie któremu towarzyszy spory spadek obrotów, nie da się jeździć. Rano po odpaleniu obroty lecą do 1500 po czym powoli spadają. Komputer pokazał przepływomierz więc wymieniłem i dalej to samo, ostatnio kombinuje z cewkami, wymieniałem gumy, cewki, niby ciut lepiej ale znowu to samo. Zaniepokoił mnie olej w jednej komorze cewki, skąd on tam się wziął? Nie idzie wyrobić psychicznie. Wszyskie kabelki i kostki sprawdzone, rozrząd nówka. Co ją boli? :( Jutro jedzie do mechanika, będę zmieniał chłodnice i odrazu czujnik temp wody, może to coś da...


Na górę
Post: czw paź 02, 2014 12:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Miałem podobnie jak miałem założone świece NGK - made in france. Badziewie straszne. Założyłem Denso i jak ręką odjął.
Tylko, że ja miałem 1.6 8v


Na górę
Post: czw paź 02, 2014 1:23 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr paź 01, 2014 6:25 pm
Posty: 8
Jak ją kupiłem 3 miesiące temu było ok, po niecałych dwóch miesiącach zaczęły się wcześniej wymienione objawy tyle że rzadko, najpierw raz na jakiś czas strzelił filtr, później raz na jakiś czas szarpnęło autem no i coraz więcej i częściej i bujam się z tym dalej


Na górę
Post: czw paź 02, 2014 1:32 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Świece.
Cewki.
Fajki pod cewkami.
Przewody cewek - potrafią się przy samych wtyczkach poprzecierać. Izolacja ze starości i od temperatury się wykrusza.
Sonda lambda - odłącz ją i pojeździj - nie zdziw się, że po odłączeniu sondy nie będziesz miał zapalonego check engine. Ten typ tak ma że nie sygnalizuje braku sondy.
Czujnik położenia przepustnicy - mało prawdopodobne.
EGR - też mało prawdopodobne.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw paź 02, 2014 4:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 28, 2014 5:11 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Polczyn-Zdrój
Przejdź na diesela a w/w objawy znikną :mrgreen:

_________________
Chodzi o to żeby wjechac w błoto.
Brak plastików. O i to jest słuszna koncepcja.


Na górę
Post: czw paź 02, 2014 6:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
u mnie te same objawy i byla to pompa w baku i tps

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: pt paź 03, 2014 7:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
LeśnyDziadek pisze:
Przejdź na diesela a w/w objawy znikną :mrgreen:


...i zaczną się nowe. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: pt paź 03, 2014 7:51 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Z moim 2.0 16v odkąd kupiłem miałem problemy co jakiś czas z mocą i dławieniem się przy obrotach poniżej 3000. Wymieniłem wszystko co wypisałem powyżej poza TPS i EGR. Ostatnio odkryłem że kolektor wydechowy był pęknięty przy sondzie lambda. Kolektor wymieniłem na stalowy z GV ale jeszcze nie przetestowałem czy działa dobrze.

koziołek pisze:
LeśnyDziadek pisze:
Przejdź na diesela a w/w objawy znikną :mrgreen:


...i zaczną się nowe. :mrgreen:


Ja zaczynam tęsknić za starym dieslem jak woda zalewa maskę i kończy się trakcja...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt paź 03, 2014 7:18 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr paź 01, 2014 6:25 pm
Posty: 8
U mnie też jest pęknięcie tyle że już kawał czasu a problemy zaczęły się niedawno. wcześniej jeżdził kuzyn, śmigała elegancko

EDIT:
Zapomniałem dodać o jeszcze jednym błędzie - czujnik położenia wału rozrządu rząd 1 czy ten czujnik może być odpowiedzialny za objawy opisane w pierwszym poście? I jeszcze jedna sprawa, -pompka podaje paliwo kilka razy po włączeniu zapłonu, bo kilkukrotnie słychać jej grzechotanie a powinna chyba raz


Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2014 7:34 am przez danthe, łącznie zmieniany 2 razy.
proszę edytować posty zamiast tworzyć nowe


Na górę
Post: wt paź 07, 2014 7:39 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
grayo pisze:
Zapomniałem dodać o jeszcze jednym błędzie - czujnik położenia wału rozrządu rząd 1

Zapewne może mieć wpływ. Wyeliminuj usterki wszystkich czujników.

grayo pisze:
-pompka podaje paliwo kilka razy po włączeniu zapłonu, bo kilkukrotnie słychać jej grzechotanie a powinna chyba raz

Pompa paliwa jest sterowana przekaźnikiem za schowkiem pasażera, po lewej stronie schowka. Posłuchaj jak on się włącza. Powinien tylko raz po włączeniu zapłonu.
Jeśli słyszysz grzechotanie pompy głośne to boję się że pompa dogorywa.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt paź 07, 2014 2:04 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr paź 01, 2014 6:25 pm
Posty: 8
Czyli że pompa siada tak? Dzisiaj doszedł jeszcze brak mocy, opornie się jeździ. Juz niemam nerwów. Wczoraj jeszcze było ok


Na górę
Post: wt paź 07, 2014 7:42 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
grayo pisze:
Czyli że pompa siada tak? Dzisiaj doszedł jeszcze brak mocy, opornie się jeździ. Juz niemam nerwów. Wczoraj jeszcze było ok


Wyeliminuj błąd czujnika położenia wału.
Jeżeli dalej będzie źle to sprawdź jakie ciśnienie pompa daje. Posłuchaj pompy przy zbiorniku. Nie powinno jej być słychać za bardzo.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt mar 31, 2015 8:16 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 30, 2013 10:40 pm
Posty: 8
I jak rozwiązales problem ? Ja mam to samo. Na wolnych wkreca sie do konca. Podczas jazdy nie idzie tak jak powinna. Nie szarpie ale wolno przyspiesza. Jedynie na wolnych obrotach czasem szarpnie.


Na górę
Post: wt mar 31, 2015 10:23 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Sprawdź też cewki.

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt mar 31, 2015 11:33 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
varadero pisze:
I jak rozwiązales problem ? Ja mam to samo. Na wolnych wkreca sie do konca. Podczas jazdy nie idzie tak jak powinna. Nie szarpie ale wolno przyspiesza. Jedynie na wolnych obrotach czasem szarpnie.


To może być też pierwszy objaw zużycia rozrządu.
Ale zacznij od elektryki - cewki, fajki, świece. Przewody sterujące cewkami sprawdź dokładnie przy wtyczkach i te odcinki co na deklu zaworów leżą - tam izolacja lubi się wykruszać ze starości. Fajki obejrzyj czy nie ma śladów po przebiciach.
I oczywiście cała litania począwszy od filtrów, na pompie paliwa kończąc.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl