suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 1:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 24, 2014 5:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Miałem ostatnio spokój z usterkami, aż do tego momentu. Problemem jest napęd na przednie koła. Szybka diagnoza w terenie- (puściłem auto na reduktorze i biłem pokłony) nie kręci się lewa półoś. Wał i prawa półoś kręcą się normalnie. Z początku kierowałem się w stronę sprzęgiełka, zdarzało się mu (im) wydawać różne dźwięki, ale to chyba nie to.
O ile dobrze rozumuję, moment obrotowy po załączeniu 4x4 przekazywany jest ze skrzyni, przez wał do mostu. Most napędza półośki, a one zapinają automaty? w takim układzie, winnym może być lewy przegub wewnętrzny. Dobrze myślę?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: pn lis 24, 2014 5:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
Prędzej zewnętrzny :D

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
Post: pn lis 24, 2014 6:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
A nie jest tak, że półośka wychodzi z wewnętrznego i wchodzi do zewnętrznego, a ten kręci kołem? Co oznaczało by, że w przypadku awarii zewnętrznego, półoś kręciła by się, a moment nie byłby przekazywany do koła. Chcę się upewnić, choć wolałbym żeby to był zewnętrzny, bo jest łatwiej dostępny.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: pn lis 24, 2014 6:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
załóż zabieraki bedzie spokój ze sprzęgiełkami
moim zdaniem to coś w moście bo przegłób musiałoby ukręcić żeby się półoś niekręciła a w takim wypadku słyszałbyś mocne strzelanie przy obracaniu :)


Na górę
Post: pn lis 24, 2014 7:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Tylko jak wytłumaczyć takie dziwne zachowanie mostu. Nie szalałem, obudowa cała. Zdarzały się jakieś trzaski np. przy parkowaniu, dobiegające z przodu- tyle tylko,że 4x4 i przód były wówczas rozpięte...

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: pn lis 24, 2014 7:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
abuk pisze:
..moim zdaniem to coś w moście bo przegłób musiałoby ukręcić żeby się półoś niekręciła a w takim wypadku słyszałbyś mocne strzelanie przy obracaniu :)

Ostatnio ukręciłem przegub zewnętrzny i nic nie strzelało :mrgreen: Myślałem, że to sprzęgiełko bo mam jeszcze automaty :P
Samochód w górę i wszystko się wyjaśni :wink:


Na górę
Post: pn lis 24, 2014 10:41 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Robbert89 pisze:
Miałem ostatnio spokój z usterkami, aż do tego momentu. Problemem jest napęd na przednie koła. Szybka diagnoza w terenie- (puściłem auto na reduktorze i biłem pokłony) nie kręci się lewa półoś. Wał i prawa półoś kręcą się normalnie. Z początku kierowałem się w stronę sprzęgiełka, zdarzało się mu (im) wydawać różne dźwięki, ale to chyba nie to.
O ile dobrze rozumuję, moment obrotowy po załączeniu 4x4 przekazywany jest ze skrzyni, przez wał do mostu. Most napędza półośki, a one zapinają automaty? w takim układzie, winnym może być lewy przegub wewnętrzny. Dobrze myślę?



kręci sie półosi która ma lżej wiec dopiero po zatrzymaniu prawej patrzymy co sie kreci z prawej i diagnozujemy

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob gru 06, 2014 4:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Pojechałem na diagnozę i się zdziwiłem. Po oględzinach mechanik powiedział, że usterka może leżeć w elektronicznym układzie, jakimś czujniku, który nie zapina 4x4 (wywnioskował to po kabelkach idących ze skrzyni). Jest takie coś? Czy te kabelki to po prostu czujniki załączające kontrolkę na desce? Wydaje mi się to o tyle dziwne, że wał się kręci, więc w skrzyni jest chyba wszystko ok, kontrolka 4WD na desce też świeco. W jaki sposób załączany jest napęd na przednią oś? Zwyczajnie, mechanicznie lewarek przesuwa koła zębate, czy daje sygnał do jakiś urządzeń które zapinają całe ustrojstwo?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: sob gru 06, 2014 4:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Z tego co ja wiem to tam żadnej elektroniki nie ma, wszystko zapinane jest mechanicznie. Zmień mechanika :wink:


Na górę
Post: sob gru 06, 2014 4:58 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Mechanik jest głupi. Możesz mu to w twarz powiedzieć. Jedyna elektronika to włacznik kontrolki na desce rozdzielczej.Napęd właczany jest ręcznie wajchą.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob gru 06, 2014 5:38 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jeszcze w mostach obu jest mechanizm różnicowy odpowiedzialny za różnicę obrotów miedzy prawym a lewym kołem. W przypadku przedniego dyfra przeważnie jest wolny, i tak jak Slaw napisał na śliskiej nawierzchnii się koło które ma lżej, więc nie koniecznie możesz mieć coś nie halo w moście. A tu sprawny napęd 4X4 w vitarze goral.tz https://www.youtube.com/watch?v=IXCYNvc ... Qap05B2kpQ i działanie na lodzie/przyczepnym podłożu.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: sob gru 06, 2014 6:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
A już myślałem, że to ja czegoś tu nie zrozumiałem. Dobra, o mechanizmie różnicowym wiem wszystko, tyle że, jak już wcześniej pisałem, auto puściłem na reduktorze, po suchej szutrowej drodze. Co ciekawe, po zapięciu 4x4 zgasiłem silnik i pociągnąłem auto do przodu zaglądając pod spód. Lewa półośka kręciła się normalnie, a prawa z przerwami. Mam automaty i wygląda mi to na awarię jednego ze sprzęgiełek...

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: sob gru 06, 2014 10:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 13, 2014 9:08 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Brzeg
Robbert89 pisze:
A już myślałem, że to ja czegoś tu nie zrozumiałem. Dobra, o mechanizmie różnicowym wiem wszystko, tyle że, jak już wcześniej pisałem, auto puściłem na reduktorze, po suchej szutrowej drodze. Co ciekawe, po zapięciu 4x4 zgasiłem silnik i pociągnąłem auto do przodu zaglądając pod spód. Lewa półośka kręciła się normalnie, a prawa z przerwami. Mam automaty i wygląda mi to na awarię jednego ze sprzęgiełek...

Odkręć automaty, przeglądnij zębatki. U mnie też nie było przedniego napędu, bo właśnie lewe sprzęgięłko nie trzymało, a w prawym kole był sam zabierak. :lol: Jedna z zębatek praktycznie nie istniała, dlatego automat nie chciał złapać. Zaspawaliśmy to cudo i nawet pojeździliśmy. :D Niestety potem Vita trafiła do garażu. :twisted:

Nie powiem, teraz Vicia też będzie miała automaty, ale tylko dlatego, bo jak kupowaliśmy zwrotnice od 2.0 v6, to nie dosyć, że kupiliśmy w śmiesznej cenie to jeszcze z odciętymi amortyzatorami, dwoma automatami, tarczami, zaciskami, nawet klocki były!! :lol: :lol:

_________________
Vitara 1.6 16v 97', Special Track 32".


Na górę
Post: sob gru 06, 2014 10:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Robbert89 pisze:
A już myślałem, że to ja czegoś tu nie zrozumiałem. Dobra, o mechanizmie różnicowym wiem wszystko, tyle że, jak już wcześniej pisałem, auto puściłem na reduktorze, po suchej szutrowej drodze. Co ciekawe, po zapięciu 4x4 zgasiłem silnik i pociągnąłem auto do przodu zaglądając pod spód. Lewa półośka kręciła się normalnie, a prawa z przerwami. Mam automaty i wygląda mi to na awarię jednego ze sprzęgiełek...


sprawdź luz na półosi w zwrotnicy - przez wysypane łożysko prowadzące półoś w piaście (nie mylić z łożyskiem koła) sprzęgiełko może nie łapać.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz gru 07, 2014 10:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
@Niedzwiadz, u mnie są tuleje, ale masz racje, poszarpałem i luzy są, nawet spore, na obu półosiach, a tylko jedna nie ciągnie. No nic, tyle dobre, że rzecz leży w samych piastach, a nie głębiej.

Dziękuje kolegom za podpowiedzi.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl