suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 19, 2017 8:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 11, 2017 12:04 am
Posty: 10
Vitara krótka 1.6 8V na jednopunktowym wtrysku.

Zauważyłem dziwne zjawisko, że nagrzewnica słabo grzeje (wypuszcza takie letnie powietrze) w trakcie normalnej jazdy. Nawet gdy chłodnica jest przysłonięta kartonem w ok 80%. Temperatury powietrza wynoszą między 5 a 10 stopni.

Wskazówka temperatury silnika oscylują wtedy między 1/4 a 1/3.

Termostat sprawny (otwiera się) 82C.

Zupełnie inaczej jest, gdy włączę auto i zostawię je na postoju. Wskazówka po kilku minutach wędruje do 1/2 i nagrzewnica wtedy grzeje bardzo fajnie.

Mam wrażenie, że pęd powietrza w trakcie nawet nieszybkiej jazdy zbytnio wychładza silnik (brak osłony silnika, ok 80% przykrytej chłodnicy kartonem) i nagrzewnica nie ma z czego zagrzać, bo temperatura jest góra 1/3. Do zimy jeszcze daleko ale obawiam się, że przy -10C zagrzanie auta będzie możliwe TYLKO w trakcie postoju :/

Czy macie jakieś sugestie?


Ostatnio zmieniony pn mar 20, 2017 6:43 am przez treewood, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz mar 19, 2017 9:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Jeżeli motor jest nie dogrzany to stawiałbym na termostat, może być na tyle lelawy że ciśnienie wody go otwiera, może masz visco zaspawane,,, takie numery też w autach widziałem,


Na górę
Post: pn mar 20, 2017 12:20 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nagrzewnicę wyczyść między lamelkami a jak ma nie drożne kanały wodne to wymień.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn mar 20, 2017 12:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 11, 2017 12:04 am
Posty: 10
Wentylator (wisko) jak jest zagrzane auto pracuje lżej niż, gdy silnik jest zimny.

Nagrzewnica na postoju działa rewelacyjnie, tj. grzeje bardzo dobrze. Wydawało mi się, że to nie jest w niej problem, a w tym, że silnik na postoju osiąga 1/2, a w trakcie jazdy 1/3. Sprawdzę jednak nagrzewnicę tak jak sugerujecie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl